Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C# .net] Database connectie probleem onder vista

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb een programma die connect naar een database en een aantal dingen doet. Deze werkt perfect onder win xp. Maar op vista krijg ik de error "kan geen veilige ssl/tls verbinding gemaakt worden met de server"(Dit is niet de exacte foutmelding maar komt hier wel op neer). De code is voor de rest vrij standaard zoals in veel voorbeelden van sqlconnection te vinden is. Waar ligt dit aan en hoe kan dit opgelost worden ?

Ik heb met google al veel op de error gezocht maar dat gaat allemaal over C# in een web omgeving en daar gaat het dan over certificaten die niet goed zijn. Maar dit lijkt mij hier niet van toepassing.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45

TeeDee

CQB 241

wat is de exacte foutmelding?
hoe ziet je connection string eruit?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Data Source=server\\databaseserver;Initial Catalog=database;Integrated Security=SSPI;

en de exacte foutmelding is "de onderliggende verbinding is gesloten: kan geen vertrouwde relatie met het beveiligde ssl/tls-kanaal maken.

andere connection strings maken niet veel uit. en deze connection string werkt wel op xp

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 11:58

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack