Toon posts:

Ben er toch noh niet uit.. Intern of extern OS X

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb al eens een vraagje gepost, maar ben er niet helemaal uitgekomen.

'K heb een Mini 1,6ghz4, 2gb intern met Leopard.
Nu is de HD van 60gb aardig vol.
Heb via firewire (400) een 300gb 7200rpm schijf aangesloten zitten.

Dan nu das Problem:
1- Is het een idee om mijn interne schijf te vervangen voor een 7200rpm 160gb schijf (7k200), zodat ik ook meer ruimte krijg voor Bootcamp/Windows (spellen nemen nogal wat ruimte in)?

2- Of zal ik OSX op de externe schijf gaan installeren en de interne voor opslag gebruiken?

3- Er wordt beweert de extern booten sneller is, maar geldt dat ook voor Firewire 400 t.o.v. de door mij gespotte HD van 7200rpm? Dat lijkt me sneller te zijn toch?

4- side question: Carbon Copy Clone is geen optie toch als ik Windows meer ruimte wil gaan geven?

Verwijderd

Ik denk dat je beter die schijven kan om gaan wisselen;)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het is niet echt de bedoeling om je vraag om de zoveel tijd onder de aandacht te brengen door het openen van een nieuw topic. In de vorige topics hebben mensen je suggesties gedaan wat je zou kunnen doen en wat de voor- en nadelen zijn. Uiteindelijk moet jij de beslissing nemen, dat kunnen wij niet voor je doen. Daarnaast is het verstandig om zelf ook wat onderzoek te doen. Als je wilt weten wat nu sneller is, dan kun je opzoek gaan naar benchmarks. Als je wilt weten wat je met Carbon Copy Cloner kunt doen, dan kun je de website bekijken en de handleiding lezen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.