printer toevoegen aan sbs 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 496 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-08-2025
Oke. ik wil dus een netwerk printer toevoegen, maar als ik op sbs 2003 bij printers and faxes op add printer click en vervolgens op: A network printer, or a printer attached to another computer. en dan op next druk en vervolgens op find a printer in the directory dan vind die er geen één terwijl er toch echt 2 printers aanstaan die aangesloten zijn op het netwerk. Hoe krijg ik de server zover dat die ze dan tog kan zien en instaleren.

moet ik dan eerst hem via een printer kabel aansluiten op de server en dan pas op het netwerk of moet dat gelijk al kunnen zodra de printer is aangesloten op het netwerk?

bij voorbaat dank.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Local printer (klinkt wat onlogisch) en dan kan je een TCP poort selecteren, er vanuit gaande dat je via TCP/IP met je printers communiceert. Je topicstart is te mager om het met zekerheid te kunnen zeggen.

Zie;

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/57aed791808a760d5be70036ef5f63fa/full.png

Maar ik kan me niet voorstellen dat dit niet zelf uit te zoeken is, en dat je ook niet echt uberhaupt de moeite hebt genomen om het zelf (als beheerder van die server) uit te zoeken. Dit is toch wel basiskennis.

offtopic:
en 'toch' schrijf je niet als 'tog' :X

[ Voor 66% gewijzigd door Gunner op 22-11-2007 12:16 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 11:33
Een standaard printer direct via een netwerk interface aangesloten op je netwerk zal nooit in je list staan.

Alleen printers die aan een client/printserver hangen en waarbij je bij het sharen "list in directory" aanzet, zijn voor andere computers zichtbaar bij de optie "view printers in list".

Als je de printer op de sbs bak toevoegd, en vinkje aanzet "view in list" dan zal hij voor alle clients op deze manier wel zichtbaar zijn

• Facenoise
bedankt voor de info. en ik heb het zitten googlen en op dit forum gezocht maar ik heb het echt niet kunnen vinden. ik ben trouwens nog maar een student(ict beheer). so be easy on me :p

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 11:33
iedereen moet het leren ;)

• Facenoise
hmm nu heb ik een uur zitten googlen en op GoT zitten zoeken. maar hoe kom ik dat verdomde ip adress van de printer te weten? :S ik bedoel op een computer is het een piece of cake. maar waar kan ik het printer ip adress halen als de computer hem niet ziet?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

erikvandenberg schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:17:
hmm nu heb ik een uur zitten googlen en op GoT zitten zoeken. maar hoe kom ik dat verdomde ip adress van de printer te weten? :S ik bedoel op een computer is het een piece of cake. maar waar kan ik het printer ip adress halen als de computer hem niet ziet?
Van de printer zelf? :?

Config pagina uitdraaien?

Zo moeilijk is het toch niet?

• Facenoise
jawel want het is een super oude printer. en ik heb geen manual ervan hoe je dat moet doet. ook via google kan ik de manual niet vinden.

• Facenoise
na veel kloten in het menu. is het me dan tog gelukt om er 1 uit te draaien. maar het leuke eraan is het ip is 0.0.0.0 en dat hoort niet zo te zijn volgens mij?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

erikvandenberg schreef op donderdag 22 november 2007 @ 15:25:
na veel kloten in het menu. is het me dan tog gelukt om er 1 uit te draaien. maar het leuke eraan is het ip is 0.0.0.0 en dat hoort niet zo te zijn volgens mij?
Euh nee, dat betekent dat er geen IP adres is toegewezen. Heb je geen DHCP server in je netwerk waar hij een adres vanaf kan pakken?

Overigens, gebruik de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop als je de laatste bent in het topic en nog wat wilt toevoegen.

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 22-11-2007 15:29 ]

• Facenoise
nee. ik moet ze handmatig toevoegen op 1 of andere manier werkt me dhcp op me server niet goed.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

erikvandenberg schreef op donderdag 22 november 2007 @ 15:37:
nee. ik moet ze handmatig toevoegen op 1 of andere manier werkt me dhcp op me server niet goed.
Dan zou ik dat eerst eens uitzoeken. Want het lijkt erop alsof je printer een IP adres wil zoeken.

Je geeft wel erg weinig info. Wat voor printer is het? Staat er op die config pagina uberhaupt of de printer op DHCP staat?

Het is onmogelijk je zo aan het handje te nemen als we alle informatie uit je moeten trekken.

• Facenoise
het is een HP Laserjet 4 plus

bij tcp/ip status staat: bootp/dhcp in uitvoering. dus ik denk ook dat hij probeert een ip adres te krijgen maar een geen 1 krijgt.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dan weet je wat je moet doen.

• Facenoise
om het ff te laten weten het is me gelukt hoor. ik zat eens bij services te kijken op me server waarom de printer dan geen ip kreeg en wat bleek nou de service: dhcp server draaide helemaal niet wel de client maar niet de server. dus ik heb ff bij windows components opnieuw de dhcp geinstaleerd en scope ingestelt. en config pagina uitgedraaid en waarempel hij had een ip gekregen hoor. vervolgens is het me gelukt om verbinding te maken ermee zoals bij de eerste reply stond.

ik wou jullie nog even bedanken voor alle imput :)

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
erikvandenberg schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:35:
om het ff te laten weten het is me gelukt hoor. ik zat eens bij services te kijken op me server waarom de printer dan geen ip kreeg en wat bleek nou de service: dhcp server draaide helemaal niet wel de client maar niet de server. dus ik heb ff bij windows components opnieuw de dhcp geinstaleerd en scope ingestelt. en config pagina uitgedraaid en waarempel hij had een ip gekregen hoor. vervolgens is het me gelukt om verbinding te maken ermee zoals bij de eerste reply stond.

ik wou jullie nog even bedanken voor alle imput :)
Let er alleen wel op dat ie nu waarschijnlijk geen vaste lease heeft, zou zonde zijn als de printer volgende week weer kwijt is ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1