Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 12:59
Mijn vader heeft een Sagem My X-1-2 Trio. Goedkoop meukding om mee te bellen en SMS'en ja, maar voor hem volstaat het.

Nouja.. Het volstaat buiten de auto. Hij moet altijd de telefoon opnemen (telefoon niet opnemen kost geld), en dat doet hij dus ook in de auto, niet hands-free, en dan gaat hij tijdens het bellen ook nog iets noteren op een notitieblokje. En tegelijk de auto die half over de vluchtstrook gaat in het gareel houden.

Levensgevaarlijk en volgens mij nog illegaal ook. Betreffende auto (weet niet of het relevant is) is wat ouder, sigarettenaansteker en een radio met cassettespeler zit erin. Radio is vermoedelijk niet aangesloten met de standaardconnector zoals die in moderne auto's zit. Er zijn dus iig in de auto zeker niet standaard voorzieningen voor GSM's.

Wat zoek ik: een simpele (goedkope) telefoon die gewoon goed werkt, kan bellen, eventueel SMS'en en waarop je iets kan aansluiten zodat je een speaker hebt waarmee je zonder problemen in de hele auto kan meegenieten (zijn Sagem heeft ook een speaker maar die is veel te zacht), een microfoon (een microfoon aan het dak lijkt me het best verstaanbaar?) en ja.. Veel meer hoeft eigenlijk niet. Het zou handig zijn als (een deel van) het gesprek is op te nemen, dan kan het notitieblok ook weg.

In ieder geval moet het dus handsfree, want ik zie mijn vader liever niet zulke gevaarlijke toeren uithalen. Bluetooth kan, maar is niet echt een noodzaak, draadje is ook prima (en lijkt me goedkoper). En het moet vooral eenvoudig te bedienen zijn: geen ingewikkelde zaken, elektronica is veelal hocus-pocus voor hem ;). Ik heb een zekere voorkeur om het spul bij nl.bol.com te bestellen (vooral vanwege hun service), dus als daar iets goeds is te bestellen is dat een plus :).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Ik zeg: Nokia.
Eenvoudig in gebruik, veel accesoires beschikbaar en overall stevig & duidelijk.

Noot: geen N-series, denk 1100-serie, 1600, 6230, etc.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
Met hem, koop een nokia of iets dergelijks met een draad headset erbij ben je voor een 50/60 euro wel klaar denk ik.

Hail to the king baby!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
nokia 3120 bijvoorbeeld. niet duur en steengoed :)

• Mentalist
Swaptor schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:05:
Ik zeg: Nokia.
Eenvoudig in gebruik, veel accesoires beschikbaar en overall stevig & duidelijk.

Noot: geen N-series, denk 1100-serie, 1600, 6230, etc.
De Nokia 1600 zat ik ook al naar te kijken. Lijkt me qua telefoon prima, prijs is prima, maar kan er alleen een headset voor vinden op Bol. Sowieso als ik op carkits klik krijg ik allemaal bluetooth-spul wat niet lijkt op wat ik zoek, en de 1600 heeft volgens mij weer geen bluetooth. Ben toen op de Nokia website gaan zoeken, maar als ik dan modellen met bluetooth selecteer zie ik alleen maar modellen die Bol dan weer niet verkoopt? :?

Bluetooth hoeft ook helemaal niet, het mag best met een stekkertje. Maar dan kan ik weer alleen headsets vinden. En ik zoek dus een goede speaker en een microfoon aan het dak oid.

[ Voor 24% gewijzigd door Mentalist op 22-11-2007 22:14 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
bij de nokia's zit, als het kan bij het model, altijd een headsetje met draad. heb al vaker mobieltjes besteld bij gsm-track, levering volgende dag altijd en ook hele lage prijzen (hopelijk niet als spam opgevat) :P

• Swaptor
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

De 1600 heeft inderdaad geen BT; de 3120 is inderdaad ook een mooi alternatief.
Ik zit *echt* heel slecht in de carkits, dus ik kan je daar helaas niet mee van hulp zijn.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je kan zoeken naar Nokia telefoons waar de Plug-and-Play Carkit HF-8 bij past, deze telefoons zijn te herkennen aan 2 ronde gaatjes aan de onderkant, de 1101 is daar een voorbeeld van. (en de1100, 3210, 3310, 6510, oude dingen, en deze ken ik omdat ik ze ook heb gehad (op de zelfde carkit))

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:46
Of een toestel met bluetooth dan ben je wat universeler bijvoorbeeld een Nokia 6021 of een 2630.
Dan kan je met een bluetooth carkit aan de gang, voordeel is dat je niet merk of type (aanluiting) gebonden bent. Je kan kiezen voor een inbouw kit of een portable systeem.
Kijk eens naar bv een parrot minikit , of een jabra spv-500

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• Mentalist
Resistor schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:30:
Je kan zoeken naar Nokia telefoons waar de Plug-and-Play Carkit HF-8 bij past, deze telefoons zijn te herkennen aan 2 ronde gaatjes aan de onderkant, de 1101 is daar een voorbeeld van. (en de1100, 3210, 3310, 6510, oude dingen, en deze ken ik omdat ik ze ook heb gehad (op de zelfde carkit))
Dat ziet er wel aardig uit.

Volgens http://www.nokia.nl/A4392177 zijn de 2310 en 2610 compatible met de HF-8.

Dus begrijp ik nou goed, als ik dit bestel:

Nokia Plug-In handsfree carkit HF-8

En

Nokia 2310

of

Nokia 2610

Dan gaat het werken? Bij de 2610 staat "Je kan gemakkelijker notities maken met de functie Spraakrecorder.", als dat echt werkt is het helemaal perfect, dingen op een notitieblok krabbelen tijdens het rijden is tenslotte ook niet veilig.

• Gert22
  • Laatst online: 20-10-2024
Tsja, er zijn zoveel telefoons die aan de eisen voldoen. Ik heb een hele tijd een 6021 gehad en die beviel me prima voorbellen en sms-en. Kost bij Bol 120 euro.
Telefoon heeft weinig poespas maar is wel vrij degelijk en oogt zakelijk. Compatible met erg veel van de standaard (dus betaalbare) nokia zut als oordopjes, laders en batterijen.

Specifiek voor je vraag mbt de auto: er zit standaard een snoertje bij om handsfree te bellen, heeft bluetooth om eventueel op een bluetooth carkit of oortje aan te sluiten en kan met het bekende verloopstukje in de cark-91 die je toch best veel in tweedehands auto's ziet zitten.

• Mentalist
Het is de Nokia 2610 met HF-8 dinges geworden (€76+€61). Ik heb nog gekeken naar foontjes met Bluetooth, maar dan kost de telefoon zelf al snel €150 en dan heb je nog geen carkit en zit je ook al snel met die foontjes met camera en andere bullshit.

Zag nog wel de 2760 met Bluetooth voor 100 euro, maar dan heb je weer dat die niet leverbaar is. Zo voor 137 euro (eigenlijk 150, heb er voor de zekerheid ook nog een headset bij besteld) is het wmb. al meer dan gek genoeg :P.

Pagina: 1