Toon posts:

Problemen met mijn videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweaker leden.

ik zit met een probleem en ben tijn einde raad, en ik heb zo het idee dat de mensen mij hier zeker verder kunnen helpen.

Het probleem zit zo: ik heb sinds een paar maandjes geleden een simpele maar toch leuke vga kaart gekocht.
het kaartje wat ik gekocht heb is de Nvidia Gforce FX6200 AGP 8x 265MB.
hierbij heb ik toch mijn vragen of mijn vga kaart wel fatsoenlijk functioneerd,
bij de meest simpele spellen die ik soms wel eens wil spelen, haal ik een fps van op zijn hoogst 40 50, terwijl dit toch meer zou moeten en kunnen zijn.

voor de rest zijn mijn specificaties als volgt:

Intel Pentium 4 2,00 GHZ processor.
1024MB Geheugen PC333 Kingston
80gb Maxtor Hard disk
Moederbord: p8 of v8 asus moederbord (twijfel aan mezelf nu)
agp slot 8x en 4 IDE sloten (weet niet of dit essentieel is)

Heb meerdere malen geprobeert het op te lossen met een nieuwe installatie van mijn windows xp home edition, en ook met het opnieuw installeren van de vga kaart en van de drivers.
ook heb ik het idee, dat als ik mijn vga cd installeer hij mja redelijk werkt, dus niet optimaal zoals hij zou moeten, en nadat ik mijn driver update van mijn vga kaart. hij niet meer werkt en dat hij de drivers niet volledig ondersteunt

mocht iemand een tip of een idee hebben, hoe ik mijn vga kaart weer optimaal zou kunnen krijgen, zou dit top zijn. verder weinig mee gebeurt hij is ingebouwt door een computerzaak wegens groot ondrehoud van mijn pc, ook het moederbord is toen vervangen.

Met vriendelijke groet

Mark Rozier

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 10:36 ]

• Bweap
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-07 11:58
Welke spelletjes hebben we het hier over? En hebben de "spellen" in het begin wel soepel gedraaid?

Ik denk dat je te veel verwacht van een Nvidia fx6200

just my 2 cents

Verwijderd

Topicstarter
deze spellen zijn:

Guildwars,
Soldier Of Fortune 2
World Of Warcraft

dit zijn opzich simpele games met weinig requirments die mijn computer ook voldoen
de games hebben 1 of 2 dagen prima gespeeld en had ik 230 fps op Soldier of fortune.

hellaas is dit nu niet meer het geval`en heb ik dus 40 ... 50 FPS

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 14:49 ]

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 07:37

Willem2

Ω is futile

Ik ben tegen een soortgelijk probleem aangelopen met een nvidia 6150 kaart. De nieuwste drivers doen het beduidend slechter dan de oudere. Beste resultaten heb ik tot nu toe gekregen met drivers uit de 97.xx en 100.xx forceware serie. Zie http://tweakers.net/meuktracker/?keyword=forceware (ergens eind 2006, begin 2007).

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:14

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

40 of 50 ping?

fps (frames per seconde) neem ik aan dan?
ping is reactietijd op een netwerk en daar doet je videokaart niets mee.

maar wat heb je veranderd dan sinds dat je 230 fps haalde bij SoF? (vind het trouwens extreem hoog voor een geflopte budgetserie kaarten als de FX serie..)

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:39

HugoBoss1985

Xenotech

Je moet zowieso niet teveel verwachten van deze kaart, want het is eigenlijk een klote kaart.

Alles wat bij nvidia het dichtse op het eerste getal ligt (fx 5200, fx6200) is altijd het goedkoopste model.

Wist je eigenlijk wel wat het verschil was tussen ping en fps? :S

[ Voor 14% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-11-2007 13:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
KermieCow schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:21:
40 of 50 ping?

fps (frames per seconde) neem ik aan dan?
ping is reactietijd op een netwerk en daar doet je videokaart niets mee.

maar wat heb je veranderd dan sinds dat je 230 fps haalde bij SoF? (vind het trouwens extreem hoog voor een geflopte budgetserie kaarten als de FX serie..)
excuseer ik bedoelde natuurlijk mijn fps, mijn ping zit wel goed ;)

en ja ik weet het verschil wel, was even te diep in gedachten toen ik mijn reactie plaatse

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 13:56 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ehm... de GeForce 6200 is nou niet bepaald een powerhouse :? .

