Toon posts:

Mijn eigen site is onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb sinds 2 maanden mijn eigen website op internet gekocht (domein is www.g3bstudios.nl), het is gehost bij Junga webhosting. (www.junga.nl) Maar de pc's in ons netwerk (4 pc's) kunnen niet op mijn site komen. (Iedereen uit mijn omgeving wel). De eerste dag van mijn site (12 oktober) lukte het allemaal wel (toen de site geupload). Maar sindsdien kan ik mijn site niet meer bereiken, alléén via een proxyserver.

Dit is wat ik heb gedaan en ik heb de volgende conclusies getrokken:
- Alleen via een HTTP proxyserver kan ik de site bereiken.
- Alleen via een Socks 5 proxyserver kan ik de FTP-server bereiken (FireFTP of andere ftp clients).
- Firewall ligt het niet aan, ook als die uit staat kan ik er niet op komen.
- Virusscan (McAfee enterprise 6,5) ligt het ook niet aan, geunistalled kan ik er ook niet op.
- Ik heb de Orange Livebox gereset, geen effect.
- Ik heb naar Orange klantenservice gebeld ik ben niet geblacklist oid.
- Met Junga Webhosting contact opgenomen, sta niet op een blacklist.

Ik heb gelukkig een goede HTTP proxy gevonden, van Orange zelf, en ik kan nu wel op volle snelheid server + op mijn eigen site. Maar het is geen Socks 5 Proxy dus ik kan verder geen grote bestanden via FireFTP uploaden.
Met de HTTP proxy van Orange kan ik wel op de "DirectAdmin", dus ik kan wel wat kleine veranderingen maken. Dit DirectAdmin heeft een beperking van 10 MB per bestand, en per bestand uploaden: dit is gewoon heel irritant.

Ik heb eigenlijk geen ideeen meer om dit probleem op te lossen.
Wie kan mij helpen zodat ik niet meer via een proxy naar mijn site hoef te gaan en normaal een site kan beheren?

Alvast bedankt!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Sorry verkeerd...

[ Voor 83% gewijzigd door Backpacker op 23-11-2007 10:40 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Site werkt prima hier, je zou eventueel geblocked kunnen zijn door de server zelf, op onze servers is het bijvoorbeeld zo als je 3x fout inlogd hij je totaal blokkeert.

(letop ISP's zeggen wel vaker nee nee ik zie verder niks, blijf goed doorvragen, het kan namelijk zomaar WEL zo zijn)

Verwijderd

Ik kan hier wel gewoon zo op je site komen

Bekijk om te beginnen je hosts bestand eens?
Staat daar miss een verwijzig van die url naar localhost oid? (of iets anders)

Anders ook eens cookies en temp ed verwijderen, kan soms ook een verbindingsprobleem veroorzaken

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wel eens al mijn cookies en temp dingen verwijderen. Maar ik denk niet dat het heel veel effect zou hebben.

En een verwijzing naar localhost in mijn host bestand? Waar/wat zou ik moeten zien? (ik ben wel een beetje een leek op het gebied van sites)

• ik222
  • Niet online
Wijzig anders ook eens de DNS servers naar bijvoorbeeld de adressen van OpenDNS.

www.opendns.org

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 23-11-2007 10:54 ]

• ik222
  • Niet online
srry....

[ Voor 94% gewijzigd door ik222 op 23-11-2007 10:53 ]

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-11 16:38
Wat is het resultaat van een nslookup naar je website?

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Probeer in een command-prompt eens 'tracert www.g3bstudios.nl'. Als het goed is krijg je dan het volgende:
"Bezig met het traceren van de route naar www.g3bstudios.nl [85.17.109.14]"

Als er bij jou iets anders staat dan 85.17.109.14 moet je het in de richting van dns of hosts bestand zoeken.

tracert geeft op het scherm de 'route' van jou naar je server. Zie je na verloop van tijd * verschijnen dan zit het probleem bij een server onderweg.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:50:
(ik ben wel een beetje een leek op het gebied van sites)
Dat lijkt er inderdaad op :p. Ik zou eerst eens kijken wat er nu precies mis is voordat je allerlei dingen gaat proberen.

1) Kan je www.g3bstudios.nl resolven? Gebruik hiervoor nslookup of dig o.i.d.
2) Zo nee, je hebt een probleem met een DNS server. Welke?
Zo ja, probeer eens met telnet te verbinden naar het ip nummer dat je krijg uit 1).
3) Lukt dat? Dan zit de foute instelling bij de webserver configuratie
Lukt dat niet? Er zou een firewall kunnen zijn, of iets anders.

Doe dit eerst eens, dan kunnen we verder kijken. Zomaar raden wat je probleem is gaat niet werken.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Al eens geprobeerd een tracert uit te voeren naar de host?
En waarom ben je al je posts aan het leeggooien? ;) Dat is niet handig voor als er iemand ooit eens informatie zoekt omdat deze dezelfde problemen heeft.

