Hoe oude harde schijven te lozen?

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 21:47
Ik heb hier een stapeltje oude harde schijven liggen (in de range 500MB tot 2GB, je kent het wel) en daar wil ik van af.
Ik ben ze al te lijf gegaan met Active KillDisk (US DoD 5220.22M) en nu ligt die stapel er dus. Gooi ik die in de grijze afvalbak of lever ik ze braaf af bij de kringloop/ vuilstort (beide gratis)

Hoe lozen jullie die?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:26
ik schroef ze meestal uit elkaar, vind het wel leuk de platters op te stapelen. daarna gaan ze meestal gewoon de vuilbak in.

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik werk hier bij een staal verwerkend bedrijf, we hebben hier van die grote kranen met electromagneten... werkt super om oude HD's en backup Tapes onleesbaar te maken... >:) >:) >:)

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Verwijderd

2 keer op de grond gooien en de prullenbak ermee.... of bewaarde je er pr0n op?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik sla er meestal een priem doorheen.
Zo doen ze het ook bij oude politiecomputers want die heb ik ook ooit mogen vernietigen.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Even een ander aspect: staat er tegenwoordig niet op alle schijven een sticker dat ze niet in de gewone bak mogen? Daar was vroeger natuurlijk nog niet over nagedacht, maar tegenwoordig mogen schijven en electronica niet zomaar in de bak, terwijl bovendien die schijven vroeger totaal nog niet RoHS compliant waren.

Verwijderd

met oud en nieuw mooi een lokale brandstapel opzoeken... gegarandeerd succes :9

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bierkameel schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:38:
Ik sla er meestal een priem doorheen.
Zo doen ze het ook bij oude politiecomputers want die heb ik ook ooit mogen vernietigen.
Tegenwoordig niet meer hoor, dat wordt netjes anders afgewerkt :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
De priem methode is idd de goede manier :)
Zo heb ik enkele weken geleden 3 HDDs om zeep geholpen en daarna naar de computer verzamel stort.

Ik denk dat 2 keer op de grond gooien niet voldoende is. Of je moet dat van 10 hoog doen op een stenen grond :)
Pagina: 1