Toon posts:

Twee SB-Live!s in één PC, Kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb (dankzij een beetje mazzel) twee SB-Live! Player 1024 liggen. Ik had nog een slot over, dus ik dacht hupsakee. Dat werd Hupsa-neeeeee... De tweede kaart wil niet. Hij wordt prima gedetecteerd, maar zegt dat er een onbekend probleem is en adviseerd mij de drivers opnieuw te installeren... AAARGH!!
|:( :?
Help mij...

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Wat bereik je meer als het eindelijk werkt?

In principe kun je nix meer. En de game/prog zal altijd maar 1 v/d 2 aansturen

www.kuiphuis.nl

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Volgens mij krijg je de 2de nooit aan de gang... en wat als het je lukt... wat moet je er in vredes naam mee?

Blauwe schermen krijgen zeker *g*

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
kan wel, is handig voor bijv. bpm studio (proffesioneel mix programma)
experimenteer wat met de pci slots en anders mag je em altijd nog aan mij geven :)

Verwijderd

Jesses, wat mot je ermee. Je hebt nog steeds maar 2 oren. Tip : verkoop ze allebei en koop een ECHTE kaart. 8-)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb heel lang twee Live's gehad, en die tweede had ik alleen maar om de APS 1.5 drivers op te zetten (nu heten dat APS Live drivers). Maar dat wordt in Windows 2000 niet ondersteund, dus ik heb die tweede Live er uit gedonderd. Maar die APS is/was een peperdure kaart, en met een hack in de drivers was je Live tot hetzelfde in staat als die dure kaart ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Harmsen
  • Laatst online: 14:49
Op dinsdag 13 februari 2001 20:00 schreef Exirion het volgende:
Ik heb heel lang twee Live's gehad, en die tweede had ik alleen maar om de APS 1.5 drivers op te zetten (nu heten dat APS Live drivers). Maar dat wordt in Windows 2000 niet ondersteund, dus ik heb die tweede Live er uit gedonderd. Maar die APS is/was een peperdure kaart, en met een hack in de drivers was je Live tot hetzelfde in staat als die dure kaart ;)
He Exirion hoe deed je dat dan precies, dat lijkt mij ook wel grappig om te proberen.

What a fine day for Science! | Specs

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

De APS van Emu gebruikt een andere DAC dan de Live, dus je moest destijds wel een draadje doorknippen bij een chip en met een draadje het signaal omleiden naar het back-channel van de kaart. Dan kon je zonder problemen een gecrackt APS 1.5 driver set gebruiken. Maar er is al een hele tijd een APS Live project, en met die drivers kun je zonder aanpassingen aan je kaart de APS drivers gebruiken. Maar het is alleen interessant voor MIDI en Audio toepassingen, want de APS is niet voor games bedoeld. Je kunt eens een search doen op altavista : 'APS Live' oid.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Harmsen
  • Laatst online: 14:49
Thnx, ik zal ff zoeken :)

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar daar heb ik dus geen hol aan. En voor degenen die zeggen: Koop een echte kaart, DIT IS EEN ECHTE KAART! Ook al is en blijft de GUS MAX het beste...

Verwijderd

Topicstarter
Maar waar ik hem voor gebruik is: BPM studio (goed geraden!) en om minidisc op te nemen zonder bliepjes van Windhoos en zonder kabaal over me speakers. Verschillende sloten heb ik al geprobeerd (ik heb er maar 3, dus snel uitgeprobeerd ;) )...

En nee, hij staat niet te koop/krijg

• picobyte
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Die kaarten willen of juist heel knus samen op een interrupt of ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet >:)
Staat er misschien een 'onboard' device oid geshared met de niet werkende geluidskaart :?

Powered bij meergranenbrood.

• picobyte

picobyte

MhIHIHI!

Ennuh staan ook de geheugen adressen in je dos environment wel goed :?Veel wat oudere audio software gebruikt nog 'realmode' dosdrivers :)

• picobyte

picobyte

MhIHIHI!

Hebbie ook al search GOT gedaan offuh www.google.com :?

Verwijderd

Is het wel mogelijk twee verschillende kaarten te installeren? Ik heb een MX300 en mis een digitale uitgang en wil a3d2.0 niet missen!!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Dan laat je 'm lekker zitten naast je nieuwe soundcard :)

• OverSoft
Op dinsdag 13 februari 2001 20:37 schreef bas_o het volgende:
Maar waar ik hem voor gebruik is: BPM studio (goed geraden!) en om minidisc op te nemen zonder bliepjes van Windhoos en zonder kabaal over me speakers. Verschillende sloten heb ik al geprobeerd (ik heb er maar 3, dus snel uitgeprobeerd ;) )...

En nee, hij staat niet te koop/krijg
goh, je bent niet de enige met bpm studio :)
euhm, 2 verschillende drivers wil ook wel eens helpen

Verwijderd

Topicstarter
Okee. Voor de tip van de dos-adressen: Ik gebruik niet/nauwelijks nog dos-dingen, behalve op mijn XT laptop...

Twee drivers? Hoe doe je dat in godesnaam? Ze pakken allebei de 10k1... En die EMU drivers vind ik ook niks! Waar is die aansturing voor de tweede uitgang?

• OverSoft
Ik heb 2 SoundBlaster 512s en heb gewoon een oude versie en een nieuwe versie van de driver geinstalleerd, werkt perfect!
Pagina: 1