Toon posts:

IDE HDD wordt niet herkend.

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi..

Ik heb mijzelf net een nieuwe pc aangeschaft, maar nu blijkt dat mijn IDE HDD niet herkend wordt in de BIOS. En kan ik dus geen vista erop installeren.

Maak gebruik van deze onderdelen:
Be Quiet 500W
Asus P5kC
Wester Digital SE 250GB IDE <--- de boosdoener
DVD-ROM SATA

Er zit maar 1 IDE poort op, dus een verkeerde kan het niet zijn. Ook in de bios zijn (geloof ik) alle instellingen in orde. Althans heb er een aantal mensen naar gevraagd. Dus hoopte dat ik hier wat extra antwoorden zou kunnen krijgen.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Aan welke connector van de IDE stekker heb je hem aangesloten? En heb je de schijf gejumperd? Heb je nog andere schijven aan de IDE hangen?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Doet de HD het wel in een andere pc?

Money for nothin' and your chicks for free

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Mar2zz schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:51:
Aan welke connector van de IDE stekker heb je hem aangesloten? En heb je de schijf gejumperd? Heb je nog andere schijven aan de IDE hangen?
Master en slave instellingen bedoeld hij hier dus mee, mocht je het niet weten :)

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat snap ik wel heb wel het 1 en ander verstand van het zelfbouwen haha. Ik heb master geprobeerd, slave geprobeer en cable select. En er zit 1 maar 1 IDE poort op het moederbord dus dat kan het ook al niet zijn. Ook doet de HD het wel in een andere pc. ALthans daar wordt ie in de BIOS wel herkend maar niet in de windows.. maar dat ligt dan weer aan iets anders.

dus vandaar dat ikzelf ook voor een groot raadsel sta

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Kijk eens naar de intelling native of zoiets van de ide poort in de bios, hier kun je meerdere instellingen doen.

Langzaam booten instellen(quickboot uitzetten)

Andere ide kabel.

voeding meten.

Voedingsstekker eens goed bekijken voor los kontakt.

[ Voor 40% gewijzigd door jan99999 op 22-11-2007 20:09 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Staat je IDE niet gewoon disabled in je BIOS, zo moeilijk kan dit echt niet zijn, *ondanks* alle zelfbouw ervaring die je hebt.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Anders ff stroom van bios afhalen zodat ie naar default gaat? Misschien dat dat helpt

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Pagina: 1