Toon posts:

[2003] Terminal Server Licentieverlening, licenties n.v.t. ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows 2003 server standaard SP2 met daarop terminal services geinstalleerd.

Als ik ga kijken in de Terminal Server Licentie verlening zie ik 3 items.

Bestaande Windows 2000 server TS Cal-Tokens
Windows server 2003 TS Cal-Tokens
Tijdelijke Licenties voor Windows 2003 TS Cal Tokens

Op de server zijn 5 licenties geinstalleerd van het type consumentenaankoop, ingevoerd via een licentie code en geactiveerd via internet.

Echter ga ik kijken bij de licentie verlening van deze licenties dan krijg ik te zien "niet van toepassing" onder het veld "verleend".

En zijn wel een aantal tijdelijke licenties verleend.

Gebruikers die nu aanloggen krijgen de melding dat hun licentie binnen 1 dag verloopt.
Waarom worden de geinstalleerde TS Cal-Tokens niet gewoon verleend. :?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Gebruikers krijgen een melding :? Ga dan eens uitzoeken in de logs waarom dat is? User cals en licensing mode op device staan?

Wat heb je al ondernomen om dit op te lossen? Misschien MS Clearing House even bellen ? Internetzoekmachines, event viewer, Microsoft Support site?

Titel aangepast, zie Windows Servers en Server-Software - Policy

[ Voor 26% gewijzigd door sanfranjake op 23-11-2007 22:54 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

User cals kunnen niet worden geteld door de licensing server van Win2003 - als je dus user cals ingevoerd hebt is het kopje "Niet van toepassing" normaal.

Blijft natuurlijk het probleem over dat je terminal servers geen licenties afgeven, maar dan moet je inderdaad even beginnen met kijken hoe je licensing mode van de terminal server servers zelf staat. Veder kan je http://technet2.microsoft...a23be931033.mspx?mfr=true eens bekijken voor het troubleshooten van je probleem :)