VMware pakt wifi niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.553 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb zojuist VMware workstation geinstalleerd maar als netwerk apparaat geeft hij alleen mijn ethernet poort weer terwijl ik ben verbonden via een PCI Wifi kaartje.. Ik heb al gegoogled en de search functie hier gebruikt maar heb eigenlijk nergens een oplossing kunnen vinden..

Als host OS heb ik Vista x64.. Iemand een oplossing?

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Vmware heeft z'n 'eigen' netwerk binnen de applicatie. Dus je ziet in Vmware niet of je via kabel of wifi connected bent, maar het netwerk van Vmware. Het netwerk van VMware is daarna gebridged of via NAT connected met jou internet (of afgeschermd van internet mocht dit ingesteld staan).

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Kixtart schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:43:
Vmware heeft z'n 'eigen' netwerk binnen de applicatie. Dus je ziet in Vmware niet of je via kabel of wifi connected bent, maar het netwerk van Vmware. Het netwerk van VMware is daarna gebridged of via NAT connected met jou internet (of afgeschermd van internet mocht dit ingesteld staan).
Je kunt VMWare ook instellen dat hij zelf een host is op het netwerk. Ik denk dat de TS dat bedoeld.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dan zie je toch nog gewoon het netwerk van VMware in de virtuele omgeving?

Iig graag meer informatie (misschien heb ik dus wel volledig verkeerd begrepen wat nu bedoeld wordt :) )

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 22-11-2007 09:54 ]

☻/
/▌
/ \

• LaZZ
Door bridged naar NAT te switchen loste het op.. Ik had gewoon geen verbinding in VMware maar is nu gefixed volgens mij.

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

• LaZZ
Mja is toch nog niet helemaal opgelost want ik moet bridged hebben anders kan ik OpenVPN niet gebruiken...

Als ik bridged selecteer heb ik geen netwerk verbinding in mijn VMware config. Geen internet etc. Iemand een oplossing?

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Volgens mij kan je ook kiezen welke verbinding hij gebruikt (lan of wan) ergens bij de opties. Kan het nu iig niet uitzoeken.

Verder moet je wel opletten of je geen beveiliging hebt ingesteld in je interne netwerk, want bij bridged vraagt de vmware direct een ip aan bij de router.

☻/
/▌
/ \

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 15:15
De TS maakt een veelgemaakte fout. VMware simuleert een volwaardige computer. Dus ook een netwerkkaart. Je eigen WiFi kaartje bestaat dan even niet.

Indien je in VMware 'bridged' kiest zal VMware de virtuele netwerkkaart direct met je netwerk laten communiceren. Maakt niet uit of dit WiFi of Ethernet is. Indien bridged niet werkt, dan heb je waarschijnlijk een modem die je het het IP adres van je ISP doorgeeft. VMware probeert het dan ook en dat lukt dan niet. Met NAT maak je van je eigen pc een klein routertje en krijgt de VMware machine een eigen lokaal IP en communiceert over je eigen IP verbinding.

• LaZZ
Heb nog even verder gegoogled maar het schijnt dat VMware veel problemen heeft met het herkennen / gebruiken van wifi kaartjes ofzo? Heb er een Netgear PCI Wireless kaartje inzitten waarmee ik verbinding maak. NAT is eigenlijk geen optie omdat ik elke VMconfig via OpenVPN van een uniek IP-adres wil voorzien.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:19
Bridgen icm wifi werkt niet, heeft iets met drivers van de fabrikanten te maken.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Vinnienerd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 15:18:
Bridgen icm wifi werkt niet, heeft iets met drivers van de fabrikanten te maken.
Is mij wel vaker gelukt. Werkt het trouwens via de lan wel?

Als hij alleen maar de verkeerde adapter pakt moet je eens in de opties naar 'automatic bridging' zoeken. Hier kan je aangeven welke adapter hij gebruikt voor de bridge.

