Toon posts:

Theatron DD geen 5.1

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb sinds een paar dagen Vista op mijn computer geinstalleerd. na afloop kwam ik er achter dat mijn drivers van mijn onboard geluidskaart niet geschikt zijn voor vista (p5k-e wifi-ap) Nu heb ik een PCI audiokaartje van Club3d gekocht, de Theatron DD met een CMI8768+ chipset. Deze is volgens de doos, winkel en club3d voor geschikt voor vista. Op de CD staan ook de vista drivers dus het zou moeten werken.

Ik krijg alleen geen 5.1 als ik alles installeer. Als ik een DVD afspeel hoor ik alleen uit de 2 voorste en achterste speakers geluid. de center en subwoofer zijn dan dood. Als ik een MP3 afspeel hoor ik alleen uit de 2 front speakers geluid, terwijl de Audio configuratie van Vista met het testen wel uit 5 speakers om en om geluid laat horen.

Weet iemand de oplossing want ik heb al gezocht maar kan geen oplossing vinden.

Ook van de Club3D site heb ik al de drivers gedownload maar niets werkt.
Ik hoop dat iemand mijn kan helpen.

Alvast bedankt.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:56
Je moet in Vista zelf instellen welke geluidsformaten en samplerates ondersteund worden. Standaard staan DD en dts uit volgens mij.
Om in Vista de ondersteunde formaten aan te zetten moet je naar je configuratiescherm (staat rechts bij je startknop (windows logo), dan "Hardware en geluiden", dan onder "Geluid" kiezen voor "Audioapparaten beheren" , dan klik je 1x op de output die je gebruikt en dan op "Eigenschappen".
Je krijgt dan een pop-up en dan moet je het tabblad "Ondersteunde indelingen" kiezen. Daar staan dan alle indelingen en formaten die ondersteund kunnen worden. Als je hier in ieder geval 44khz, 48khz, dolby digital en dts aanvinkt zou dit niet meer voor problemen moeten zorgen.

[ Voor 10% gewijzigd door mac1987 op 22-11-2007 16:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mac1987, bedankt voor je reactie.
Maar ik kan de icoon in het configuratiescherm met de regel Hardware en geluiden al niet vinden.
Er staat wel hardware en geluid. maar dat zijn 2 apparte icoontjes. Als ik dan op geluid klik kan ik de regel Audioapparaten beheren ook niet vinden.

Ik gebruik Vista Business X32, weet niet of dat verschil maakt?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:41
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:35:
Beste,

Ik heb sinds een paar dagen Vista op mijn computer geinstalleerd. na afloop kwam ik er achter dat mijn drivers van mijn onboard geluidskaart niet geschikt zijn voor vista (p5k-e wifi-ap)
Op de site van Asus staan anders gewoon Vista WHQL drivers.
Nu heb ik een PCI audiokaartje van Club3d gekocht, de Theatron DD met een CMI8768+ chipset. Deze is volgens de doos, winkel en club3d voor geschikt voor vista. Op de CD staan ook de vista drivers dus het zou moeten werken.

Ik krijg alleen geen 5.1 als ik alles installeer. Als ik een DVD afspeel hoor ik alleen uit de 2 voorste en achterste speakers geluid. de center en subwoofer zijn dan dood. Als ik een MP3 afspeel hoor ik alleen uit de 2 front speakers geluid, terwijl de Audio configuratie van Vista met het testen wel uit 5 speakers om en om geluid laat horen.
De meeste MP3's zijn ook gewoon 2.0, dus dat kan wel kloppen. Soms wordt het wel verdeeld over alle speakers, maar dat is afhankelijk van je player of geluidskaart config.
Weet iemand de oplossing want ik heb al gezocht maar kan geen oplossing vinden.

Ook van de Club3D site heb ik al de drivers gedownload maar niets werkt.
Ik hoop dat iemand mijn kan helpen.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Deze drivers had ik al eens gedownload. Maar dan werkt het nog niet. Ik blijft via MP3 maar geluid uit 2 speakers krijgen, in XP werkte dit wel allemaal prima. Het is dus denk ik toch een vista/driver probleem.

maar ik ben de drivers opnieuw aan het downloaden vanaf de asus site en zal het dan nog eens proberen.

Toch bedankt:)

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb een Club3D Theatron DTS en ben net over naar Vista. In XP werkte alles altijd meteen prima, en kon ik icm Kazaa Lite Mega (KLM) Codec Pack alles altijd zo kiezen hoe ik wilde (wat allemaal werd gedecodeerd/encodeerd en waarop afgespeeld en als wat en met hoeveel speakers etc). 8)

Ik heb diverse drivers geprobeerd en echt ALLE combinaties van opties in Vista/Drivers, ook met OpenAL en/of Alchemy geinstalleerd, maar na een week gekloot gaf ik het bijna op. |:(

Ik heb nu de bizarre oplossing gevonden! _/-\o_
Ook als je alles digitaal, en slechts via een digitale connectie wilt outputten (optisch/coaxiaal/SPDIF), MOET Vista als default output 'Speakers' hebben staan en NIET Digital Output. Zet die Speakers middels Configure op 5.1 of 7.1 speakers, en in je drivers zet je als input 6 of 8 channels, en vink daar WEL SPDIF aan als output icm DTS Live of Dolby Digital Live, en alles werkt! :+
Pagina: 1