Toon posts:

Computer toevoegen aan domein werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 726 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte forum gebruikers,

Ik zit hier met een probleem. Wanneer ik een computer probeer toe te voegen aan een domein werkt dit niet. Wanneer ik dcdiag draag op de server zijn alle testen ook geldig bevonden. Ik voeg een nieuwe computer toe aan het domein via Control Panel -> System -> Computer Name -> Change.
Bij domein voer ik de naam van het domein in. Er is nog een mogelijkheid om de primary dns suffix op te geven maar is dit noodzakelijk? Bij andere computers in het domein heb ik dit niet gedaan en daar werkte het wel.

De error code die ik krijg als ik de pc wil toevoegen aan het domein is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
The domain name DOMEINNAAM might be a NetBIOS domain name.  If this is the case, verify that the domain name is properly registered with WINS.

If you are certain that the name is not a NetBIOS domain name, then the following information can help you troubleshoot your DNS configuration.

The following error occurred when DNS was queried for the service location (SRV) resource record used to locate a domain controller for domain DOMEINNAM:

The error was: "DNS name does not exist."
(error code 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)

The query was for the SRV record for _ldap._tcp.dc._msdcs.DOMEINNAAM

Common causes of this error include the following:

- The DNS SRV record is not registered in DNS.

- One or more of the following zones do not include delegation to its child zone:

DOMEINNAAM
. (the root zone)

For information about correcting this problem

Mijn vermoeden gaat uit naar een probleem met de DNS, maar omdat dcdiag geen problemen aangeeft met de dns zal deze goed moeten werken? Wie kan mij op weg helpen of zeggen waar het probleem ligt? Bij voorbaat dank

Verwijderd

Staan de ip settings goed op het workstation? primary dns ingesteld etc.

Verwijderd

Topicstarter
Primary DNS suffix is niet ingeschakeld maar is dit noodzakelijk? De W2K3 server fungeert ook als DNS server. Kan ik daar gewoon dan het ip invullen? Zo nee, waar kan ik de precieze dns vinden van de server? Bij voorbaat dank

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-03 09:48

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:25:
Primary DNS suffix is niet ingeschakeld maar is dit noodzakelijk? De W2K3 server fungeert ook als DNS server. Kan ik daar gewoon dan het ip invullen? Zo nee, waar kan ik de precieze dns vinden van de server? Bij voorbaat dank
Staat op je werkplek het ip van je server (DC) als primary dns ingevuld?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

ik doel meer op de ip settings van de client, staat de primary dns server goed ingesteld. dus in dit geval het ip van je server?

Verwijderd

Topicstarter
Staat op je werkplek het ip van je server (DC) als primary dns ingevuld?
Dit is niet het geval, ik heb daar al verscheidene dingen geprobeerd. Het ip adres alleen accepteert hij zowieso niet. domeinnaam.192.168.1.10 werkt ook niet.

Verwijderd

in de eigenschappen van je netwerk kaart moet je de primary dns server invullen, dat is in dit geval het ip addres van je Domain Controller

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Herstart de netlogon service op je server eens, en probeer het dan nog is.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij zowel de tcp/ip settings primary dns ingevuld en bij de settings om een domein toe te voegen. Helaas werken beide niet! Ik ga nu het idee van glashelder proberen en kijken wat daar uit komt? Moet ik dan wel gewoon die primary dns suffix dan wel ingevuld laten staan? Vriendelijke groet

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 09:41
Krijgt je client zijn ipadres via dhcp (van de server of een router) of is het statisch ingevuld? post anders eens een ipconfig/all van de client.
DNS suffix hoeft niet ingevuld te zijn dat gebeurd tijdens aanmelden op het domein.

[ Voor 22% gewijzigd door wizzzzzz op 22-11-2007 12:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : Stagiair01
        Primary Dns Suffix  . . . . . . . :
        Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
        IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
        WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No
        DNS Suffix Search List. . . . . . : pand48

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix  . : pand48
        Description . . . . . . . . . . . : Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI
Gigabit Ethernet Controller
        Physical Address. . . . . . . . . : 00-18-F3-1A-E4-30
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
        Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.81
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
        DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
        Primary WINS Server . . . . . . . : 192.168.1.1
        Lease Obtained. . . . . . . . . . : donderdag 22 november 2007 12:39:24
        Lease Expires . . . . . . . . . . : donderdag 22 november 2007 12:49:24

Mijn client krijgt zijn ip adres van de server zelf. Hoop dat jullie iets kunnen met die ipconfig hierboven. Ik ben namelijk het spoor een beetje bijster en hoop dat jullie mij op de goede weg kunnen brengen ;)

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Wat is het os van je server en werkplek? Draait je server ook een proxy (isa, bijvoorbeeld)? Heeft je server twee NIC's? Wat is het ip-adres van je server?

[ Voor 12% gewijzigd door ralpje op 22-11-2007 12:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
OS van de server is Windows Server 2003 Enterprise Edition en van mijn werkplek is Windows Vista (Niet mijn keus) Het ip-adres van mijn server is 192.168.1.10. Doordat hij ook twee netwerkkaarten heeft is er ook nog een ip 192.168.1.11. Er wordt echt geen proxy gedraait.

Ik heb net de netlogon service gestopt en daarna opnieuw gedraait echter heeft dit niks uitgehaald. Ik krijg nog steeds dezelfde error als die ik in mijn start post had weergegeven.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:54

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:52:
OS van de server is Windows Server 2003 Enterprise Edition en van mijn werkplek is Windows Vista (Niet mijn keus) Het ip-adres van mijn server is 192.168.1.10.
Waarom kijken je clients dan naar 192.168.1.1? Of is dat een typefout?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• ralpje

ralpje

Deugpopje

sh4d0wman schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:56:
[...]

Waarom kijken je clients dan naar 192.168.1.1? Of is dat een typefout?
Ik denk dat er stiekem een routertje is (op de 1.1) die ook DHCP speelt en iets eerder reageert dan de server, bij een request van de client. Gateway wijst ook naar 1.1, namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Jonges allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik ben verkeerd ingelicht over bepaalde zaken hoe alles verliep. Wat ralpje al aangeeft zit er inderdaad een router tussen. Dit ga ik veranderen en daarna zal het moeten werken. Het toevoegen van andere computers gaat waarschijnlijk wel goed, omdat dat via een ander segment van het netwerk loopt dat wel via de server gaat. Bedantk
Pagina: 1