Blurb fotoboek-service : ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 5.573 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
De search bracht me op 0 topics over blurb ... ik vraag me af waarom :-)
Iemand ervaring met deze ? Ik wil deze vooral gaan gebruiken omdat ze MAC software hebben en blijkbaar goede kwaliteit.

Sinds kort zouden ze ook in eindhoven zitten, maar kan dit nergens terugvinden (google). Daarnaast is de "shipping cost" nogal verborgen dus ben benieuwd naar ervaringen hierrond.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:48

ThunderNet

Flits!

Wat is blurb?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Dieter
oeps ... www.blurb.com --> fotoboek service!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:40

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Misschien handig even te vertellen wat het is?
Als er in de search niks is te vinden is de kans ook groot dat veel tweakers niet weten wat het is :+

[Edit]
Ziet er best interesant uit... * Spike_wolf gaat zich eens in de site verdiepen :)
Wow, vandeweek zat ik me toevallig af te vragen hoe ik m'n portfolio op een mooie en profesionele manier zou kunnen doen.. alles zelf printen of laten drukken en in een binder stoppen is ook zo afgezaagd en lelijk.. maar dit is wel meesterlijk. Als ze een beetje op hoge resolutie printen ga ik het denk ik hier mee doen :D

[ Voor 61% gewijzigd door Spike_wolf op 22-11-2007 16:27 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Verwijderd

What forms of payment does Blurb accept?

We accept American Express, Discover, Visa, and Mastercard. We don't accept cash, checks, money orders, or PayPal.

Jammer, ik heb geen creditcard, het ziet er goed uit, dat wel.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

PayPal ;) Je kan gewoon via je normale rekening bij PayPal storten, waardoor je weer via je PayPal rekening geld online kan uitgeven. Of je verifieert dat je een echte rekening hebt door twee keer een automatische incasso van 0,01€ te laten afboeken, waarna PayPal voor jou vooruitbetaald en het automagisch bij jou afboekt. Zo werkte het dacht ik..

Verwijderd

Beter lezen, ze accepteren geen PayPal.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:42

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Muthas schreef op donderdag 22 november 2007 @ 16:47:
PayPal ;) Je kan gewoon via je normale rekening bij PayPal storten, waardoor je weer via je PayPal rekening geld online kan uitgeven. Of je verifieert dat je een echte rekening hebt door twee keer een automatische incasso van 0,01€ te laten afboeken, waarna PayPal voor jou vooruitbetaald en het automagisch bij jou afboekt. Zo werkte het dacht ik..
Lees nog eens:
We don't accept cash, checks, money orders, or PayPal.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• I-King
  • Laatst online: 18:51
In essentie is het toch niet (veel) anders dan bijvoorbeeld www.albumprinter.nl? Daar heb ik ooit eens een album laten printen en dat is goed bevallen!

• Dieter
Nee klopt, het is ook niet 'iets anders' dan albumprinter ... enkel het zou een service moeten zijn die goede kwaliteit levert.

Ben vooral benieuwd naar transport kosten en of er ook BTW invoerrechten op komen te betalen indien het uit de USA komt. Maar ik las dus dat ze in Eindhoven ook een drukkerij hebben neergezet!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Wat ik me altijd af zit te vragen of een album maker handiger is dan gewoon zelf een album inelkaar zetten. Het moeilijkste van zoiets is altijd de foto`s uitkiezen. De tool die je erbij gebruikt is gewoon willekeurig. En elke willekeurige drukken kan ook gewoon boekwerken uitdraaien.

Maar voor een persoon die niet al te veel bezig is met grafische media kunnen dit soort hulpmiddelen best handig zijn :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

* Muthas slaat zichzelf |:(

Verwijderd

Ik heb laatst daar een fotoboek laten afdrukken, de afdrukkwaliteit was erg mooi...alleen mn boek viel na 6 x doorkijken uit elkaar (bladzijden los) na contact met blurb direct een nieuwe toegestuurd gekregen...maar die viel na 3 keer uit elkaar...
Vervolgens mn 3e exemplaar gekregen en die is tot nu toe heel gebleven...
op zich dus wel goeie service, maar ik ga de volgende keer toch wat anders proberen na al dat gezeur.

• Dieter
mh ok! de eerste blurb gebruiker :)
Komt ie nou van NL af ? of moet je nog taxen betalen omdat hij van de USA komt ?

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Zover ik weet betaal je vanaf 100 dollar (als je iets met USPS naar NL laat komen) bijna altijd zo'n 34 euro aan invoerrechten... tenminste dat heb ik ondervonden bij import van items van ebay.
Totdat bedrag heb je volgens mij niks te vrezen (maw nemen ze, de douane de moeite niet).
Maar corrigeer me als ik het fout heb..

