Toon posts:

systeem start niet door kan wel in bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me rot gezocht maar kan geen onderwerp vinden waar ik mijn probleem mee kan oplossen.

Ik heb het volgende probleem : Bios start op maar daarna start windows niet. En een bootcd of bootable windows pakt ie ook niet. Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik het kan oplossen ??

alvast bedankt.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:20

Theo

moederbord

Harde bios reset al geprobeerd?(dus stroom en knoopcel verwijderen, en paar min wachten , batterij terug in mobo, stekker terug in voeding)

Wat voor mobo heb je eigelijk en wat heb je zelf al gedaan alvorens het topic te openen?

Nu met WP, PV, EV en PC

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TS, heb je al andere hardware geprobeerd, indien mogelijk?
Denk hierbij aan andere videokaart, geheugenreepjes en dergelijke?
Zie ook: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
theodouma schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:53:
Harde bios reset al geprobeerd?(dus stroom en knoopcel verwijderen, en paar min wachten , batterij terug in mobo, stekker terug in voeding)
Vaak is een CMOS clear ook al voldoende, jumpertje of klein drukknopje op mobo zelf... :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties. Harde bios reset gedaan lost nix op.
Ik heb een andere hd en een andere cd-rom geprobeerd en hij wil maar niet doorstarten of de boot-cd pakken. geheugen strips en videokaart heb ik niet geprobeerd omdat ik die niet voorhanden heb.
Ik heb dus wel beeld en ik kan gewoon in het biosmenu komen en daar van alles aanpassen als ik zou willen. Maar wanneer hij dus windows zou moeten opstarten krijg je alleen een knipperende cursor links bovenin en vervolgens gebeurt er niks. ik ga nu de troubleshooter lezen kijken of ik daar wat uit kan halen.

Verwijderd

Topicstarter
het is trouwens een HP Vectra VL400-DT moederboard met een P3 1ghz processor

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ok klinkt heeeeel stom , maar geduld is een schone zaak, wacht na die knipperende cursor maar eens iets langer

(spreek uit eigen ervaring 8)7 )

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
Ik wacht al ruim een half uur maar er verandert niks.
En hij doet ook niks hij maakt geen geluid en er knippert ook geen lampje van dat ie bezig ofzo.
Maar ik laat hem aan staan wie weet :)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:20

Theo

moederbord

Een half uur is echt veel te lang. De kans dat de computer na dat half uur nog op wilt starten is echt zo goed als uitgesloten.

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1