Hallo!
Ik heb een menu dat als volgt (dynamisch) wordt opgebouwd (versimpelde weergave):
Op een andere pagina ziet het menu er op dezelfde plaats zo uit:
In de CSS heb ik de stijlen als volgt gedefinieerd (versimpelde weergave):
Dit werkt in Firefox, Internet Explorer 7, Opera en Safari zonder problemen, maar Internet Explorer 6 begrijpt dit niet. Die "negeert" eigenlijk de "selectedlink" in de stijl definities. Hij geeft dus alle links die als class 'yellow' hebben de gele achtergrond, of er nou selectedlink bij staat of niet.
Is er een mogelijke 'hack' om IE6 toch te laten doen wat ik wil? Of is er wellicht überhaupt een andere oplossing?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb een menu dat als volgt (dynamisch) wordt opgebouwd (versimpelde weergave):
HTML:
1
2
3
4
5
| <div class='menu'> <a href='#' class='green'>Eerste link</a> <a href='#' class='green'>Tweede link</a> <a href='#' class='green selectedlink'>Derde link</a> </div> |
Op een andere pagina ziet het menu er op dezelfde plaats zo uit:
HTML:
1
2
3
4
5
| <div class='menu'> <a href='#' class='yellow'>Eerste link</a> <a href='#' class='yellow'>Tweede link</a> <a href='#' class='yellow selectedlink'>Derde link</a> </div> |
In de CSS heb ik de stijlen als volgt gedefinieerd (versimpelde weergave):
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
| div.menu a { background-color: gray; } div.menu a.yellow { color: yellow; } div.menu a.green { color: green; } div.menu a.selectedlink.green { background-color: green; } div.menu a.selectedlink.yellow { background-color: yellow; } |
Dit werkt in Firefox, Internet Explorer 7, Opera en Safari zonder problemen, maar Internet Explorer 6 begrijpt dit niet. Die "negeert" eigenlijk de "selectedlink" in de stijl definities. Hij geeft dus alle links die als class 'yellow' hebben de gele achtergrond, of er nou selectedlink bij staat of niet.
Is er een mogelijke 'hack' om IE6 toch te laten doen wat ik wil? Of is er wellicht überhaupt een andere oplossing?
Alvast bedankt voor het meedenken!