Op dit moment kan ik niet zo heel veel met deze vraag, mijn glazen bol is stuk. Niet gevreesd: ik heb computers-hacken van de mensen uit de Matrix en andere films geleerd.
Even kijken... commandline starten... IP opzoeken... route tracen... firewall omzeilen... Ah, ik zit in je computer. Eej, je hebt een webcam, en die laptop staat vaast wel even in je kamer. Zoekzoek... Aah, helemaal daar. Niet gevreesd, ik heb meteen het programmaatje gedownload waarmee je op een 320x240-beeldje oneindig ver scherp kan inzoomen. Ok, de pixels worden minder pixelig... nog een keer inzoomen... Damn, dat programma maakt wel irritante geluiden, en waarom reflecteert het beeld van mijn TFT ineens op mijn gezicht alsof ik in een beamer kijk? Ah, ik zie de laptop. Even de CCD van de webcam reconfigureren voor X-ray-vision... mmm, deflectorbeam... Ah, gedaan.
Ik zie het al; het is inderdaad prutswerk geweest, maar als je de lijn van C1 nou re-routed naar een nieuwe barrel-connector met wat draad, is het zo gefixed. Verder mag je je toetsenbord ook wel eens schoonmaken, je wilt niet weten wat daarin leeft.
Ik neem aan dat je ondertussen wel snapt dat ik het verhaal hierboven uit mijn duim gezogen heb

Dat is echter ook alles wat ik eraan kan doen: wij zijn Packard Bell niet en hebben dus bij 411685200017 niet meteen een beeld van een mobo in ons hoofd. Het beoordelen van 'er is al eens aan geprutst' is nog lastiger als wij geen beeldmateriaal of whatever erbij hebben. Zelfredzaamheid is hier de kunst: of spul nog te krijgen is weet Packard Bell, wij niet. Of een andere laptop nuttiger is dan laten repareren is ook een beslissing die jij moet nemen. Of het nog te fixen is is wel iets wat wij kunnen zien, maar niet zonder
goede, scherpe foto's. Als je die hebt en wilt weten of het nog te repareren is, kan je een nieuw topic starten.