Sinterklaas feest reportage, tips?

Pagina: 1
Acties:

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
Ik ben gevraagd om zondag a.s. foto's te maken van het sinterklaasfeest bij m'n werkgever. Ik ben niet van plan om hier spullen voor te gaan aanschaffen.

Ik ben ruim voordat de kids komen aanwezig om 's goed rond te kijken en her en der licht te meten. Ik neem een volle set batterijen mee. Iemand verder nog tips?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

Moeilijk vooraf te zeggen, maar denk dat je met je SB-600 en kitlens of 50mm gewoon genoeg licht binnen kan halen. Hopelijk heb je wat aan het plafond om evt. tegen te bouncen.
Verder veelvuldig door de knieën gaan -> maakt de foto's van de kinderen leuker om te zien.

Verwijderd

Weet je waarvoor de foto's bedoeld zijn? Is het ter promo voor het werk of voor de kinderen/ ouders? Dit lijkt me een belangrijke vraag aangezien je een heel ander type fotografie krijgt. Indien het voor de kids is, schiet er dan een paar per kind, dan zit er iig een scherpe tussen. Verder niet vergeten om wat details te fotograferen (zakken pepernoten, de berg cadeau's, de staf van Sinterklaas, etc) en wat foto's voor binnenkomst van de Sint.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-01 21:41

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Misschien is het leuk als je als Foto-Piet gaat, krijg je meer interactie met de kinderen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Verwijderd

Grubeater schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:48:
Misschien is het leuk als je als Foto-Piet gaat, krijg je meer interactie met de kinderen.
Een waanzinnig leuk idee!!!

Wel even opletten dat je de keer erna niet een zwart oculair op je gezicht hebt staan!

• Wijnands
Zat ook al te denken maar ik ben bang dat op korte termijn een pieten-outfit in mijn maat een te grote uitdaging wordt.

Foto's zijn voor de ouders en kids en heel misschien voor het personeelsblaadje, zeker geen externe publicatie.

Goed, bedankt en ik ga gewoon m'n best doen.

Verwijderd

Toevallig zeg :) Ik mag 1 december ook mooi een sinterklaasfeestje schieten :)

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Let bij de Pieten op je belichting: zwarte kop + witte kraag = lastig voor je lichtmeting.

This footer is intentionally left blank

• Wijnands
Pffffffff....

Het was vermoeiend. Je staat vaak gebukt en het is constant herrie Licht was lastig, niet genoeg om met de 50mm wide open te schieten, zelfs op 1600 niet. Flitsen was een uitdaging door de vele slingers en de kleine lampjes langs de wand.
Ik kreeg nog een 90mm tamron te leen. Fijne lens voor de kindjes die bij de sint mochten komen.

Leerzame ervaring, nu de 400 foto's nog verwerken.

Verwijderd

Als je dit soort dingen als Piet wilt doen, is het een kwestie van zorgen dat je weet waar Sint en Pieten vandaan komen. Die organisaties hebben vrijwel altijd pakken en zijn meestal ook zo flexibel dat ze ook wel een andere piet in kunnen passen.

n.b. Tips om NIET herkend te worden:
-1- Let op je schoenen !!!
-2- Let op je schoenen !!!
-3- Let op je schoenen !!!

en niet te vergeten: Let op je schoenen !!!

• Wijnands
Dit was beter zo, kids negeerden me gewoon. Zagen me aan voor een vader van een ander. Pieten trokken meer aandacht.

Verwijderd

Sterkte met bewerken. Dat kost altijd zo veel tijd. Maargoed dan heb je ook wat natuurlijk :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik schiet elk jaar bij het sinterklaasgebeuren op de zaak, zo ook afgelopen zaterdag, ik vind het zelf een van de makkelijkste opdrachten. Ik combineer het zelfs met het verzorgen van de muziek :)

Kids merken totaal niks van de camera en zelfs de ouders vinden het leuk om op de foto te gaan, hoef je bij een bedrijfsuitje niet te proberen!
Pagina: 1