Toon posts:

[C#/ASP.NET] Gridview opmaak vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vraagje over de gridview... Hoe kan je een soort excel look tabel maken in een gridview ??

Waar bijv een kolom header moet opgesplits worden in twee rijen, waarvan de tweede rij nog eens in 2 kolommen moet worden in gedeeld... Als voorbeeld hoe het eruit moet zien heb ik het volgende :
Afbeeldingslocatie: http://www.bowlingstones.be/resultaat.JPG

Mijn grid wordt al gevuld met de nodige gegevens, maar zo'n bovenstaande look zou wel gewenst zijn. Weet iemand hoe ik daaraan moet beginnen?? Dit heb ik momenteel :
Afbeeldingslocatie: http://www.bowlingstones.be/mijnwerk.JPG

thx

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Heb je de MSDN al geprobeert? Je kunt gebruik maken van de Header template welke twee rows op het scherm tekent.

If it isn't broken, fix it until it is..

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
De blog van Matt Berseth is het mekka voor ASP.NET databind-control developers :)

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:48

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Alex schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:16:
De blog van Matt Berseth is het mekka voor ASP.NET databind-control developers :)
Thanx voor de link! Dit had me een hoop werk bespaard. Maar ja, ook een hoop kennis :)

Verwijderd

Topicstarter
Zeer leuke site .. Thx ..

Maar op die site staat er helaas niet wat ik zoek voor die bepaalde lay-out te krijgen zoals ik wil (in eerste img)...Alsook vind ik niet hoe de width aan te passen van een kolom .. Want mijn Gridview is opgemaakt @ runtime ... Dus niet voor gedefinieerd ..

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:48

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:33:
Zeer leuke site .. Thx ..

Maar op die site staat er helaas niet wat ik zoek voor die bepaalde lay-out te krijgen zoals ik wil (in eerste img)...Alsook vind ik niet hoe de width aan te passen van een kolom .. Want mijn Gridview is opgemaakt @ runtime ... Dus niet voor gedefinieerd ..
Google [asp.net gridview column width runtime]
:?

Verwijderd

Topicstarter
* UPDATE *
Nvm ... Ik heb het antwoord gevonden waarom hij de width niet wil aanpassen :)

dus via :
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
   protected void grdPlanningsBord_RowCreated(object sender, GridViewRowEventArgs e)
    {
        e.Row.Cells[1].Visible = false;
        e.Row.Cells[2].Visible = false;
        if (e.Row.RowType == DataControlRowType.DataRow)
        {
            // set formatting for the category cell
            TableCell cell = e.Row.Cells[0];
            cell.Width = 200;
            cell.BackColor = System.Drawing.Color.LightGray;
       }

// apply custom formatting to the header cells
        if (e.Row.RowType == DataControlRowType.Header)
        {
            TableCell cell = e.Row.Cells[0];
            cell.Width = 200;
            cell.BackColor = System.Drawing.Color.Yellow;
        }
    }

Kan je de width en kleur en ... bepalen van je gridview... Maar als de gridview "TE" groot wordt en niet meer in de pagina past van je browser past zal hij de width niet meer toepassen .. Dus als de de grid de max. width overschrijd hoogstwss..

Maar nu het opmaken van een cell in drie verschillende compartimentjes hebk nog niet gevonden :( (zie eerste image)...

Thx voor alle hulp allezins :D

[ Voor 147% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 15:41 ]

Pagina: 1