☻/
/▌
/ \

• LaZZ
via LAN werkt het wel ja..

Dan maar de modem + router wat dichter bij de PC plaatsen..

[ Voor 54% gewijzigd door LaZZ op 22-11-2007 15:55 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Huh, heb je sowieso geen internet op je wireless?

☻/
/▌
/ \

• LaZZ
jawel wel in Host OS maar niet in de VMware config..

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dan heeft het dichterbij plaatsten van de modem + router ook geen zin.

Kijk eens even in de opties van vmware of het met door het vastzetten van de adapter wel lukt.
Als hij alleen maar de verkeerde adapter pakt moet je eens in de opties naar 'automatic bridging' zoeken. Hier kan je aangeven welke adapter hij gebruikt voor de bridge.

☻/
/▌
/ \

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat ik zou proberen (al sbovenstaand echt niet lukt)
een extra fysiek lan kaartje in windows bridgen met de wireless

en dan de vm via het nieuwe kaartje laten conecten

Iperf

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 09:46
Kijk anders met vmnetcfg.exe (of zoiets, staat in de vmware directory) met welke fysieke adapter de bridge wordt gemaakt (en of de bridge wel gemaakt wordt).

Whatever

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 20:58
Kixtart schreef op donderdag 22 november 2007 @ 16:31:
Dan heeft het dichterbij plaatsten van de modem + router ook geen zin.

Kijk eens even in de opties van vmware of het met door het vastzetten van de adapter wel lukt.

[...]
Ik gok dat hij er dan een kabel tussen wil leggen :+

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je moet je nog wel even inlezen in VMware. Vooral dat gedeelte over "virtuele" hardware.
Je kunt namelijk in VMware nooit en te nimmer bij je echte hardware,(usb en enkele ander plug en play zaken niet meegeteld), dus ook niet bij je wireless kaart. Je kunt vmware alleen op verschillende manieren met je host laten communiceren. En die kan dan je bridgen of natten naar je wireless.

[ Voor 7% gewijzigd door u_nix_we_all op 22-11-2007 18:00 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• LaZZ
Ik heb VMware ook wel eens op een laptop gebruikt en daar pakte hij dan wel weer zonder problemen de wireless om te bridgen.

En ik wil router + modem idd dichter bij plaatsen om er een kabel tussen te leggen ;) Nu ligt er een kabel van 20 meter door de kamer van router naar PC, dat is ook niet alles :+

• Japie Gijs
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-12-2025
[Workstation mode]
ga naar edit>virtual network settings, tabblad Host virtual networks mapping
stel achter vmnet0 je wifi kaart in en gebruik dan als ethernet setting: Custom - Vmnet0

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Of dus bij 'automatic bridging' kijken.

☻/
/▌
/ \

• LaZZ
Japie Gijs schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 00:02:
[Workstation mode]
ga naar edit>virtual network settings, tabblad Host virtual networks mapping
stel achter vmnet0 je wifi kaart in en gebruik dan als ethernet setting: Custom - Vmnet0
Werkt niet.. ;(

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Altijd interessant zo'n posts :P

Wat werkt er niet? Kan je je wireless niet kiezen, kan je de opties niet vinden, krijg je geen ip meer, etc?

☻/
/▌
/ \

• LaZZ
Ik krijg gewoon weer totaal geen verbinding... Ik kan alles wel instellen zoals aangegeven maar dan met als resultaat dat ik geen verbinding meer heb..

Verwijderd

ff een wilde gooi: heb je Hamachi geïnstalleerd op je machine?
Ik heb vmware draaien op mijn laptopje en wifi bridging werkt ook prima (Atheros onboard), MITS ik de Hamachi netwerk interface uitschakel...indien geen Hamachi is het misschien een andere (virtuele) interface die loopt te bokken.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Of staat mac-filtering in de router?

Op de host-machine heb je wel nog gewoon internet?

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1