Games in Concert 8 december in Utrecht

Pagina: 1
Acties:
  • 648 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:10

Vrijdag

De Zwarte

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/gic/gic_header.jpg

Op 8 december staat er in de Vredenburg in Utrecht het tweede Games in Concert op het programma.

Tijdens dit concert worden tunes, scores en dergelijke uit populaire videospellen door orkesten nagespeeld.

Even een schaamteloze copy/paste van gamer.nl:
De Portugese fadozangeres Cristina Branco, de Nederlandse rockband Intwine, rapper Brainpower en saxofonist Benjamin Herman van de New Cool Collective treden op tijdens Games in Concert 2 op zaterdag 8 december in Vredenburg Leidse Rijn in Utrecht.

Onder leiding van de Amerikaanse dirigent/componist Laura Karpman speelt het Metropole Orkest en zingt het koor Pa'dam samen met deze gastmuzikanten muziek van topgames. Welke dit zijn? Lees snel verder:

Assassin's Creed - optreden van Brainpower & Intwine
Everquest 2
Grandia II - optreden van Cristina Branco
Gran Turismo 4 - optreden van Cristina Branco
Hitman 2: Silent Assassin

Kingdom Hearts
Legend of Zelda
Leisure Suit Larry - optreden van Benjamin Herman
Max Payne
Obscure II
Shadow of the Colossus
Soul Calibur 2
Star Fox
StarCraft
StateShift
Super Mario Brothers
Tetris
Unreal Tournament
Untold Legends: Dark Kingdom
en nog enkele verrassingen...

De Portugese zangeres Cristina Branco zingt op 8 december het Portugese muziekstuk A Deus uit de role playing game Grandia II. Ook zingt ze een speciale versie van Moon Over The Castle uit de racegame Gran Turismo 4. Branco zingt traditionele Portugese fado’s in een modern jasje. In Nederland is ze bekend geworden door haar album O Descobridor, waarop ze vertaalde gedichten van Slauerhoff zingt. Daarnaast nam zij in 2006 samen met Bløf het nummer Herinnering aan later op, dat op hun album Umoja verscheen.

Op Games in Concert 2 ook een optreden van de Nederlandse rockband Intwine samen met de Nederlandse rapper Brainpower. Zij spelen de track The Chosen dat ze speciaal hebben geschreven voor de action adventure game Assassins Creed. Deze game speelt zich af in het Midden-Oosten ten tijde van de derde kruistocht, eind 12de eeuw. Intwine, met zanger Roger Peterson, staat sinds 2003 regelmatig op de Nederlandse poppodia. Ze werkten mee aan diverse soundtracks, waaronder de film De Dominee en Nachtrit.

Benjamin Herman, saxofonist/componist/bandleider bij New Cool Collective, speelde als gastmuzikant bij diverse artiesten, waaronder Candy Dulfer, Trijntje Oosterhuis en Paul Weller. In 2006 ontving hij de VPRO/Boy Edgar Prijs. Tijdens Games in Concert 2 speelt hij het hoofdthema uit de adventuregame Leisure Suit Larry.

Opnamen van Games in Concert 2 zijn te horen op zondag 9 december in de NCRV radioprogramma’s Bring it on (18.00 uur, 3FM) en Volgspot (23.00 uur, Radio 2).

Games in Concert 2 vindt plaats op zaterdag 8 december in Vredenburg Leidsche Rijn in Utrecht. Kaarten kosten 25 euro in de voorverkoop (excl. servicekosten). Kaarten zijn online te reserveren via www.ticketservice.nl en bij postkantoren, Free Record Shops, Muziekcentrum Vredenburg en via telefoonnummer 0900-3001250 (45 cpm). Meer informatie over Games in Concert 2 is te vinden op www.gamesinconcert.nl.
Helaas kan ik er niet bijzijn (housewarming van een collega) maar het lijkt me wel heel erg leuk. Vooral gezien de vaak filmische muziek die steeds vaker onder spellen zit is het natuurlijk erg leuk.

[ Voor 96% gewijzigd door Vrijdag op 23-11-2007 10:46 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-07 15:51
* equationunequal heeft kaartjes :)

Vond het op Lowlands erg gaaf, dus ben benieuwd...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Topicstarter
Verbaasd mij trouwens wel dat Final Fantasy er niet tussen staat, maar misschien is die al eerder uitgevoerd oid?

Lijkt me wel heel erg tof als ze de "muziek" van Silent Hill zouden spelen O+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-07 20:59
ik vraag me af hoelang het duurt????, ik ben namelijk met het openbaar vervoer en het is nogal ff reizen vanaf mijn gehucht naar utrecht. Weet iemand tot hoelaat het ongeveer gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karina5000
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 13:15
Het lijkt me heel erg leuk, ik vraag me af hoe ze Super Mario Bros ten gehore gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Waar is Red Alert :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Dit nieuwtje komt wel érg laat naar buiten :?. Heb al lang andere plannen voor die datum.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-07 23:34
misschien een domme vraag maar zou je dit soort dingen ook mogen opnemen als je daar aanwezig bent? (video camera of audio recoder)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Topicstarter
Boeboe schreef op zondag 25 november 2007 @ 00:44:
Dit nieuwtje komt wel érg laat naar buiten :?. Heb al lang andere plannen voor die datum.
Ik zag het ook pas toevallig, geen idee waarom het niet eerder kenbaar is gemaakt. Misschien dat ze er nog wat over zeggen op die gamebeurs?

