welke redenen kunnen jullie verzinnen waarom ik deze distro zou nemen ipv anderen? Ik heb inmiddels al diverse topics gepost over linux en ik heb mijn hele boekenrek al vol staan met cd's met linux distro's maar welke zou ik nu eens gaan gebruiken? ben niet helemaal newbie maar ook nog lang geen guru. Ik zat er aan te denken suse 7.1 te gaan kopen....
Verwijderd
SuSE heeft geloof ik nog steeds een "professional/expert" install, maar is m.i. vooral op de beginner gericht. Slackware heeft qua indeling van de configuratie bestanden meer gelijkenis met *BSD dan met andere GNU/Linux distro's.
Slackware 7.1 (ja ze zijn met 7.2 bezig) is de nieuwste versie en deze heeft (nog steeds) geen package management - dus wat dat betreft ben je zelf een stuk verantwoordelijker voor de dependencies. Het ligt er maar net aan of je dat leuk vindt, ofdat je het wel weet maar voor het gemak gebruikt maakt van debian of redhat.
Slackware is dus wel een vrij fijne distro om je systeem goed te leren kennen omdat je veel zelf moet doen en er weinig hulpprogramma's zijn.
Als je dat wilt en je wilt linux is Slackware de beste keus denk ik. Of Linux from scratch misschien.
Slackware 7.1 (ja ze zijn met 7.2 bezig) is de nieuwste versie en deze heeft (nog steeds) geen package management - dus wat dat betreft ben je zelf een stuk verantwoordelijker voor de dependencies. Het ligt er maar net aan of je dat leuk vindt, ofdat je het wel weet maar voor het gemak gebruikt maakt van debian of redhat.
Slackware is dus wel een vrij fijne distro om je systeem goed te leren kennen omdat je veel zelf moet doen en er weinig hulpprogramma's zijn.
Als je dat wilt en je wilt linux is Slackware de beste keus denk ik. Of Linux from scratch misschien.
Zal grotendeels wel waar zijn
(ik ken alleen maar slackware, redhat hield het maar een uurtje bij mij uit omdat het hardware verkeerd detekteerde en ik daarom nogal pissed werd. Dus toen maar slackware 3.4 gepakt)
Alleen heeft slackware wel degenlijk een packetmanager en zijn er ook voor veel programma's slackware packages te krijgen.
Ook zit rpm er standaard bij.
(ik ken alleen maar slackware, redhat hield het maar een uurtje bij mij uit omdat het hardware verkeerd detekteerde en ik daarom nogal pissed werd. Dus toen maar slackware 3.4 gepakt)
Alleen heeft slackware wel degenlijk een packetmanager en zijn er ook voor veel programma's slackware packages te krijgen.
Ook zit rpm er standaard bij.
Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes
Verwijderd
Als je al verschillende distro's hebt, pak er gewoon een, probeer hem, bevalt hij niet, probeer een ander. Daarom zijn er juist zoveel verschillende smaken.