Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Problemen openen partitie na verwijderen virus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik Norton 2007 op mijn pc heb gezet, en gelijk een scan maakte. Vond en delete Norton een virus genaamd W32.Fakerecy. Prima dacht ik, alleen nadat dit gebeurd was kon ik niet meer normaal mijn (d:) partitie open.

Ik kreeg een fout melding, "toegang geweigerd" als ik kijk in het log boek van Norton heeft die het volgende bestand verwijderd: ctfmon.exe in de map:
C:\Documents and Settings\Sander\Menu Start\Programma's\Opstarten\ctfmon.exe

ik ben er achter gekomen dat dit bestand wel gewoon bij windows hoort en dus verder geen kwaad kan, het gekke is dus dat ik na het verwijderen van dit bestand geen (normale) toegang heb tot mijn partitie, ik kom er wel gewoon in door te verkennen. Zodra ik verwijderde bestand terug zet en norton uit zet kan ik er weer gewoon bij.

Ik heb windows al opnieuw geinstalleerd, maar daarna hield ik het zelfde probleem. Opzich ook logisch want windows staat op een ander gedeelte. Ik heb zelf al gezocht op internet naar oplossingen maar er waren alleen mensen met usb drives die het zelfde probleem hadden, en geen oplossingen.

Weten jullie misschien hoe ik dat virus kan verwijderen, maar toch mijn partite (normaal) kan blijven gebruiken? want nu heb ik ook niks aan mijn virus scanner,

Dank

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Euh, ctfmon.exe hoort in je %SYSTEM32% (meestal C:\Windows\System32\) directory, niet in de directory die je noemt in je TS. ;) Sommige malware noemt zichzelf naar standaard-windows executables, zodat je dus denkt dat het een legitieme file is, wat het dus niet is. ;) Scan het eens met Jotti's online malware scan en voer eens een volledige scan uit met een virusscanner die het bestand herkent als malware. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Norton herkent het ook als malware, het virus w32 fakerecy creërt idd dat bestand in mijn opstart folder, het probleem is echter als ik dit verwijder dat ik dan niet meer toegang krijg tot mijn D: partitie

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik neem aan dat je dit dan ook hebt gezien? Er wordt dus een autorun.inf aangemaakt op [DRIVE]:\. En wat doet autorun.inf? Google biedt het antwoord. ;)

En daarbij, als je weet dat W32.Fakerecy dat bestand aanmaakt, waarom voer je dan geen volledige scan uit waardoor je het probleem bij de bron aanpakt? :) Ik mis een beetje je eigen inzet, iets wat we toch verwachten op GoT. Lees Policy: Alle regels die op het forum gelden eens door, zou ik zeggen.

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, ik heb nu met AVG een volledige scan uitgevoerd en er kwam het zelfde uit als op de site van symantec, dus ook de autorun.inf op c: en d:, die nu zijn verwijderd. als ik nu de d: schijf open, komt het venster tevoorschijn met welk programma ik het wil openen.

Ik het de sites gelezen wat je net aangaf, maar eerlijk gezegd begrijp ik er niet veel van. moet ik nu zelf een autorun.inf aan maken voor de d: ?? sorry als ik naar jou idee te weinig inzet toon, maar ik ben al een paar dagen internet aan het afstruinen naar oplossingen, en hoopte op dit forum antwoorden te vinden. Ik begrijp heel goed, dat je hier niet zomaar even een vraag stelt zonder zelf alles geprobeerd te hebben. Naar mijn idee heb ik alles (binnen mijn pc "expertise") geprobeerd, vandaar dat ik hier kwam..

Hopelijk kun je het mij uitleggen..

iig bedankt