Toon posts:

[XP] Haperende WMP + muis bij verse install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem: mijn systeem haperde ineens nogal in windows. Wanneer ik de muis van de ene naar de andere kant beweeg dan doet 'ie dat in 3 stappen (3x knipperen). Ook Windows Media Player geeft problemen. Overigens werkt mijn toetsenbord (logitech cordless desktop MX3100) prima.

Ook bij remote desktop geen problemen en verbindingen via het netwerk gaan wel gewoon snel

Ik had deze problemen al met Windows Vista, na een paar dagen zoeken en proberen heb ik toch maar besloten om terug te gaan naar windows XP, maar tot mijn grote verbazing was het probleem daar ook aanwezig. Ik heb de volgende dingen al geprobeerd

- Systeemherstel (vista)
- Andere muis (vista en xp)
- Andere USB controller voor toetsenbord/muis (fysiek ander kaartje, vista en xp)
- Andere GPU-drivers (vista en xp)
- Nieuwe voeding

Het vage vind ik dat hij via remote desktop (wireless over 54mbit) sneller reageert dan wanneer ik rechtstreeks op de pc werk. Vandaar ook dat ik andere GPU drivers heb geprobeerd en de muis in een andere controller heb geduwd.

Misschien doet het terzake, daarom hierbij mijn setup:
Asus A7N8X2.0 met AMD2500+ (Barton), 1Gb DDR, Geforce FX5600

Heeft iemand nog tips?

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist uitgevonden dat de muis niet hapert wanneer ik de hardwareversnelling van de grafische kaart minimaal 1 streepje naar beneden zet.

Bij WMP activiteit stijgt de CPU activiteit naar 100%

Vaag probleem...

• YannickV
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-06-2025
Welk type muis gebruik je? Er zit mss wel een bug in de muisdriver?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zoals ik in mijn post al aangaf: Logitech MX3100 met standaarddrivers in vista en xp. Ook de nieuwste setpoint drivers geprobeerd: zelfde verhaal. Omdat ik toch twijfelde heb ik mijn andere muis (bedraad) aangesloten op een andere USB controller en dat geeft hetzelfde probleem, dus aan de drivers kan het niet liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Update: probleem was een videokaart die slecht contact maakt.
Contactpuntjes schoon gegumd en het werkt weer als een zonnetje!