Alcohol 120% Rechtermuisknop probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Topicstarter
Misschien simpele vraag voor jullie maar ik kom er niet uit..
Ik heb op google gezocht en hier op het forum.

Ik heb:
Windows XP 32bit SP1
Alcohol versie 1.9.6 build 5429

Normaal gesproken kon ik altijd op een iso rechtermuisknop doen en dan mount on device of iets in die trend.
Dit werkt niet meer.. Ik kan in de opties niet iets vinden wat er op lijkt.
Ik heb na een verse install van windows het probleem toendertijd opgelost maar dit is wel een beetje een drastische oplossing om dat nu weer te doen voor zo'n probleem
Het normaal mounten van images gaat gewoon goed via alcohol maar dan moet ik eerst alcohol openen en dan de image er heen slepen.
Er staat in mijn verkenner ook een 2e (virtuele dus) schijf bij.

Nu is dat niet veel moeite maar het moet op de 'oude' manier toch kunnen.
De hele optie als ik rechtermuisknop doe is weg.

Ik heb al andere bestands extensies toegevoegd in alcohol en alles aangevinkt voor de alcohol standaard maar met .img .iso .nrg .mdf .mds of wat dan ook werkt het gewoon niet.
heeft iemand hier een optie voor?
Alcohol opnieuw installeren van verschillende versies heeft geen effect gehad.
optie in instellingen van alcohol : mount image on device 0 on double click geeft een melding van windows:
"er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld, Maak een koppeling via het onderdeel mapopties van het configuratiescherm."
Maar dit heb ik normaal ook niet gedaan .. maar als ik hem dus koppel aan alcohol dan opent alleen alcohol zelf en niet de image .. daar doet ie niets mee.

bij voorbaat dank en als iemand iets weet graag!
Als er meer info gewenst is vraag hier dan om dan zal ik het toevoegen

[ Voor 13% gewijzigd door ApC_IcE op 23-11-2007 00:05 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Ik heb hetzelfde probleem. Ik weet hoe ik het handmatig kan verhelpen, alleen de command-line tool van Alcohol werkt niet bij mij. :?

Ik heb in het register een key gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\AlcoholImageFile\Shell]

[HKEY_CLASSES_ROOT\AlcoholImageFile\Shell\Mount]

[HKEY_CLASSES_ROOT\AlcoholImageFile\Shell\Mount\command]
@="\"D:\\Burning\\Alcohol 120\\AxCmd.exe\" I: /M %1"

• Het woordje 'Mount' wat een aantal keer terugkomt hierboven, slaat op de tekst die in het context-menu verschijnt.
• Het eerste deel is mijn locatie van de commandline-tool (let op de dubbele backslashes).
• De I: verwijst naar de virtuele drive.
• De parameter /M %1 zou het bestand waarop je klikt moeten mounten in de virtuele drive.

Edit bovenstaande 'code' naar je eigen wensen, gooi het in een .txt-bestand en sla het op met de .reg extensie. Even starten en de code wordt toegevoegd aan het register.

Nogmaals, dit is puur theoretisch. Ik heb het niet getest. Hoewel het in deze vorm niet echt fout kan gaan, is alles wat je doet op eigen risico. :P

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• ApC_IcE
  • Nu online

ApC_IcE

Topicstarter
Kijk dit ga ik thuis even proberen.
het register is niet zo moeilijk te editen maar kon niet vinden wat voor parameters of wat voor opties het zouden moeten zijn, thanx.. ik post vanavond even of het lukt

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Er zijn nog wat parameters trouwens:
/U is om een drive te unmounten
/L is om het aantal virtual drives terug te krijgen

Maar eigenlijk alleen het unmounten kan handig zijn. Bijvoorbeeld in het contextmenu van de virtuele drive zelf.

De register-folder 'AlcoholImageFile' slaat trouwens op alle bestandsindelingen die gebruik moeten maken van Alcohol. Per extensie kan je dit ook nog weer aangeven in het register onder HKEY_CLASSES_ROOT\<extensie>.

[ Voor 36% gewijzigd door _the_crow_ op 23-11-2007 12:24 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• ApC_IcE
  • Nu online

ApC_IcE

Topicstarter
_the_crow_ schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:36:
Er zijn nog wat parameters trouwens:
/U is om een drive te unmounten
/L is om het aantal virtual drives terug te krijgen

Maar eigenlijk alleen het unmounten kan handig zijn. Bijvoorbeeld in het contextmenu van de virtuele drive zelf.

De register-folder 'AlcoholImageFile' slaat trouwens op alle bestandsindelingen die gebruik moeten maken van Alcohol. Per extensie kan je dit ook nog weer aangeven in het register onder HKEY_CLASSES_ROOT\<extensie>.
aha handig!
thanx

alleen krijg ik nu nog steeds bij het mounten:
"er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld, Maak een koppeling via het onderdeel mapopties van het configuratiescherm."