Ik heb een virtuele printer op een windows 2003 server. Nu kan ik deze delen in een windows-netwerk en afdrukken vanaf verschillende cliënts maar ik wil afdrukken vanaf een linux-systeem naar deze virtuele printer.
De linux-systemen printen nu naar een IP-adres van een vaste printer (per systeem) en zouden dus nu naar de printer op de printserver moeten afdrukken.
Hoe moet ik dit configureren want ik raak er niet helemaal wijs uit.
Ik had het IP-adres ingesteld als printerpoort voor de virtuele printer maar dan werkt de printer zelfs local niet meer...
Als ik de printer als standaard instel, en voor de printer het IP-adres van de server geef, zal hij dan automatisch naar de standaardprinter afdrukken
Iemand ervaring?
Grtz
De linux-systemen printen nu naar een IP-adres van een vaste printer (per systeem) en zouden dus nu naar de printer op de printserver moeten afdrukken.
Hoe moet ik dit configureren want ik raak er niet helemaal wijs uit.
Ik had het IP-adres ingesteld als printerpoort voor de virtuele printer maar dan werkt de printer zelfs local niet meer...
Als ik de printer als standaard instel, en voor de printer het IP-adres van de server geef, zal hij dan automatisch naar de standaardprinter afdrukken
Iemand ervaring?
Grtz
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 20:19 ]