Je kan proberen de extra pipelines open te gooien (dan wordt het een 6600), dan gaat het een stuk beter qua performance. Moet je even de Search gebruiken, is vrij simpel. En anders: DriverCleaner en nog eens proberen. Check ook je control panel of er geen Antialiasing en Filtering aanstaan, dat vreet ook performance :)

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:22
Met SoF2 zou je 100+ relax moeten halen.

Met me oude pc:
Pent 4 1.8ghz
512mb pc133
GF FX 5600

Haalde ik rond de 30-40 fps (voor die tijd best goed)
Je kan even controleren hoe warm je kaart is?

Computers are useless. They can only give you answers.

Verwijderd

Topicstarter
Jejking schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:58:
Ehm... de GeForce 6200 is nou niet bepaald een powerhouse :? .

Je kan proberen de extra pipelines open te gooien (dan wordt het een 6600), dan gaat het een stuk beter qua performance. Moet je even de Search gebruiken, is vrij simpel. En anders: DriverCleaner en nog eens proberen. Check ook je control panel of er geen Antialiasing en Filtering aanstaan, dat vreet ook performance :)
sorry voor mijn noobness hier op dit vga gebied, maar met pipelines zoeken kom ik niet veel verder? iemand hier een topic over? of meer informatie in hoe of wat.
met vriendelijk groet

Mark

gebruik maken van rivatuner?

• Bweap
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-07 11:58
Ben je misschien van resolutie veranderd? Want het aantal fps gaan rap omlaag bij een FX 6200 in de wat hogere resoluties.

Verwijderd

Topicstarter
ben niet veranderd van resolutie.
ik werk nog steeds op 1024x768

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Als je aangeeft dat je eerst betere prestaties had, dan is er dus in de tussentijd iets veranderd waardoor het nu slechter is geworden.

Je zou systeemherstel eens kunnen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
HugoBoss1985 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:42:
Als je aangeeft dat je eerst betere prestaties had, dan is er dus in de tussentijd iets veranderd waardoor het nu slechter is geworden.

Je zou systeemherstel eens kunnen proberen.
systeemherstel uitvoeren nadat er ook al een windows her installatie heeft plaatsgevonden? ik ben bij een computer shop geweest en hun zeiden: wat je nog kunt proberen is een herinstallatie van je windows, en anders moet je hem langs brengen je kent het verhaaltje wel.

• Brainsz
Je hebt alles gerinstalled en alles in schoon. Maar hebt nog steeds niet de perfomance die je eerst had?

Had je daarvoor een keer 3dmark geprobeerd? Zo ja, doe het nog een keer en vergelijk de score, zo kan je er van zeker zijn dat er niets mis is met je pc.

Verwijderd

Topicstarter
Brainsz schreef op donderdag 22 november 2007 @ 15:42:
Je hebt alles gerinstalled en alles in schoon. Maar hebt nog steeds niet de perfomance die je eerst had?

Had je daarvoor een keer 3dmark geprobeerd? Zo ja, doe het nog een keer en vergelijk de score, zo kan je er van zeker zijn dat er niets mis is met je pc.
kzal 3dmark meteen downloaden, de basis versie moet opzich voldoen aan deze tests?

Verwijderd

Ik denk dat je moet kijken naar de drivers. Als eerst controleer je de rekenintensieve opties zoals AntiAliasing en / of Anisotropic filtering. Als deze op hoge waardes staan dan zakt de performance zwaar in. De 6200 is een budgetmodel en kan je dus niet fatsoenlijk mee gamen met alle eyecandy aan. Je zal daarom moeten spelen met drivers, en wat betreft de laatste / nieuwste, die zijn meestal toch alleen voor de 8x00 series waarin prestatieverbeteringen worden aangebracht.

Verwijderd

Topicstarter
oke dat ga ik allemaal proberen zodra ik van me werk ben
ik wil jullie allen die mee hebben gedacht hartelijk bedanken, mochten er nog suggesties of opmerkingen zijn. kom er a.u.b. mee
Met hele vriendelike groet

Mark Rozier

• Brainsz
ja hoor, je kan beter 03 versie voor je pc downloaden, de 06 zal een beetje te zwaar zijn.

