Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

zoek annex selecteer functie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een zoek/selecteer functie op een nog te bouwen site met 200+ artiesten/bands. Naast een 'gewone' zoekfunctie (bijv. Google of Zoom), wil ik het volgende realiseren: de bezoeker kan op muziekstijl en/of prijs zoeken, of liever gezegd selecteren. (Rock, R&B, feestband etc etc)
De bezoeker kiest bijv. Rock, en krijgt vervolgens alle acts onder elkaar te zien die ik heb gemarkeerd als Rock, met plm. een alinea info en fotootje. (Acts kunnen onder meerdere stijlen vallen.) De bezoeker moet ook kunnen selecteren op prijs: bijv. alle acts van 1000-1200 euro. En moet kunnen selecteren op beide, bijv. Rock and Roll bands van 800-1000 euro.
Die info en de opmaak moet ik zelf exact kunnen bepalen. Als je op zo'n snippet klikt, moet natuurlijk de pagina van de act verschijnen.

Ik zou natuurlijk alle resultaat pagina's kunnen maken in html, maar dan worden het er een paar duizend. Programmeren in bijv. php kan ik niet en zal ik ook nooit leren. (Blijf toch een ontwerper met behoorlijke html vaardigheden: hoe meer ik over php etc lees, hoe scheler ik word.) Kant-en-klare scripts invoegen kan ik wel (net als iedereen).

Wat ik me kan voorstellen (waar ik op hoop) is het volgende. Ik maak alle pagina's met daarin verwerkt de prijs, de stijl en de alinea die in de zoek/selecteer resultaten worden weergegeven. Een programma of een script indexeert de hele site al dan niet naar aparte bestanden. Het invoegen/verwijderen van acts wordt verwerkt in de resultaten. Uploaden: hupsakee.
Ik werk met Dreamweaver.
Voor een programma ben ik bereid te betalen, tot op zekere hoogte.
Waar ik al naar gekeken heb: dit forum (kon dit niet vinden), php (gaat mij echt te ver), zoekmachines (niet 'tweakable' genoeg), html (kan niet, of wel?).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je je niet in PHP wil gaan verdiepen dan wordt het vrij moeilijk. Je zult namelijk toch iets dynamisch moetn bouwen (want 1000en HTML pages is niet te doen).
Het enige dat ik je kan aanraden is php te leren en een goede database te ontwerpen. De info die je wilt hebben kun je prima in een database neerzetten en op die manier doorzoekbaar maken. En in een database kun je alle info zetten die jij wilt en dmv PHP parsen op de manier die jij wilt, zodat je dus gewoon je eigen opmaak kunt maken.
Verder, er zal niet echt een kant en klaar script zijn voor jouw situatie, gezien het redelijk specifiek is ingedeeld en niemand exact zo'n database voor je heeft klaarstaan.

[ Voor 14% gewijzigd door TERW_DAN op 22-11-2007 11:04 ]

Verwijderd

met Dreamweaver kun je prima dynamische websites/pagina's maken. in verschillende programmeertalen. Als je database logisch in elkaar zit is het maken van recordsets vrij eenvoudig.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Mijn tip: ga eens praten met een developer die je voor een paar centen kan helpen :) Je wilt te veel zaken op maat, daarvoor zul je bestaande software flink moeten aanpassen. Makkelijker is een klein op maat gemaakt zoeksysteem.

Verwijderd

Topicstarter
Heb een oplossing gevonden. Heb osCommerce geinstalleerd, de overbodige functies uitgeschakeld en .css aangepast. Nu kunnen mensen op muziekstijl en/of op prijs selecteren.

Verwijderd

Iets minder kansloos graag

[ Voor 83% gewijzigd door André op 13-12-2007 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:11:
[mbr]Iets minder kansloos graag [/mbr]
Wat bedoel je?
Het is klaar en het werkt prima.

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11 15:11
Inderdaad.

Ik wil niks doen, maar ik wil alles, dan maar rippen.
Programmeren in bijv. php kan ik niet en zal ik ook nooit leren.
Wat doe je hier met zulk soort attitude...

[ Voor 4% gewijzigd door apokalypse op 19-12-2007 00:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
apokalypse: zoals uit mijn originele post blijkt, ben ik totaal geen programmeur (ik kan weer andere dingen) en ben ik ook niet al te slim. Ik was op zoek naar een 'selecteerfunctie' voor een website. Twee opties: zelf doen of iemand inhuren.
Ik wendde mij tot dit forum omdat ik er na veel lezen en proberen achter kwam dat dit echt niet mijn metier is. Omdat dit voor mensen die er verstand van hebben waarschijnlijk redelijk eenvoudig op te zetten is, hoopte ik op een duwtje in de rug. Deze post was een laatste probeersel voordat ik er iemand als jij voor in zou huren. Op een avond probeerde ik voor de gein oscommerce en het werkt prima voor mij. Is dat zo erg?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:55:
[...]

Wat bedoel je?
Het is klaar en het werkt prima.
betreffende gebruiker maakte een kansloze opmerking, welke door een moderator weggehaald is. de opmerking van de moderator sloeg dus niet op jou, maar op al_sole ;)
Pagina: 1