Harddisk roadmap?

Pagina: 1
Acties:

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:24
Ben van plan volgend jaar (of in 2009) mijn data-opslag voor thuis helemaal opnieuw in te richten, en als het even kan wil ik alleen schijven van minstens 1,5 TB gebruiken. Nu probeerde ik uit te vinden wat in de planning staat voor 2008/2009, maar kan er helemaal niets over vinden.

Heb gezocht op harddisk roadmaps, icm met fabrikanten (wd, seagate, fujitsu, hitachi), maar kan er dus maar weinig over vinden. Wel een artikel van begin dit jaar dat fujitsu in 'the not too distant future' met 5 TB schijven zou komen, maar daarna is het ook angstvallig stil. De 'roadmaps'/toekomstvoorspellingen lijken allemaal te gaan over SSD en 2,5"-schijven.

Dus...heeft iemand die een beetje in deze materie zit recente/betrouwbare roadmaps hoe de 3.5"-schijven de komende twee jaar ofzo qua groottes en prijs gaan ontwikkelen :?

Krijg een beetje het gevoel dat de grootte van hdd niet meer zoveel prioriteit hebben bij de fabrikanten (misschien is de markt van 1+ TB schijven te klein?), en dat de business zich meer verplaatst op SSD en 2.5". Maar misschien dat ik er helemaal naast zit?

[ Voor 13% gewijzigd door sewer op 23-11-2007 11:01 ]