Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Dreamweaver/PHP] Een goed boek

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Topicstarter
Ik zoek een goed boek om binnen 4 maanden een site op te zetten met het behulp van Photoshop CS3 Extended en Dreamweaver CS3. Ik heb echter geen voorkennis in beide programma's, ik zoek een goed boek om mij bij te schaven binnen beide programma's en een praktisch resultaat neer kan zetten binnen de 4 maanden. Sites die IT-tutorials reviewen heb ik niet in onmiddellijk in gedachten, dus ik kwam naar dit (sub)forum. Ieder advies is welkom, bij voorbaat dank!!

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-10 10:59
Who needs a book when there is http://www.lynda.com/

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zou je het dmv een WSYWIG editor willen leren. Hte lijkt mij juist verstandig om daadwerkelijk te leren coden en dat bijv in ultra-edit te doen, gevolg is dat je code veel netter is en je weet waar je mee bezig bent. Zeker omdat je van scratch moet beginnen zou ik het gelijk goed doen als ik jou was. En boeken over PHP zijn prima te vinden (ben zelf ooit gebruik gemaakt van php voor beginners, dat werkte op zich wel aardig, maar tutorials zijn ook al prima te doen. Verder is natuurlijk zo'n beetje alles van O'reilly wel aardig)

mochten er wat rare tekens in deze tekst staan, er liep net een kat over m'n notebook :+

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ja binnen 4 maanden PHP leren is best lastig en ik ben er als hobby mee bezig de laatste halfjaar en kan je zeggen dat ik er best veel tijd in heb gestoken en nu pas een beetje PHP kan lezen maar echt schijven is nog lastig zonder voorbeeld of tutorials gaat dat niet lukken.

Ik doe het via tutorials en leer hier en daar wat van mensen die er al een tijd in zitten en of voor hun werk mee bezig zijn, en kan je zeggen dat ik het meest heb aan de mensen die me wat bij brengen dan de tutorials of de standaard boeken.

Wat wel een voordeel was dat ik al wat ervaring had met C++ en VB en al weet hoe het programmeren een beetje in elkaar steekt en al heb geleerd om je project netjes te onderhouden en commentaar toe te voegen en dat soort dingen.

Dus veel suc6 je zult het nodig hebben. :) En lees zoveel mogelijk en ga het proberen zo vaak mogelijk.

-Andere hobby- -

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

En welke mogelijkheden heb je zelf al onderzocht? Heb je al boeken bekeken? Programma's geprobeerd?

• PositiveCreep
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2023
Zoals bovenstaand is lynda.com erg goed, heeft een heel duidelijke PHP cursus. Voor de basis heb ik zelf het volgende boek gebruikt: "Basiscursus PHP5" van academic service. ISBN#90 395 2264 2
Opzich wel een duidelijk boek, maar het is echt gewoon de basis.

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Topicstarter
Ok, vriendelijk bedankt voor alle tips maar ik zit met een serieuze tijdsdruk. Dus php leren lijkt me een te moeilijke oplossing, daarom dat ik voor een WYSWIG editor opteer. Het geeft me de kans om sneller m'n doel te bereiken. Later kan ik dan nog altijd meer gericht op php studeren.

[ Voor 12% gewijzigd door KS1987 op 24-11-2007 17:10 ]

Verwijderd

KS1987 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 17:00:
Ok, vriendelijk bedankt voor alle tips maar ik zit met een serieuze tijdsdruk. Dus php leren lijkt me een te moeilijke oplossing, daarom dat ik voor een WYSWIG editor opteer. Het geeft me de kans om sneller m'n doel te bereiken. Later kan ik dan nog altijd meer gericht op php studeren.
WYSIWYG-editors nemen jou het programmeerwerk niet uit handen.

In dit geval geldt: There ain't no such thing as a free lunch.

Verwijderd

Het lijkt me relevant te weten wat die site moet kunnen. Als je geen PHP of andere server side-taal wil leren zijn een hoop functionaliteiten onmogelijk. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, maar die info mis ik in je topic start. Of ben je van plan om met een CMS en templates te gaan werken?

Zelf ben ik aan het experimenteren met Textpattern. Daarvoor heb ik mijn (beperkte) PHP-kennis nog niet nodig gehad, maar ben ik puur bezig met structuur en opmaak. Voor het gebruik van Textpattern moet je dan wel weer de documentatie daarvan bestuderen, maar dat is eenvoudiger dan PHP leren.
Dus mijn vraag aan anderen hier, voor zowel TS als mezelf O-) : hebben jullie ervaring met Textpattern en zouden jullie het TS (en mij) aanbevelen?
Pagina: 1