Rosetta @ Home te hoog memory gebruik

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik heb even een snel vraagje. Ik wou mijn nieuwe Intel Quad core ook mee laten doen met Rosetta. Maar nu heb ik de nieuweste Boinc 5.10 client er op staan en heb ik een veel te hoge memory load.

Hij gebruikt nu al 2,5 GB ram en heb maar 2 GB dus dat is swappen als een gek. Op mijn oude 5600+ gebruikte hij maar 800-900 mb met 2 active clients. Nu kunnen het er natuurlijk 4 zijn maar soms staan er wel 8 tegelijk open. Heb ook al momenten gehad dat hij 4.6 GB in gebruik had. Heb al naar de instellingen gekeken en gezegd dat hij maar 256 MB mag gebruiken maar het helpt niet echt. Ik wil er best 4 GB ram in zetten. Maar XP zal 3.68 gb zien en dat is nog niet genoeg. Vandaar even de vraag.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:04

Kristof

is een Belgisch product

Is inderdaad raar. Rosetta is niet het lichtste project qua geheugengebruik, maar dit lijkt me ver boven het gemiddelde.
Gemiddeld zit Rosetta op zo'n +- 100MB per job. In jouw geval, kunnen er 4 jobs tegelijkertijd draaien, dus zou het toch niet boven de 500MB totaal mogen komen.

Ik draai hier Vista op een E6700 en dus 2 threads tegelijkertijd. Het geheugengebruik is atm 97MB en 84 MB...
(ik heb 2 GB geheugen in mijn pc zitten)

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 23:30
ik heb ook even bij mij gekeken, en ik kwam uit op 180MB per WU's ik draai hier op 2 cores, wat dus samen 360 MB is, en dan nog 50 MB erbij voor de BOINC client.. wat dus 410 MB in totaal is..

Maar laatst had ik op mijn laptop ook ineens een achterlijk hoog geheugen gebruik.. daar draai ik ook op 2 cores, zit 2 GB RAM in en 4GB virtueel geheugen.. en dat was nog niet genoeg.. kreeg de enne error naar de andere... rosetta gebruike op dat moment dus bijna 6 GB geheugen voor 2 pakketen.. dit is na een herstart opgelost en de 2 desbetreffende WU's te deleten.. waardoor nu alles weer normaal draait en 180MB max per WU heefft

Dus jij zit zo te zien ver boven het gemiddelde.. maar kan je helaas niet helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik weet niet hoe het zit met Rosetta, maar bij SETI kan het wel eens gebeuren dat bepaalde WU's voorrang krijgen agv kortere crunchtijd eerder moeten worden verwerkt. Hij laat dan de oude WU' s in het geheugen staan wat voor een zeer hoog geheugengebruik kan zorgen.

Ik zal even zoeken waar die mogelijkheid uitgeschakeld kan worden...

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Kun je dit niet limiteren in de manager?

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Heb ik geprobeert maar toch gebruikt hij te veel memory. Ik ga alle projecten wel even weg gooien en opnieuw toevoegen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bleh werkt nog niet. Met 2 WU's active weer 1,5gb in gebruik. Nja dan maar peg maar op deze manier ga ik geen rosetta meer draaien. Want heb nu zelfs uitschieters naar 2.15 gb. Eerst zat hij niet hoger dan 800 mb met 2 wu's. Misschien kijken of ik de oude boinc client nog kan krijgen die werkte namelijk wel goed.

Edit. In task manager staat er torouwens maar 100 MB per wu die draait maar als ik alles afsluit heb ik ineens wel 400 mb ram in gebruik.

[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 24-11-2007 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:04

Kristof

is een Belgisch product

Misschien je probleem even op het Rosetta forum gooien
Misschien dat ze er raad over kunnen geven...

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Is ook nog een idee. Ik ga eerst even van mijn laptop de oude boinc 5.08 client installeren als die goed werkt is het ook goed.

Pagina: 1