Dit is een score van mijn oude server:
Score: 1402 Het had een P4 3.0ghz met een GF5500. Ik verwacht dat je je gemakkelijk 1000 eruit kan halen.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

PS: je hoeft niet te groeten op GoT. Dat doen we automatisch al met elke post ;)

@ Lism, hoiii :w
Check ook je control panel of er geen Antialiasing en Filtering aanstaan, dat vreet ook performance :)

Verwijderd

Topicstarter
Jejking schreef op donderdag 22 november 2007 @ 16:46:
PS: je hoeft niet te groeten op GoT. Dat doen we automatisch al met elke post ;)

[...]
ghehe ik zal het onthouden ;) en kga nu bezig met 3dmark en alles,
ik hou jullie op de hoogte

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 17:09 ]

Verwijderd

Jejking schreef op donderdag 22 november 2007 @ 16:46:

[...]
offtopic:
hypocriet :P :w

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:47:
[...]

systeemherstel uitvoeren nadat er ook al een windows her installatie heeft plaatsgevonden? ik ben bij een computer shop geweest en hun zeiden: wat je nog kunt proberen is een herinstallatie van je windows, en anders moet je hem langs brengen je kent het verhaaltje wel.
Sorry, dat had ik niet gelezen.

Misschien zit het hem gewoon in het verschil tussen die oude driver van je cd en de nieuwe driver?

Ik zou dan gewoon blijven werken met die cd drivers, nieuwer is niet altijd beter he! ;)

Groetjes he :P !

[ Voor 9% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-11-2007 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Brainsz schreef op donderdag 22 november 2007 @ 15:47:
ja hoor, je kan beter 03 versie voor je pc downloaden, de 06 zal een beetje te zwaar zijn.

Dit is een score van mijn oude server:
Score: 1402 Het had een P4 3.0ghz met een GF5500. Ik verwacht dat je je gemakkelijk 1000 eruit kan halen.
Mijn score 3dmark03 = 849 :S

wat raar zeg, niet iets mis met me pc ? of ?

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 07:09
Je kan niet echt meer verwachten van je systeem. Ik ben zelfs een beetje verbaast dat je die spellen die je noemt nog redelijk kan spelen. Als je die spellen beter wilt gaan spelen kan je het beste kijken voor een 2ehands 6800agp (liefst de GS of GT, of de goedkoopste LE met aangepaste bios waardoor de pipe lines unlockt zijn) Die zijn wel redelijk goedkoop te krijgen voor zo'n 40 a 50 euro.
Ook een optie is je processor en je 6200 overclocken. Dan ga je misschien 5 a 10fps vooruit

[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 23-11-2007 09:09 ]

>PC specs<

• Brainsz
Nee hoor, niets mis met je pc. De score is gemiddeld voor je systeem.

Alleen echt veel valt er niet meer uit je systeem te halen. Als je echt perfomance wilt zou je moeten upgraden.

Verwijderd

Topicstarter
als iemand mij kan helpen met het overklokken van mijn vga, sjah zou mooi zijn
heb namelijk niet N43 maar N44...
dus iemand suggesties?

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 07:09
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:38:
als iemand mij kan helpen met het overklokken van mijn vga, sjah zou mooi zijn
heb namelijk niet N43 maar N44...
dus iemand suggesties?
download rivatuner voor je videokaart. Werkt gemakkelijk, beetje googlen of zoeken op het forum. Verder OCen van je processor via je bios als dit mogelijk is, ook een beetje zoeken op GoT. Allemaal niet zo moeilijk.

Ik zou het wel beide doen aangezien je alle winst kan gebruiken, aangezien de 6200 geen overclock wonder is

[ Voor 10% gewijzigd door KappeNou op 23-11-2007 12:44 ]

>PC specs<

Verwijderd

Topicstarter
KappeNou schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:43:
[...]

download rivatuner voor je videokaart. Werkt gemakkelijk, beetje googlen of zoeken op het forum. Verder OCen van je processor via je bios als dit mogelijk is, ook een beetje zoeken op GoT. Allemaal niet zo moeilijk.

Ik zou het wel beide doen aangezien je alle winst kan gebruiken, aangezien de 6200 geen overclock wonder is
Rivatuner zou toch niet werken op een NV44 ? althans, dat had ik ergens gelezen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:28:
[...]

Rivatuner zou toch niet werken op een NV44 ? althans, dat had ik ergens gelezen.
Hoe bedoel je :? Rivatuner is universeel...

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:59
op een NV43 zijn pipelines unlockbaar met rivatuner en met een NV44 niet
Pagina: 1