@hierboven: voor zover ik weet mag je geen opnames maken tijdens concerten, wel foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Sir_Hendro schreef op zondag 25 november 2007 @ 00:54:
misschien een domme vraag maar zou je dit soort dingen ook mogen opnemen als je daar aanwezig bent? (video camera of audio recoder)
Mogen - nee, maar ze worden wel vaker naar binnen gesneakt.Zo heb ik bij een Massive Attack optreden ooit naast een kerel gestaan die in z'n jas een oude Creative Nomad Jukebox had zitten met daaraan vast een best wel degelijke microfoon die ie in z'n mouw hield. Aparte ervaring :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-07 23:34
Ja precies want een audio recorder zou ik iig zeker wel binnensmokkelen maar een video camera is erg lastig. Die dingen zijn toch vrij groot. Ik zelf heb wel een ontzettend goede audio recorder die ik dan mee zou nemen zodat ik deze ervaring nog is vaker kan terug luisteren.

Ik zit nog te twijvelen of ik er heen ga. Het lijkt me wel erg leuk maar ik moet die dag werken en dan daarna daar asap zien te komen. hmmmmzzzz

[ Voor 21% gewijzigd door Sir_Hendro op 25-11-2007 12:48 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

vet, eens kijken of ik er heen kan :D

zie het al helemaal voor me dat een heel orkest de eerste tonen van bv Mario inzet, en dat het hele publiek dan begint te juichen als een gestoorde - haha heb gelijk al pre-kippevel :P

[ Voor 71% gewijzigd door BaRF op 26-11-2007 08:10 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:34

Jrz

––––––––––––

Dit wordt helaas wel weggemod. Handel is niet toegestaan op GoT

Heb er echt veel zin in :D In leipzig was het van de zomer ook vet

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 08-12-2007 12:46 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102844

Jammer dat Nobuo Uematsu niet komt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-07 12:41
Volgens mij werd er ook al een datum voor Games in Concert III gegeven, maar deze kan ik nergens terugvinden.
Weet iemand die nog?

Concert was errug gaaf trouwens :)
Maar Vredenburg Leidsche Rijn met de auto vinden was een hel >_< (het parkeerterrein vinden althans). 7 euro parkeergeld voor 2 uurtjes word je ook niet echt vrolijk van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
Shadow_Zero schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:43:
Maar Vredenburg Leidsche Rijn met de auto vinden was een hel >_< (het parkeerterrein vinden)
Tom Tom had er weinig moeite mee...

Was erg gaaf. Jammer genoeg wel relatief veel muziek van nieuwe / onbekende spellen, die stukken minder memorabel is dan de klassiekers. Volgend jaar weer iig :)...

[ Voor 25% gewijzigd door equationunequal op 12-12-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Hankey schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:55:
[...]

Was erg gaaf. Jammer genoeg wel relatief veel muziek van nieuwe / onbekende spellen, die stukken minder memorabel is dan de klassiekers. Volgend jaar weer iig :)...
Ja ik had ook liever meer echte klassiekers gehad! Vond het ook een beetje schraal dat ze als "encore" tetris weer deden terwijl ze die al gedaan hadden!

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Tetris was wel het mooiste stuk, Samen met de 'klassiekers' zoals Zelda en Mario. (Maar dit is natuurlijk persoonlijk.) Alleen dat intwine/brainpower optreden sloeg als een tang op een varken.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Shadow_Zero schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:43:
Volgens mij werd er ook al een datum voor Games in Concert III gegeven, maar deze kan ik nergens terugvinden.
Weet iemand die nog?
Er stond November 2008.

Ik vond het wel tof, maar jammer was dat ik weinig herkende uit de Unreal Tournament en Starcraft muziek. Voor volgend haar hoop ik nog op Age of Empires (dromen mag toch?) en misschien iets uit de Warcraft reeks.

• Shadow_Zero
Hankey schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:55:
[...]
Op zich wel apart, aangezien de ANWB routeplanner aangaf dat het op de A2 was... -_-

Ik had op zich geen moeite met het intwine optreden. Brainpower doet me dan weer niet zoveel, maar ze hadden wel een lekkere gitaarsound en die zanger heeft wel een erg goede stem.

Larry was wel erg classic van het hele stel, super! Van mij mogen ze wel eens een Final Fantasy 6 avond houden :P
En het mag ook wel iets langer!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:01

Stoney3K

Flatsehats!

Deze zie ik nu pas. Wéér gemist :(... Naja, dan maar volgend jaar én de Night of the Proms én Games in Concert. Nu maar hopen dat ze niet op dezelfde datum vallen :)

Weet iemand of er TV-opnames gemaakt zijn, en of die mogelijk nog uitgezonden worden of op DVD gezet? Ik heb ooit eens een Japanse versie van dit concert gezien (alleen symfonisch orkest) en dit lijkt me toch wel bijzonder om een keer mee te maken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• equationunequal
Stoney3K schreef op donderdag 13 december 2007 @ 02:41:
Weet iemand of er TV-opnames gemaakt zijn, en of die mogelijk nog uitgezonden worden of op DVD gezet? Ik heb ooit eens een Japanse versie van dit concert gezien (alleen symfonisch orkest) en dit lijkt me toch wel bijzonder om een keer mee te maken.
Er zijn zowel geluid als beel opnames gemaakt. Het zou sowiezo op de radio komen, maar ik verwacht ook nog wel een DVD eigenlijk. Op lowlands zijn er ook opnames gemaakt, maar die zijn helaas nog nergens uitgegeven...

[ Voor 7% gewijzigd door equationunequal op 13-12-2007 09:35 ]

• Shadow_Zero
Hmmmz, de 2006 show heeft nog een tijd op http://www.volgspot.nl/ gestaan, maar kan het niet meer vinden en de streaming link die ik had speelt nu iets anders af :/
Ik heb nog wel de mp3 ergens liggen...
Pagina: 1