Toon posts:

Pci-e slot kapot ?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf gister avond kreeg ik het idee dat er wat met mijn videokaart aan de hand was hij had namelijk niet de performance die hij normaal wel had. Dus ik wat testen. Ten eerste keek ik naar 3dmark06 fps en jah hoor 50%minder fps dan anders. Toen ff maar mijn speeds kijken via rivatuner 399/499 wat dus normaal 660/950 moet zijn. Gpu-z gaf ook al geen bandw weer en geen snelheden. Ik heb 2 kaarten dus bijde kaarten eruit gehaald en bijde geprobeert in het onderste pci slot en daar was niets aan de hand. Nu denk ik dus dat mijn bovenste slot kapot is.
Het gaat om de asus p5n32-e sli
Ik heb verschillende drivers geprobeerd maar niets hielp. In de bios heb ik ook niets veranderd.
Nu is mijn vraag zal mijn bovenste pcie slot kapot zijn ?
Of kan het een software probleem zijn ?
En hoe kan hij zo ineens kapot zijn zonder dat ik ook maar wat heb aangeraakt of veranderd ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 18:01 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Ik heb 2 kaarten dus bijde kaarten eruit gehaald en bijde geprobeert in het onderste pci slot en daar was niets aan de hand. Nu denk ik dus dat mijn bovenste slot kapot is.
Al gestest in het bovenste slot?
Doetie het daarin niet: inderdaad kapot. Doetie het wel, ligt het ergens anders aan.

[ Voor 16% gewijzigd door Bitage op 22-11-2007 19:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bitage schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:28:
[...]

Al gestest in het bovenste slot?
Doetie het daarin niet: inderdaad kapot. Doetie het wel, ligt het ergens anders aan.
bijde kaarten getest in het bovenste en onderste.
In het onderste slot doen bijde kaarten het goed.
Dus ik weet genoeg slotje kan erop

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat gaat echt niet zomaar kapot, zoek de oorzaak eerder in software. Of doet het bovenste slot helemaal niets?

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-05 13:09
Exorcist schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:04:
Dat gaat echt niet zomaar kapot, zoek de oorzaak eerder in software. Of doet het bovenste slot helemaal niets?
hier een extra verduidelijking op. met niets kom je in het bovenste slot nog in je bios of zie je dat ook niet?
dus onderste leeg en alleen bovenste vullen zie je dan bios beeld?

Ik neem aan dat Exorcist dat bedoeld dat zou ik in ieder geval bedoelen haha.

Verwijderd

Topicstarter
Ikkkes schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:40:
[...]

hier een extra verduidelijking op. met niets kom je in het bovenste slot nog in je bios of zie je dat ook niet?
dus onderste leeg en alleen bovenste vullen zie je dan bios beeld?

Ik neem aan dat Exorcist dat bedoeld dat zou ik in ieder geval bedoelen haha.
Ik kom zelfs nog wel op het burau blad alles word weergegeven en gamen wil ook nog alleen word alles niet goed meer weergegeven op gpu-z en een halvering van prestaties. Ik heb verder helemaal geen ander software geinstalleerd of wat dan ook.Als dat wel een probleem zou zijn moest het onderste slot tog ook fratsen hebben ??

Edit

Als het wel een software prbleem is zou het denk ik ook heel moeilijk zijn om te vinden denk ik en zou ik dus opnieuw vista moeten installeren. Maar wat moet dat moet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 14:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou jongens ik heb het er maar op gewaagt om vista opnieuw te installeren en jah hoor alles werkt weer naar behoren. Maar nu weet ik nog niet wat het probleem was ?

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:21

Appie

F1RST Racing

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:57:
Nou jongens ik heb het er maar op gewaagt om vista opnieuw te installeren en jah hoor alles werkt weer naar behoren. Maar nu weet ik nog niet wat het probleem was ?
Klinkt als een pci-e slot die op 1x draait ipv 16x. Ik heb hetzelfde gehad (van de een op de andere dag). Kaart uit halen, erin zetten en controleren via (bijv.) cpu-z of pci-e op 16x wil helpen. Eventueel mobo drivers updaten.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

Topicstarter
Een nadeel ik mag alles weer opnieuw installeren pfff. Maar ben blij dat mijn mobo niet kapot is

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-05 13:09
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 17:24:
Een nadeel ik mag alles weer opnieuw installeren pfff. Maar ben blij dat mijn mobo niet kapot is
Kortom kost je gelukkig alleen maar tijd en geen bergen geld!.
Wat je natuurlijk had kunnen proberen was de driver volledig verwijderen in veilige modus ofzo en dan weer opnieuw installen.
Pagina: 1