Voeding vonkt als ik aan kabel rommel

Pagina: 1
Acties:

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
Ik ben bezig om een voeding in een mdf 'doosje' te bouwen om hem daarna aan een spiegel met verlichting te hangen,

het is ondertussen al aardig aan het vorderen maar nu begint opeens het kontact met mn voedingkabel raar te doen :S als ik de voedingskabel er niet goed in steek of verkeerd beweeg valt de voeding uit en vonkt het kleine witte stukje plastic dat aan de grote bonk geel plastic vast zit.

Afbeeldingslocatie: http://i146.photobucket.com/albums/r260/LlamaWereldOverheersing/P1010094.jpg

iemand een idee wat dit kan zijn?

voor zover ik kan zien zijn er geen soldeerverbindingen losgeschoten en ik heb er zelf tot nu toe nog niets aan hoevel solderen,

zou gewoon de ingang van de voedingskabel kapot zijn en dat dit blokje altijd vonkt als je een kabel inplugt?

hoe kan ik dit het handigste oplossen?

het is trouwens een oude liteon voeding uit een hp presario(250wat)

edit: sorry voor overbelichte foto :P

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 02:02
Andere voeding kabel geprobeerd?
Lijkt mij gewoon dat die kabel dan niet goed verbonden is. (en dat kan dan inderdaad aan de aansluiting liggen, maar ook aan de kabel zelf.)

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-02 21:12

kolderindekop

yeaahhhh

Vonken betekent altijd dat de verbinding niet goed is dus daar even naar kijken.

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
omg ik voel me nu zo stom he :P andere kabel(ook korter) erin en lijkt nu niet mis te zijn :P
maar wat zou die vonk geweest zijn? het leek echt vanuit het witte plastic doosje te komen

mjah zo nog ff verder teste :P

edit: de vonk leek echt uit het binnenste van het plastic blokje te komen, weet iemand waar dit blokje voor dient?

[ Voor 21% gewijzigd door Hrugnir op 22-11-2007 17:55 ]