Toon posts:

A8V: system failed cpu test

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nu al een paar jaar een pc'tje staan waar een asus A8V (wifi) en ee AMD 3500+ in steekt. Alleen heb ik daar al sinds het begin der tijden problemen mee. Telkens ik de power knop indruk schreewt de voice error report 'system failed cpu test'. Als ik tijdens deze error op de reset knop druk start hij meestal wel op. Nu ben ik deze opstart procedure kots beu.

Ik heb op het forum al enkele keren rondgekeken naaar dit probleem alleen heb ik nog nergens gelezen dat ze wel degelijk nog met de resetknop kunnen opstarten.

Ik vermoede eerst dat ik de 12v connector niet had aangesloten maar die zit er wel degelijk in. Ook cpu er eens uit halen en terug in steken levert niks op.

Toen ik ermee naar de winkel ging zeiden ze dat het probleem te wijten was aan een vijsje die op de kast zat en mogelijk contact maakte met het moederbord.. Alleen was dit dikke bullshit.

Alles zit in een asus kastje met een 360 watt voeding. Geen idee of deze voeding de opstart piek aankan en of dat het probleem zou kunnen zijn ..

Iemand nog enig voorstel?
Alvast bedankt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Reset je BIOS eens, misschien dat er ebepaalde instellingen foutief staan.

Wauw, een sig!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Neem aan dat je gebruikte cpu ook 100% wordt ondersteund door je bord ?

[ Voor 19% gewijzigd door DukeBox op 23-11-2007 14:39 ]