[Outlook 2007] Headers van attachment uitlezen

Pagina: 1
Acties:

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 12:30

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Ik zal wel ergens ongelovelijk overheen kijken, maar ik (en mijn collega's :+) kunnen niet vinden hoe we de headers van een attachment kunnen inzien.
Wij hebben in een gedeelde map wat mail staan, waarin een doorgestuurd bericht als bijlage is gekoppeld. Van die bijlage wil ik dus de headers kunnen bekijken, maar ik krijg alleen de inhoud van de mail te zien.

Outlook geeft wel aan, dat de attachment 6kb groot is, terwijl de inhoud van de mail maar enkele regels groot is (gaat om een bounce), en als ik de tekst van de mail in een tekstbestand gooi, hou ik een bestand van nog geen 1kb over, dus de headers moeten er volgens mij wel in zitten.

Iemand een idee? :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:02

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je dit eens uitproberen?:
GlowMouse schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 20:33:
Aan alleen de tekst heb je niets. Is hij als .eml-file doorgestuurd? In dat geval zitten er misschien headers bij (open de eml-file in kladblok). Slechts aan de hand van de headers kun je met redelijkheid vaststellen of iemand de mail echt verstuurd heeft, al zijn die ook nog wel redelijk echt na te maken (maar kost veel moeite).

[...]

Wauw, een sig!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

.eml of .msg is inderdaad een goede vraag. Als msg gaat het niet.

In OL2k3 is het trouwens simpelweg even opties aanklikken, voor OL2k7 moet ik thuis even kijken maar daar moet het iirc ook simpel kunnen.

Hoe dan ook CSA => OFF.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Dat staat er helemaal niet bij |:(
Het gaat wel om mail in openbare mappen, en daarin hebben de mails het ikoontje van een aantekening (geel blaadje met een punaise erin).... wellicht behandeld Outlook de mail daarom anders?

Pff... ik voel me echt een beetje een domme gebruiker nu :+

* highking verlangt naar Novell GroupWise :z

Verwijderd

Probeer eens de attachment naar je inbak te slepen en vanuit daar via de rechtmuisknop de header te achterhalen.

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:39:
Probeer eens de attachment naar je inbak te slepen en vanuit daar via de rechtmuisknop de header te achterhalen.
Dan heeft ie nog steeds het ikoontje van een aantekening, en krijg ik geen headers te zien bij berichtopties. :(

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

't Probleem is waarschijnlijk veroorzaakt door Update to permit the caching of incoming SMTP messages as IPM.Note in Exchange Server 2003
Bestaande items kun je converteren met de Outlook 2000 Existing Items Converter
offtopic:
dus hou op met dat gejammer over groupwise ;)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Nee dat schiet op...
Because the add-in is a COM add-in, it can only be used in Microsoft Outlook 2000. Outlook 97 and Outlook 98 do not support COM add-ins.
Ik heb hier alleen Outlook 2007, en kan als het nood geeft nog 2003 installeren... maar 2000 heb ik hier niet liggen :P

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Sjeez, ben jij nou een twieker?
Je downt toch gewoon die ChangeForms.Exe en doet klikkerdeklik.
OK, dan pieptie dat er geen OLK2000 is geïnstalleerd, maar dan kun je nog altijd de .exe uitpakken met WinRAR ofzow en klikkerdeklik doen op ChangeForms.msi. Krijg nou tietûh! Die installeert wel! En opeens heb ik onder options een Change Forms... item, kan je IPM.Post naar IPM.Note veranderen.

Niet dat je dan ineens wel de internet headers te zien krijgt, maar een èchte twieker had natuurlijk allang MFCMAPI d'r bij gepakt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1