720p rips... maakt het verschil?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:36

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Weet niet zo goed in welk forum het thuis hoort, maar anders moet het maar even verplaatst worden :)

Zoals velen download ik series van internet. Nu op newsservers kan, zie ik ook 720p rips langs komen. Nu vroeg ik me dus af, maakt dit, wat beeldkwaliteit betreft, uit tav een gewone rip, als je het op een normale breedbeeld tv (dus geen hd tv) afspeelt?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Het zal iets scherper uitkomen, maar qua resolutie moet ge toch niets verwachten, aangezien het aantal beeldlijnen wordt teruggebracht naar TV reso :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-02 22:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

denk het niet, hij kan geen meer lijnen weergeven. Maar de Amerikaanse standaard (NTCS) heeft een lagere resolutie dan PAL dus misschien maakt het op die manier wel uit. Ik vind HD rips altijd wel scherp opzich maar niet opvallend veel meer.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ligt er een beetje aan wat voor "gewone rips" jij download.

Zo kom je "PDTV"-rips tegen, die, althans, bij één van de Scrubs die ik hier toevallig heb, een resolutie hebben van 512x384 pixels. Verder heb ik ook een PDTV van 720x528 pixels (een Matroska-'based'-rip).

Een normale PAL-TV heeft een vertikale resolutie van 576 lijnen, waarbij de horizontale resolutie ongeveer neerkomt op, naar ik dacht, iets van 720 pixels.

Dus als je bijv. zo'n PDTV-rip van 720x528 pixels hebt, dan heeft een 720p-HDTV-rip niet echt veel nut. Heb je echter gare kut-rips met een veels te lage resolutie, dan kun je, hoewel je niet volledig gebruik maakt van de hoge resolutie, natuurlijk gewoon zo'n 720p-rip downloaden.

Verder heb je ook nog HR-rips met een resolutie van 960x540 pixels. Die wordt dus op een normale TV alsnog iets verkleint, maar scheelt je veel MB's downloaden t.o.v. 720p ;)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb een geniaal idee: probeer het uit!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.