Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

pptp vpn starten Samsung windows mobile 5

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een een gebruiker bij ons zijn e-mail laten ophalen via een pptp vpn. Het toestel is een Samsung I600. Deze heeft via gprs een verbinding met het internet.

Ik heb de vpn ingesteld maar daarna stuite ik op het probleem dat ik niet wist hoe deze te starten. Na enig uitzoek werk blijkt dat je exception urls kan opgeven en dat de werk gestart wordt als men naar deze adressen gaat. Ik heb ons internet subnet opgegeven. Maar de verbinding wordt niet gestart.

Iemand ervaring hiermee.

Config info:

Vpn-Type: PPTp
Server: ip adres
Maak verbinding vanaf: Internet
Maak verbinding met: Werk
Gebruikers: naam
Wachtwoord: wachtwoord
Domein: leeg

Verwijderd

Topicstarter
Schopje

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 00:49
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:52:
Ik wil een een gebruiker bij ons zijn e-mail laten ophalen via een pptp vpn. Het toestel is een Samsung I600. Deze heeft via gprs een verbinding met het internet.
Is het dusdanig belangrijk dat dit niet met een SSL verbinding over POP/IMAP/Exchange etc kan?
[b]Manpage schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:52
Ik heb de vpn ingesteld maar daarna stuitte ik op het probleem dat ik niet wist hoe deze te starten. Na enig uitzoek werk blijkt dat je exception urls kan opgeven en dat de werk gestart wordt als men naar deze adressen gaat. Ik heb ons internet subnet opgegeven. Maar de verbinding wordt niet gestart.
Krijg je nog een melding waarom de verbinding niet gestart wordt? Ben niet helemaal 100% thuis in VPN over Windows Mobile, maar als ik op mijn Wizard een VPN testverbinding aanmaak en dan via
"Settings" -> "Connections" -> "Manage Excisting Connections" -> naar het Tabje "VPN" ga en mijn stylus er 2 sec. op hou kan ik connectie maken en krijg ik een duidelijke foutmelding.
[b]Manpage schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:52
Iemand ervaring hiermee?

Config info:

Vpn-Type: PPTp
Server: ip adres
Maak verbinding vanaf: Internet
Maak verbinding met: Werk
Gebruikers: naam
Wachtwoord: wachtwoord
Domein: leeg
Zijn er niet toevallig meer toestellen waarmee je dit eventueel zou kunnen testen om uit te sluiten dat er iets fout staat op dit device? Misschien dat je ook kunt zoeken op Windows Mobile 6 en VPN want Samsung heeft wel een update voor dat apparaat beschikbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Jerome! schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:31:
[...]

Is het dusdanig belangrijk dat dit niet met een SSL verbinding over POP/IMAP/Exchange etc kan?
Dit heb ik nu inderdaad gedaan. We hebben een self signed certificaat dus de gebruiker moet steeds op ja klikken maar daar is mee te leven.

Vpn op een Windows Mobile is gewoon een ramp in mijn ogen.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11 09:46
Laat die gebruiker eens updaten naar Windows Mobile 6, meen dat dit hier beter zou moeten werken.. google maar eens

de i600 gebruiker kan gratis upgraden : )

check samsung.nl

PVoutput