Ook nieuw RAM geheugen probleem...

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
Ik heb een oude Medion 8080 en had daarin 2x256 (oorspronkelijk) en 1 maal 512 (later bijgekocht). Heb net weer een identiek latje van 512 gekocht- Corsair, DDr1, 400 Mhz, PC3200. Heb ze keurig gepaired geinstalleerd en de computer blijft hangen tijdens opstarten op het 'Pentium4 HT-symbool' (helemaal aan het begin v/h booten).
Heb de 2 512 latjes eruit gehaald en opgestart met de 2 x 256. Geen probleem. Derde latje erbij van 512. Geen probleem. Laatste latje erbij. Gaat voorbij het Pentium 4 HT-symbool maar gaat daarna op zwart (zie helemaal linksonder iets wat lijkt op een knipperende cursor) PC reageert nergens op.

Haal het 512 latje eruit wat ik na de 2 x 256 had geinstalleerd, het latje waarvan ik dus wist dat het werkte. PC start op zonder probleem.

Maw alle latjes functioneren, alleen het lijkt erop dat de combinatie van de 2 x 512 niet werkt.

What the f***???

Iemand een goeie suggestie?

http://youtu.be/gEABifBgwi8

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

En alleen de twee 512 reepjes ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:18
En wat als je het nieuwe latje van 512MB er alleen in doet? Je moet eerst zoeken naar een kapot latje. Daarna opzoek gaan naar de verkeerde combinatie (2x 256 + nieuwe 512 bijvoorbeeld). Misschien is een BIOS update vereist. Als laatste zul je ze misschien in Dualchannel moeten zetten als dat mogelijk is (2x 256MB+512MB)

• Dre4life
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-05-2024
Probeer ook eens de cas latancy is wat hoger te zetten. Kan ook ervoor zorgen dat hij daardoor vastloopt. Dit zit in de bios dus moet je even booten met je oude geheugen en dan kijken.

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
Shit, ik wist dat jullie zouden beginnen over rommelen in de BIOS- heb ik nog nooit gedaan en best beetje huiverig dat ik het hele zootje vernaggel... Step by step instructies, por favor.

@genetx
Geen van die latjes is kapot- alhoewel, nu ik erover nadenk kan ie natuurlijk best kapot zijn geweest maar dat de PC op de goede 2x256 bootte... niet eens gekeken of er 1 gig zichtbaar was...
Verder: wat bedoel je met 'in dual channel'? Ik had ze gepaired geinstalleerd: dus zoals het hoort 2x 256 en 2x512

Ik moet nu rennen maar ga morgen weer verder...

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Shit, ik wist dat jullie zouden beginnen over rommelen in de BIOS- heb ik nog nooit gedaan en best beetje huiverig dat ik het hele zootje vernaggel... Step by step instructies, por favor.
Begin maar eens met het lezen van een overclock guide, staat vast wel in hoe je timings moet veranderen.
Geen van die latjes is kapot- alhoewel, nu ik erover nadenk kan ie natuurlijk best kapot zijn geweest maar dat de PC op de goede 2x256 bootte... niet eens gekeken of er 1 gig zichtbaar was...
Controleer dit dan even.
Verder: wat bedoel je met 'in dual channel'? Ik had ze gepaired geinstalleerd: dus zoals het hoort 2x 256 en 2x512
Google is your friend. Nogal basic vraag en hoef je hier niet mee aan te komen, omdat je dit zelf wel kan vinden.. WikiPedia

Ik vraag me ook af of ze niet gewoon iets meer voltage nodig hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Bitage op 22-11-2007 16:42 ]

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:53
Voor Medion BIOS moet je wel even opzoeken hoe je erin komt, ikzelf heb ook een MD (de 8800) en mijn BIOS kan alleen bereikt worden met een speciale toetsten combinatie, en password.

Nadat je de pc hebt aangedrukt net zolang herhaaldelijk op F11 drukken tot je een venster krijgt "Press ESC to continu" en dan in een keer juist intypen: am8888egh om vervolgens op enter te drukken, mocht het niet lukken, dan een paar keer opnieuw proberen (bij mij slaagde het pas de 6de poging..).

Naast am8888egh is het ook soms am8888egc. Mocht het dus echt niet slagen, probeer dan het am8888egc wachtwoord. Meer duitse informatie is hier te vinden

Specificaties | AndriesLouw.nl

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
Dre4life schreef op donderdag 22 november 2007 @ 16:21:
Probeer ook eens de cas latancy is wat hoger te zetten. Kan ook ervoor zorgen dat hij daardoor vastloopt. Dit zit in de bios dus moet je even booten met je oude geheugen en dan kijken.
Thanks! Ongehinderd door enige voorkennis ben ik het BIOS ingedoken, Cas Latency op handmatig gezet, de waarde 1x omhoog gekrikt, laatste reepje erbij en jawohl :9~

Easy does it- daar hoef ik geen hele overclock guide voor door te lezen... ;)

Pagina: 1