Toon posts:

lastig netwerkje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik probeer het volgende aan de praat te krijgen.
mijn imac is verbonden via bluetooth met mijn n95 als hsdpa modem, dit gaat prima, nu probeer ik via mijn laptop en BT verbinding te maken via mijn imac dus, NAT geloof ik, ik kan ook connecten met laptop en imac alleen krijg ik maar geen ip adres, in de imac heb ik bij BT share my internet connection with other bt devices, using the pan service..
krijg het maar niet voor elkaar, iemand soortgelijks setup aan de praat gekregen?

tnx

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01
Tjesus wat een zin.
Ik was je kwijt na 'dit gaat prima'.
Het vervolg snap ik niet helemaal.

Je hoopt een IP adres te krijgen op je laptop van je imac?
Nee, dat gaat niet lukken. Je imac is (normaal gesproken) geen DHCP server.
Wat je kunt proberen is zelf een vast IP adres te bouwen in dezeflde range als je imac heeft, met als default gateway hetzelfde default gateway IP wat je imac heeft.

Ik neem aan dat je laptop ook Bluetooth heeft?

Verwijderd

Topicstarter
tja, niet alleen lastig om aan de praat te krijgen maar ook om de vraag duidelijk te krijgen.
dus de mac kan geen ip adres uit delen. Alleen krijgt mijn mac een vast ip van tmobile dus begrijp ik niet helemaal hoe ik een ip in de zelfde range kan bouwen

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01
Oh, ik had verwacht dat je N95 dit publieke adres gekregen zou hebben ipv je imac.
Weer wat geleerd.
Dan wordt het al een stuk moeilijker. Aangezien je MAC dan zou moeten gaan fungeren als router.
Mijn kennis van MAC's is onvoldoende om te weten hoe je dit instelt helaas.