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

FGA >> FGW :) + titelverduidelijking.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
mh ok .. maar ik dacht dat ie dus uit NL kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:02
Boek – that’s book in Dutch. Why do we know that? Because Blurb is launching in Europe and we’ll be printing, binding, and shipping books out of a central location in the Netherlands. What does this mean if you live in the UK or Europe? Three words: Less expensive shipping.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
ondertussen heb ik een boek aldaar besteld ... leveringskost 5 euro :-) Dat is niet de moeite, komt van Eindhoven!!

Als't ie binnen is post ik wel ervaringen

[ Voor 16% gewijzigd door Dieter op 25-11-2007 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
Heb em ondertussen ontvangen en moet zeggen : het is niet mis!
Iedereen die hem ziet liggen neemt het boekje spontaan vast ... ze denken dat het een gekochte boek is :-)

Tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Laatst online: 14:40

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

:)
En hoe zit het met de kwaliteit? Ziet het er naar uit dat hij snel uit elkaar gaat vallen of is hij goed stevig?
En hoe is de druk kwaliteit? Ik heb er nog niet veel mee gedaan, maar toen ik in het beign om het te checken wat afbeeldingen in de software gooide viel het me wel op dat ze _erg_ verkleind moesten worden om op een pagina te passen, wat me deed vermoeden dat ze op minder dan 72 dpi werken ofzo :X

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIIVladIII
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik heb ergens gelezen dat ze nu ook in nederland een service zijn begonnen. Weet iemand hier meer van?

ah hier is het

http://www.blurb.com/about/070613release

[ Voor 23% gewijzigd door IIIVladIII op 19-12-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

nou ben benieuwd ... heb mijn 1e blurb boek gemaakt en besteld en gelijk aangegeven om te verkopen ;-)

fyi ... kreeg inderdaad veel topcis te zien op Blurb forum over dat de binding/printer in Europa sucks.

Jammer eigenlijk.

Ik keek ook bij Lulu.nl ... doe doet ook zoiets maar dan in Nederland ... alleen ... als ik een fotoboek wil maken, kan ik kiezen tussen wat zielige templates (niet eens fullbleed). Dan heb je nog optie portfolioboeken .... dan moet je zelf je pagina's opmaken in vb Photoshop en dan per pagina UPLOADEN naar de server ... dus geen Drag and Drop software :( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

yay ..

hij is binnen ... ging best snel eigenlijk ... vorige week donderdag besteld ... vandaag binnen .. net geen 1 week ...

Plaatjes? Nou hier: http://www.flickr.com/photos/yozefff/sets/72157604159284188/

oh ja .. kwaliteit super ... geen probs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
thalyric schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:02:
yay ..

hij is binnen ... ging best snel eigenlijk ... vorige week donderdag besteld ... vandaag binnen .. net geen 1 week ...

Plaatjes? Nou hier: http://www.flickr.com/photos/yozefff/sets/72157604159284188/

oh ja .. kwaliteit super ... geen probs
probs?

Geen problemen met binding zoals je vond in andere topics?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Hier ook een tijdje geleden een boek bij blurb besteld en zeer verrast door de goede kwaliteit. Gelijk nog een andere besteld, (als kado) en daar zat 1 pagina een beetje vast toen ik hem kreeg, maar voorzichtig los gemaakt, en geen probleem verder mee gehad. Ben zeer tevreden!

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
ik denk erover om mijn scriptie bij blurb te laten afdrukken. ik wil hem zelf opmaken in indesign en dan als pdf exporteren naar photoshop, daar png's uidraaien op 300 dpi en deze inladen in de software van blurb.

blijven de teksten dan overeind staan of wordt dat lelijk?

tekst wordt toch meestal op 1200dpi gedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Eusebius schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:46:
[...]

probs?

Geen problemen met binding zoals je vond in andere topics?
Sorry ... tijdje geleden ...

Nee geen problemen eigenlijk .. heb er nu 3 hahaha (moest 3x opnieuw doen ... tikfouten ... I know stupid me).

Binnen een een week binnen (met UPS) en heb er 2 met Swiss postal (precies een week).

Ik ga zekerz nog meer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Fubaruba schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:06:
ik denk erover om mijn scriptie bij blurb te laten afdrukken. ik wil hem zelf opmaken in indesign en dan als pdf exporteren naar photoshop, daar png's uidraaien op 300 dpi en deze inladen in de software van blurb.

blijven de teksten dan overeind staan of wordt dat lelijk?

tekst wordt toch meestal op 1200dpi gedrukt?
Hmmm ik weet niet zeker of PNG ingeladen kan worden ... kan je niet gewoon in Indesign exporten naar JPG?
Pagina: 1