Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mailbeveiliging tussen 2 bekenden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik vroeg mij af of emailverkeer tussen 2 mensen die elkaar kennen, gemakkelijk te beveiligen is. Stel de een gebruikt Notes en de ander Outlook. Hoe kan je dan het bericht versleutelen zonder gebruik te moeten maken van een programma als PGP? Is dit op een gemakkelijke manier mogelijk of moet dit altijd via een Certificate Authority? Het lijkt mij dat het ook mogelijk moet zijn zonder CA. De twee kennen immers al elkaar, en elkaars emailadres.

Helaas weet ik hier niet genoeg van om zelf de vraag te beantwoorden.

ik hoop op commentaar :]

Verwijderd

Met een plugin voor gpg kunnen twee mensen met elkaar versleuteld emailen, daarvoor is geen centrale autority nodig.

allebei een keyset aanmaken en de public key uitwisselen is voldoende

Verwijderd

Topicstarter
Maar is het ook mogelijk om zonder PGP met elkaar te kunnen communiceren? door zeg maar elkaar wederzijds te trusten?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ja, waarom niet - waar loop je dan vast met iets als gpg? Wat is er mis met pgp, waar encrypt je dan mee? Outlook doet dat niet zelf.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)