Toon posts:

Laptop herinstalleren

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb zelf een MacBook Pro , maar ik heb ook iets meer ervaring met windows xp/vista dan de gemiddelde persoon alleen ik heb een aantal vragen.

Ik wil de laptop van mijn vriendin geheel leeg/schoonmaken (c schijf formatteren) en dan windows vista er op installeren. Het is een Compaq v4000 laptop en er zit in stickertje op waar op staat windows vista capbale, dus ik ga er vanuit dat windows vista er normaal op werkt. Er zit op het moment windows xp home ed. op.

Alleen ik heb vroeger mijn eigen pc's geformatteerd en hergeinstalleerd maar nog nooit een laptop dus ik was benieuwd wat ik precies moet doen zodat ze de laptop straks gewoon nog normaal gebruiken kan.Ben namelijk bang dat straks het draadloos internet het niet meer doet etc.

WIE o WIE kan mij helpen?

Mvg. Nils :)

Verwijderd

Gewoon zorgen dat je de drivers bij de hand hebt. Voor de rest is het precies hetzelfde als de installatie van een gewoon workstation.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dus als ik die heb , dan moet ik die drivers gewoon installeren zodra ik windows er opnieuw opgezet heb? maar dan kan ik beter gewoon XP weer er op installeren aangezien dat driver gezeur met vista

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:50

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:56:
Oke dus als ik die heb , dan moet ik die drivers gewoon installeren zodra ik windows er opnieuw opgezet heb? maar dan kan ik beter gewoon XP weer er op installeren aangezien dat driver gezeur met vista
Nou, als je driver voor het netwerk maar hebt. Wellicht is er dn via i-net contact te maken met de juiste drivers voor de overige apparaten voor Vista.
Schiet me niet lek, ik weet niet of alle drivers voor jou online te vinden zijn...

Verwijderd

Topicstarter
JdM schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:59:
[...]

Nou, als je driver voor het netwerk maar hebt. Wellicht is er dn via i-net contact te maken met de juiste drivers voor de overige apparaten voor Vista.
Schiet me niet lek, ik weet niet of alle drivers voor jou online te vinden zijn...
Ja dat leek mij ook het belangrijkste! maar zou je ergens voor mij kunnen vinden of die driver er is voor vista ? ( Compaq Presario V4000 )

Verwijderd

Je kunt vooraf bij de laptopfabrikant op de site checken of er goede drivers voor Vista los verkrijgbaar zijn.
Je zou het wel denken als er Vista capable op staat, maar you never know...
Wees slim en zet die drivers vooraf op een USB stick of aparte partitie, zodat je niet internet op hoeft om je netwerkdrivers te downloaden ;)

Wel vreemd dat er een Vista capable sticker op zit, maar de laptop schijnbaar met XP Home geleverd is?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 21:07 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:06:
Je kunt vooraf bij de laptopfabrikant op de site checken of er goede drivers voor Vista los verkrijgbaar zijn.
Je zou het wel denken als er Vista capable op staat, maar you never know...
Wees slim en zet die drivers vooraf op en USB stick of aparte partitie, zodat je niet internet op hoeft om je netwerkdrivers te downloaden ;)

Wel vreemd dat er een Vista capable sticker op zit, maar de laptop schijnbaar met XP Home geleverd is?
Er staat Designed for Windows XP en dan eronder windows vista capable

sorry maar waar kan ik die drivers op die laptop vinden 8)7

Verwijderd

Geen idee of zo los óp de laptop staan, maar als je het merk en type van de laptop weet (check stickers onderop?) kun je (evt. via Google) de website van de fabrikant vinden.
Daar ff verder zoeken onder "support" of "drivers" of iets dergelijks.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die vind je bij de leverancier (HP dus) als er Vista drivers voor zijn, alternatief is dat je eerst eens gaat zoeken naar welke drivers je echt nodig hebt.

Je bent echt niet de eerste die dit wil doen, dus je mag er vanuit gaan dat je met wat eigen onderzoek een heel eind moet komen.
GoT is alleen niet een driver-afhaal service waar je iedereen voor jou laat zoeken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.