• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Mja, je bent dan weer eens zo gek om je geliefde camera uit te lenen aan familie, krijg je hem terug, en gebruik je hem ondertusse een tijdje niet. Krijg je hem eerst al terug zonder de batterij, die je 2 weken later krijgt, die eerst zelf nog kan opladen etc.
Anyway, wil je je toestel eens even gebruiken voor wat fotos te trekken : blijkt dat de display vanachter niet meer werkt ( laat enkel nog even getrokken foto zien, maar toestelinstellingen etc kan niet meer, ook de knoppen rond het display reageren niet meer ), het toestel nogal raar geluid maakt bij opstarten enz, om te concluderen dus dat er echt wel iets serieus mis is met het toestel.
Laatste keer dus weer dat je iets uitgeleend hebt aan familie. En weer typisch dat ze niet zeggen : hij is gevallen/heeft water op zich gehad/er is iets mis mee.

Nuja, ik vermoed dat ik hem dus best ga binnen doen bij een winkel voor reparatie ofzo.

Nu had ik graag geweten of er mensen zijn die ervaring hebben met de KM reparatie/support dienst.
Is het bv zo nog steeds dat het toestel naar KM zelf gaat, of gaat dit naar Sony gaan ?
Krijg ik eerst een prijsbestek van de reparatiekosten ?
En is dit nog beetje betaalbaar, of kan ik beter een nieuwe Sony Alpha body gaan kopen voor men lenzen omdat dit goedkoper gaat uitvallen ?

Alvast bedankt.

-| Hit it i would ! |-

Verwijderd

Dat is wel zeer vervelend. Een telefoontje naar Sony NL zal een hoop vragen beantwoorden vermoed ik, vaak wordt onderzocht hoeveel een reparatie kost en dat wordt dat gerapporteerd. Dan kun je beslissen of je hem gerepareerd wil hebben of niet (in het laatste geval worden onderzoekskosten gerekend). Dit is i.i.g. de gang van zaken bij Fujifilm, ik verwacht dat Sony iets gelijks doet.
Is de camera misschien verzekerd?
Sony:
Service Center

Telefonisch staan de Sony medewerkers u graag te woord op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur, op telefoonnummer 020-6581888. Faxen kan natuurlijk ook: 020-6585454.

Daarnaast kunt u voor reparatie van uw Sony apparatuur, of aanschaf van specifieke Sony accessoires, van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 18.30 uur terecht in het Sony Service Center te Badhoevedorp, op het volgende adres.

Sony Nederland (Sony Benelux B.V.)
Schipholweg 275
1171 PK BADHOEVEDORP
Een a100 staat vanaf €550 te koop.
Succes

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 19:15
Falcon10 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 08:10:

Nu had ik graag geweten of er mensen zijn die ervaring hebben met de KM reparatie/support dienst.
Is het bv zo nog steeds dat het toestel naar KM zelf gaat, of gaat dit naar Sony gaan ?
Krijg ik eerst een prijsbestek van de reparatiekosten ?
En is dit nog beetje betaalbaar, of kan ik beter een nieuwe Sony Alpha body gaan kopen voor men lenzen omdat dit goedkoper gaat uitvallen ?

Alvast bedankt.
De reparatie wordt verzorgt door MBS E2E Services in badhoevedorp.
http://www.mbs.nl/mbse2e/Contact.asp?Cat=8

1) Heb je nog garantie? (Binnen 2 jaar na aankoop)
2) Wil het familielid in kwestie de schade vergoeden?

Eén van de 2 ja "stuur maar op en het is verder jou probleem niet meer".
Anders idd even bellen en vertellen wat ie wel en niet doet en eventueel sparen voor een A100 / A700 of 2e hands 5D / 7D (of iets anders). Volgens mij is het wel mogenlijk om eerst een kostenplaatje te krijgen, maar daar zal je waarschijnlijk wel onderzoekskosten voor moeten betalen. Wil je meer als 500 euro schade hebben dan moet er inwendig flink wat stuk zijn.

Het rare geluid zou trouwens op een defecte AS kunnen wijzen, grote kans dat een valpartij daar de oorzaak van is. Gezien de andere klachten en het feit dat de baterij er niet bij zat zou een zwempartij ook best kunnen (een beetje water/regen kan ie overigens prima tegen :X ).

