Toon posts:

Brander kapot???

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus met een vaag probleem. Zo gauw ik mijn scsi kabel aansluit op de controller en op de brander start mijn peecee niet meer op... :( Als ik de kabel van de controller of brander afhaal wel. Ik krijg mijn controller ook alleen maar geinstalleerd als mijn brander er dus niet op aangesloten is. Daaruit denk ikzelf te concluderen dat de controller goed is, en dat het juist in de brander zit.

Extra info:

Scsi controller: Advance 2911U pci
Brander: Yamaha Cdr400T
Geen extra scsi apparaten, kabel is goed.

Wie kan bevestigen dat het aan mijn brander ligt??? (Ik hoop dat niemand dit kan bevestigen en dat het aan iets anders ligt...)

Greetz

Big Tazzz

Verwijderd

Topicstarter
iemand????

Greetz

Big Tazzz

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Het lijkt mij idd aan de brander te liggen.
Heb je de brander goed ingesteld ???
Probeer anders effe die brander bij iemand anders, desnoods ook jou SCSI controller.

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Sjek ff de scsi ID van de fikker en de kaart. Zijn deze niet hetzelfde? Heb je een terminator op het uiteinde van de kabel zitten? Of zit de fikker op het eind en heeft deze active terminatie? En zo ja is die ingeschakeld? Wordt de fikker in de scsi bios gevonden?

Zo, ik ben leeg :)

Verwijderd

Hmm dat probleem komt me ZEER bekend voor. Ik had dat ook met SCSI kaart (amd chipset) en 2 plextor 8 speed fikkers. Als ik een fikker eraan hing, kreeg ik windows 98 niet meer opgestart, maar windows 95 wel! Ik heb toen de bios waarden op default gezet en toen opgestart en toen deed ie het wel!
Anders probeer eens windows 2000 of windows 95...

Misschien heb je hetzelfde probleem?
Grtz

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nou op mijn werk, dus kan het nog ff niet testen.

CdRecorder hangt aan het einde, terminaten hoeft dan toch niet? Heb ik nooit gedaan. Conflict van id tussen brander en controller lijkt me sterk, omdat ze zo altijd gewerkt hebben. Misschien dat bios resetten helpt. Ik hoop het.

In windows 2000 kan ik het niet uitproberen, omdat die mijn controller niet kan vinden. Moet dus nog de drivers hiervoor hebben.

Scsi bios???? Zit er niet op zover ik weet...

Greetz

Big Tazzz

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

Ik heb net de bios gereset, geen resultaat :(
Daarna andere scsi-controller erin. Zodra windows die had geinstalleerd starte ie weer niet op. Ik ben er dus 99,9% zeker van dat het aan mijn brander ligt. :(

Als het goed is zit er nog garantie op dat ding... ik hoop het tenminste, en anders moet de geplande nieuwe harde schijf plaats maken voor een nieuwe (snellere brander)...

Greetz

Big Tazzz

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Heb je deze links/posting nog getest:
Diamon

Advance 2911U scsi controller Pci http://www.comlinehq.com/open/Storage/1046/01658.html

www.adaptec.com Advance 2911U PCI Ultra-SCSI Mac/PC

Victory 56K6 pci modem hardwarematig http://www.computerline.nl/download/victory/files.html

Asjeblieft, hier zul je zeker wat aan hebben.

Mzzl Diamon
Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Kan geen drivers voor mijn controllertje vinden op die site... maar oke, het ligt volgens mij ook niet aan de controller.

Ik zal vanavond mijn brander in een andere computer hangen, en kijken wat ie daar doet...

Greetz

Big Tazzz

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het weer, ik had de rode kant van de kabel niet op pinnetje 1 en 2 aangesloten... dom van me, maar gelukkig doet alles het weer...

Greetz

Big Tazzz

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:02
Rick,

Stomme debiel. :)
Zo iets doe ik nog niet eens.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dus wel Thijs...
En jij moet ook je bek houden met je processor verhaal...

Was zo'n kabel zonder van die blokjes op de stekkers... konden er dus op 2 manieren in... en ik had dus niet zo goed gekeken...

Greetz

Big Tazzz

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:02
O, dat wat het natuurlijk ik had mijn processor er verkeerd om ingestoken. Ik vond het al zo moeilijk gaan. :P
Pagina: 1