Tesla Model Y RWD (2024)

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Neem even contact op met je hostbedrijf, ik heb dit ook een paar keer gehad, mijn ip-adres was geblokkeerd in hun firewall.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:27
-start
-uitvoeren
-cmd
-ipconfig /flushdns

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Bedankt voor alle reacties! Ik zal wat stappenplannen van jullie gaan uitvoeren, en jullie horen de resultaten wel ;)

Maar eerst moet ik mijn pc gaan fixen (wil niet meer opstarten)

• Caeruleus
  • Laatst online: 22:24
Je hebt meerdere computers, zitten deze in een workgroup of in een domein? Indien dat laatste: heet je lokale domein toevallig: g3bstudios.nl ?

no animals were harmed during the production of this message

Verwijderd

Topicstarter
@ Caeruleus: Neej, die andere computers zitten in workgroups. Maar ik vind het wel vreemd dat de site op al deze computers het niet doen.
Neem even contact op met je hostbedrijf, ik heb dit ook een paar keer gehad, mijn ip-adres was geblokkeerd in hun firewall.
Heb ik al gedaan: negatief.
Wat is het resultaat van een nslookup naar je website?
DNS server handling your query: localhost
DNS server's address: 127.0.0.1#53

Non-authoritative answer:
Name: www.g3bstudios.nl
Address: 85.17.109.14

Non-authoritative answer:
*** Can't find www.g3bstudios.nl: No answer

Authoritative answers can be found from:
g3bstudios.nl
origin = ns1.jungaservers.nl
mail addr = root.g3bstudios.nl
serial = 2007101000
refresh = 14400
retry = 3600
expire = 1209600
minimum = 86400

@xtra
Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/1785/probleemck7.jpg
en dan tot nummer 30 allemaal time-outs

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 16:48 ]

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:37:
@ Caeruleus: Neej, die andere computers zitten in workgroups. Maar ik vind het wel vreemd dat de site op al deze computers het niet doen.

[...]
Heb ik al gedaan: negatief.
Heb je al eems andere DNS servers ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:41:

Heb je al eems andere DNS servers ingesteld?
Nee, heb ik voor de site ook niet gedaan.
Als ik naar 192.168.1.1 ga dan kom ik in de Orange Livebox configuratie. Maar ik heb niks ingesteld daar, die staat op de fabrieksinstellingen... Moet ik misschien een secundaire DNS server instellen, met het ip adress van g3bstudios.nl (= 85.17.109.14)?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 16:58 ]

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:53:
[...]

Nee, heb ik voor de site ook niet gedaan.
Als ik naar 192.168.1.1 ga dan kom ik in de Orange Livebox configuratie. Maar ik heb niks ingesteld daar, die staat op de fabrieksinstellingen... Moet ik misschien een secundaire DNS server instellen, met het ip adress van g3bstudios.nl (= 85.17.109.14)?
Vul in de eigenschappen van je netwerkaart op 1 pc is gewoon de DNS servers van OpenDNS in en kijk of je de website dan kan bereiken.

Verwijderd

Topicstarter
okee, dankjewel! Ik probeer het als ik terug ben van training :P

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het heeft niets met zijn DNS server te maken aangezien uit de tracert output is te zien dat de computer in staat het is correcte IP adres bij de hostname te verkrijgen.

🌞🍃

• ik222
  • Niet online
Datafeest schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 17:28:
Het heeft niets met zijn DNS server te maken aangezien uit de tracert output is te zien dat de computer in staat het is correcte IP adres bij de hostname te verkrijgen.
Nee je hebt gelijk, ik had die tracert niet gezien.

Het lijkt er toch echt op dat je ip op een blacklist staat en dan wel bij je hostingbedrijf want als ik vanaf hier een tracert doe (de site werkt hier ook) dan komt direct na de laatste werkende hop bij jou (dus meteen voor al die time-outs) de uiteindelijke bestemming en die werkt bij jou dus niet meer.

Dus toch nog maar eens ernstig contact opnemen met je hoster

[ Voor 35% gewijzigd door ik222 op 23-11-2007 17:34 ]

• xtra
Het lijkt erop dat je vanaf Euronet / Wanadoo naar de verkeerde router wordt doorgestuurd door een verkeerde configuratie o.i.d. (Je zult vast niet bij Amsterdam Exchange op een blacklist staan.)

Bij stap 7 en 8 in je traceroute gaat het fout en kom je uit bij 85.17.101.150. Bij iedereen waar het wel lukt zal het ongeveer zo gaan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Tracing route to www.g3bstudios.nl [85.17.109.14]
over a maximum of 30 hops:

1     9 ms     9 ms     9 ms  ******************* [******]
  2    <1 ms    <1 ms    <1 ms  20ge-chnl.amsix.tc2.leaseweb.net [195.69.144.215]
  3     1 ms    <1 ms    <1 ms  85.17.101.130
  4     1 ms    <1 ms    <1 ms  ns1.knothhosting05.nl [85.17.109.14]

Trace complete.

Verwijderd

Topicstarter
en wat kan ik daar aan doen?

• Guuzz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2022
ik kom anders op 85.17.96.42, vervolgens op zijn site.
volgens mij maakt het IP na 20ge-chnl.*... niet zo veel uit, ik kom er namelijk ook
je lijkt geblokkeerd te worden door je eigen site / host

• xtra
Guuzz schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:02:
ik kom anders op 85.17.96.42, vervolgens op zijn site.
volgens mij maakt het IP na 20ge-chnl.*... niet zo veel uit, ik kom er namelijk ook
je lijkt geblokkeerd te worden door je eigen site / host
Het viel me op dat hij niet bij 20ge-chnl.amsix.tc2.leaseweb.net maar bij 20ge-chnl.amsix.nkf.leaseweb.net terecht komt, als enige verschil met de 3 verbindingen die ik heb geprobeerd. En daarna gaat het fout. Dus benieuwd welke 20ge-chnl.* jij hebt.
Toch bij je provider en dan kijken of je samen de tracert kunt langslopen. Hopelijk hoef je niet eerst je modem en windows opnieuw te installeren (omdat dat in hun script staat.)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb weer contact opgenomen met mijn hoster, en die heeft de DNS server laten verversen en nu werkt alles prima!
HEEL erg bedankt voor alle hulp (Y) en hier kan nu een slotje op, ofzo...

Greets

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 21:38

Kabouterplop01

chown -R me base:all

srry vreemd gedacht

[ Voor 89% gewijzigd door Kabouterplop01 op 02-12-2007 13:25 ]

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-12 18:19
.