ZyXEL 2602H en portforwarding voor realVNC werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• graziemille
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 19:35
Ik heb sinds een week ADSL van Telfort. Ik wil ook op dit modem (ZyXEL 2602H) via portforwarding de VNC server kunnen bereiken.

Ik heb in het modem netjes zoals het hoort portforwarding aangezet; Poort 5900. Het hoeft volgens mij niet, maar ik heb ook poortnummer 5900 in porttranslation gezet.
Als IP-adres heb ik het IP-adres van de PC ingevuld waar de VNC server op draait.
Het IP-adres wat het modem uitdeelt aan deze PC (DHCP) is gefixeerd.

Ik kom vanuit de 'buitenwereld' niet bij de VNC server.

Ik heb bij dynDNS een account om mijn WAN ip-adres, wat bij Telfort dynamisch is, te koppelen aan een hostname.
Via een PC in mijn LAN netwerk kan ik wel contact maken met de VNC server (zowel via het IP-adres van de PC als met mijn dynDNS hostname). Kennelijk blijft deze verbinding binnen LAN.

Het heeft met mijn vorige ADSL abonnement en speedtouch modem altijd gewerkt...

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-03 00:03
Heb je je portforwarding ook bekend gemaakt bij de firewall van je modem? Dit moest ik wel doen anders kon ik namelijk niet in DC++ op active staan. Misschien dat dat helpt.

• graziemille
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 19:35
Het is inderdaad noodzakelijk om ook in de firewall van het modem aan te geven, dat een service (in dit geval dus VNC) via een poortnummer (of range) van WAN naar LAN vrijgegeven is.

Normaal is alle verkeer van LAN naar WAN toegestaan en wordt alle verkeer vanaf WAN tegengehouden (gedropt).

Opgelost dus