Toon posts:

[2003] IP printen naar virtuele printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een virtuele printer op een windows 2003 server. Nu kan ik deze delen in een windows-netwerk en afdrukken vanaf verschillende cliënts maar ik wil afdrukken vanaf een linux-systeem naar deze virtuele printer.
De linux-systemen printen nu naar een IP-adres van een vaste printer (per systeem) en zouden dus nu naar de printer op de printserver moeten afdrukken.
Hoe moet ik dit configureren want ik raak er niet helemaal wijs uit.
Ik had het IP-adres ingesteld als printerpoort voor de virtuele printer maar dan werkt de printer zelfs local niet meer...
Als ik de printer als standaard instel, en voor de printer het IP-adres van de server geef, zal hij dan automatisch naar de standaardprinter afdrukken
Iemand ervaring?

Grtz

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 20:19 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

In control panel / add or remove software / add or remove windows components / other network file- and print services / details / print services for unix aanklikken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:45:
In control panel / add or remove software / add or remove windows components / other network file- and print services / details / print services for unix aanklikken
Bedankt, is bij deze gebeurd. Maar wat nu?
Ik krijg geen extra opties bij printerinstellingen... Ook als ik de 'manage your server-wizzard' doorloop, krijg ik geen extra opties?!

Wat nu?

Grtz

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar is de service toch niet geïnstalleerd.
Alle services waren aangevinkt, maar ik kan alleen de Macintosh printservice in de service-lijst terugvinden. Wanneer ik de service wil installeren, wordt de windows2003 cd gevraagd, maar het bestand prmon.dll kan niet gevonden worden. Ik had het bestandje op het internet gevonden, maar dat werkt blijkbaar ook niet.
Is er een andere manier om deze service te installeren?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hebbie ook geen "TCP/IP Print Service"?

En weet je zeker dattie om prmon.dll piept? Volges mijn moet't LPRMON.DLL zijn.

En vwb de configuratie hoef je nix te doen; du moment de service draait, kun je met
LPR -s <servernaam of IP adres> -p <printernaam>
afdrukjes maken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Ok, we zijn erachter hoe we de software aanpassen om naar een ander IP-adres af te drukken op één linux-machine (AIX) en we kunnen nu afdrukken naar een hardware-printer via het ip-adres.
De enige optie die we hebben is het ingeven van het ip-adres, niet de printernaam.
De vraag is dus of het ingeven van het server ip-adres zal volstaan? Wordt er dan afgedrukt naar de default printer?
Omdat de machines veel bezet zijn (flightsim training) kunnen we deze dingen maar beperkt uittesten wat het testen en configureren wel een pak moeilijker maakt...

Grtz
Pagina: 1