[SQL 2005] Rebuilden van de indexes

Pagina: 1
Acties:

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
Hoe vaak moet je de indexes van een tabel op nieuw aanmaken? ( ALTER INDEX ON <TABLE> REBUILD )

Ik heb namelijk een nogal grote tabel met aantal indexes, en als ik ze opnieuw laat aanmaken dan is het systeem een uurtje bezig. Dus dat wil ik voortaan plannen.

Tabel is ongeveer 12gb groot heeft rond de 20.000.000 rows en groeit dagelijks met 100.000 records.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat wil je nou precies weten, wanneer het verstandig is om die indexes opnieuw te rebuilden? Dan lijkt het mij het handigst om te bekijken wanneer er het minste DB-activiteit is ('s nachts bijvoorbeeld) en hem dan te laten berekenen. Je zou je ook kunnen afvragen of je wellicht iets efficienter te werk kan gaan zodat de indexes niet steeds opnieuw gebuild hoeven te worden..

[ Voor 0% gewijzigd door Mathijs1 op 22-11-2007 10:03 . Reden: typo ]

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
Mathijs1 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:03:
Wat wil je nou precies weten, wanneer het verstandig is om die indexes opnieuw te rebuilden? Dan lijkt het mij het handigst om te bekijken wanneer er het minste DB-activiteit is ('s nachts bijvoorbeeld) en hem dan te laten berekenen. Je zou je ook kunnen afvragen of je wellicht iets efficienter te werk kan gaan zodat de indexes niet steeds opnieuw gebuild hoeven te worden..
Nee de vraag is:

Waar hangt het van af of je indexes moet rebuilden?

Op dit moment word het dagelijks gedaan, aan de einde van de import. En hij doet er nu een uurtje over, maar over 6 maanden is dat misschien wel 2 uur.
De import word nu 's nachts gedaan. Maar daar is hij ook wel 3,5 uur mee bezig. ( dat is inclusief rebuilden van de indexes )

Woei een artikel over wanneer je de indexes moet rebuilden!
http://technet.microsoft.com/en-us/library/ms189858.aspx

En het staat zelfs in BOL |:( :X

[ Voor 14% gewijzigd door LuCarD op 22-11-2007 10:24 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.