Toon posts:

ATI radeon 2600XT draait niet onder Vista Bussines (upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Ati radeon 2600xt loopt prima onder XP, maar niet onder vista.

Na de driverinstallatie, start systeem op met verticale strepen door het scherm Zie wel vlakken en de muisaanwijzer en kan bijv mijn pw intypen (kan blind typen) waarna het systeem me aanmeld. Maar het beeld blijft alleen maar strepen en blokken weergeven.. Soms spontane reboot. Via veilige modus is de kaart wel zichtbaar onder apparaatbeheer en geeft ook de drivers aan. Verwijder dan de drivers waarna ik weer een standaard VGA adapter heb.
Geprobeerd oa: Installatie gedaan op schoon Vista systeem, zonder en met laatste MB drivers, Catalyst 7.8, 7,9, 7.10 geprobeerd. Zowel van kaart manufacturer (Xpertvision) als van AMD, als van Asrock. Omega drivers gezocht, maar die zijn nog niet beschikbaar voor Vista.. Crysis hotfix geinstaleerd.Vista geupdate met laatste patches (incl 1 voor dotnet 3.0). Drivers met en zonder CCC geinstaleerd. Ook bijgewerkt via systeembeheer, zelf drivers zoeken………
Maar niets helpt.

systeem: mb Asrock 4coredual sata, Bios 1.05, 2GB Ram, CPU Intel core 2 E4300 1,8ghz (draait op 2,26 ghz), HDD SATA WD 400 GB, cd + DVD speler op sec. ide channel, monitor IIyama (crt) S900MT. Video kaart is ati radeon 2600XT PCI-e van XpertVision. Kaart is via verloopstekker aangesloten op monitor. Dualboot met XP en Vista.

Wie heeft enig idee wat ik hier mee aan moet vangen (om het werkend te krijgen :)

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:18
Onder zware belasting blijft de videokaart wel goed werken in XP?

• Ziasod
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-07-2025
is 7.11 niet al uit?

ben ook voorstander van omega drivers maar die vast alleen xp?
meuk: ATi Catalyst 7.11

Kijk of die omega's niet voor vista zijn ondertussen :D

[ Voor 41% gewijzigd door Ziasod op 23-11-2007 20:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb ik inmiddels gedaan. Nieuwste bios en 7.11 catalyst deden de truuk

• ncodr
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02 20:04
Ik heb ook zo'n asrock 4coredual-vsta (E6400, niet OC momenteel) met een 2600XT DDR4 die ik aan m'n plasma gekoppeld heb, werkt perfect in z'n PCIe 4x bus... het zal wel aan de laatste asrock bios gelegen zijn want ik had geen enkel probleem met catalyst 7.9-7.10 en sinds gisteren 7.11.

[ Voor 4% gewijzigd door ncodr op 26-11-2007 14:43 ]

Pagina: 1