[ Voor 4% gewijzigd door martijn_tje op 23-11-2007 21:25 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-01 19:06
Is iets wat stuk gemaakt is door een ander niet te verhalen op een WA verzekering van die persoon?

• Falcon10
  • Nu online

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
mmmzzz, net even naar fotozaak gebeld, zij vermoeden dat het toch een 250 euro gaat kosten voor te repareren :|

Betreffende kapotte AF : ik zie niet direct valsporen aan de body van het toestel, dus denk niet dat een val de oorzaak kan zijn, misschien ergens (hard) tegen gestoot, zonder sporen, zou dat ook kunnen ?

Iemand enig idee wat de prijs van 2de handse Dynax 5D body zou mogen kosten ?

Op Ebay vind ik bijna enkel volledige sets, incl lenzen, maar die heb ik dus niet van doen.
En iemand enig idee van nog sites waar ik een Dynax 5D body zou kunnen vinden van mensen die hem wegdoen ?

Echt wel bummer dit :( Bijna feestdagen, dus kiekjes tijd, en momenteel geen geld om zware kosten te doen, wegens nog verschillende dingen ana bou whuis die moetne komen etc.
Laatste maal dat ik nog iets uitleen aan iemand :(

[ Voor 35% gewijzigd door Falcon10 op 26-11-2007 12:17 ]

-| Hit it i would ! |-

Verwijderd

www.cameraland.nl
5D body: €350
7D body: €495
Niet supergoedkoop, waarschijnlijk wel wat te regelen qua garantie.

www.veilingkijker.nl
Eventueel iets goedkoper vanaf €250 zo'n beetje.

Verder kun je www.fotoapparatuur.nl een beetje in de gaten houden, op het moment echter geen Dynax 5D's te koop daar.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn Minolta 5D heeft last gehad van eenzelfde euvel: het previewknopje (het knopje met de groene pijl erboven) werkte op de camera niet meer en werd deze functie door de camera aan de shutter-release button gehangen. Als ik dus een foto wilde maken, moest ik eerst de shuttorbutton licht indrukken waarna ik vervolgens de foto moest maken door eerst de focus vast te houden en daarna direct de foto tet maken. Hield ik de focus niet vast dan sprong het scherm aan en liet vervolgens de laatst gemaakte foto zien.

Ik heb vervolgens de camera ter reparatie aangeboden en was bijna drie maanden mijn camera kwijt. Toen ik de 5D terug kreeg, bleek dat ze de backplate hadden vervangen. Echter het probleem zat nog steeds in de camera.

Na een dag uitvogelen kwam ik er achter dat als de camera stand-by ging staan (power save) dat de previewknop hierdoor niet maar zou kunnen werken. Na een paar keer de camera voor een paar uur aan laten staan (power save op 5 minuten gezet), werkte de previewknop weer. Ik heb mij dus aangeleerd om de camera uit te schakelen als ik deze na een paar minuten niet meer heb gebruikt.

Je zou dus eens kunnen kijken of de 5D van jou hier ook mee geholpen kan worden.

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-01 16:37
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:06:
www.cameraland.nl
5D body: €350
7D body: €495
Niet supergoedkoop, waarschijnlijk wel wat te regelen qua garantie.

www.veilingkijker.nl
Eventueel iets goedkoper vanaf €250 zo'n beetje.

Verder kun je www.fotoapparatuur.nl een beetje in de gaten houden, op het moment echter geen Dynax 5D's te koop daar.
Zou voor de 7D gaan, wereld toestel ;)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Fijne schop ook :/

Maareuhm Falcongetalletje.. Wat is er nu uiteindelijk gebeurd?

Bericht hierboven

• Falcon10
  • Nu online

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
heb de 5D van bij cameraland besteld.
Tweedehandse body, maar bijna geen gebruiksporen op, zelf sproperder als mijn 5D :X

leuke anekdote : na een finale test met mijn "kapotte" 5D en hem terugzetten naar fabrieksinstellingen werkt alles terug |:(
Enkel heb ik nog steeds een geluid dat me niet echt aanstaat bij het opzetten van de camera. De lens autofocust zich dan eerst ff en bij de andere body is het duidelijk een zachter geluid, bij de mijne lijkt het alsof het wat geforceerd klinkt.

Anyway, 2 bodys nu dus :)

-| Hit it i would ! |-

Pagina: 1