Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
Je kunt VMWare ook instellen dat hij zelf een host is op het netwerk. Ik denk dat de TS dat bedoeld.Kixtart schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:43:
Vmware heeft z'n 'eigen' netwerk binnen de applicatie. Dus je ziet in Vmware niet of je via kabel of wifi connected bent, maar het netwerk van Vmware. Het netwerk van VMware is daarna gebridged of via NAT connected met jou internet (of afgeschermd van internet mocht dit ingesteld staan).
Iig graag meer informatie (misschien heb ik dus wel volledig verkeerd begrepen wat nu bedoeld wordt
[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 22-11-2007 09:54 ]
☻/
/▌
/ \
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Als ik bridged selecteer heb ik geen netwerk verbinding in mijn VMware config. Geen internet etc. Iemand een oplossing?
Verder moet je wel opletten of je geen beveiliging hebt ingesteld in je interne netwerk, want bij bridged vraagt de vmware direct een ip aan bij de router.
☻/
/▌
/ \
Indien je in VMware 'bridged' kiest zal VMware de virtuele netwerkkaart direct met je netwerk laten communiceren. Maakt niet uit of dit WiFi of Ethernet is. Indien bridged niet werkt, dan heb je waarschijnlijk een modem die je het het IP adres van je ISP doorgeeft. VMware probeert het dan ook en dat lukt dan niet. Met NAT maak je van je eigen pc een klein routertje en krijgt de VMware machine een eigen lokaal IP en communiceert over je eigen IP verbinding.
Is mij wel vaker gelukt. Werkt het trouwens via de lan wel?Vinnienerd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 15:18:
Bridgen icm wifi werkt niet, heeft iets met drivers van de fabrikanten te maken.
Als hij alleen maar de verkeerde adapter pakt moet je eens in de opties naar 'automatic bridging' zoeken. Hier kan je aangeven welke adapter hij gebruikt voor de bridge.
☻/
/▌
/ \
Dan maar de modem + router wat dichter bij de PC plaatsen..
[ Voor 54% gewijzigd door LaZZ op 22-11-2007 15:55 ]
☻/
/▌
/ \
Kijk eens even in de opties van vmware of het met door het vastzetten van de adapter wel lukt.
Als hij alleen maar de verkeerde adapter pakt moet je eens in de opties naar 'automatic bridging' zoeken. Hier kan je aangeven welke adapter hij gebruikt voor de bridge.
☻/
/▌
/ \
een extra fysiek lan kaartje in windows bridgen met de wireless
en dan de vm via het nieuwe kaartje laten conecten
Whatever
Ik gok dat hij er dan een kabel tussen wil leggenKixtart schreef op donderdag 22 november 2007 @ 16:31:
Dan heeft het dichterbij plaatsten van de modem + router ook geen zin.
Kijk eens even in de opties van vmware of het met door het vastzetten van de adapter wel lukt.
[...]
Je kunt namelijk in VMware nooit en te nimmer bij je echte hardware,(usb en enkele ander plug en play zaken niet meegeteld), dus ook niet bij je wireless kaart. Je kunt vmware alleen op verschillende manieren met je host laten communiceren. En die kan dan je bridgen of natten naar je wireless.
[ Voor 7% gewijzigd door u_nix_we_all op 22-11-2007 18:00 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
En ik wil router + modem idd dichter bij plaatsen om er een kabel tussen te leggen
ga naar edit>virtual network settings, tabblad Host virtual networks mapping
stel achter vmnet0 je wifi kaart in en gebruik dan als ethernet setting: Custom - Vmnet0
☻/
/▌
/ \
Werkt niet..Japie Gijs schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 00:02:
[Workstation mode]
ga naar edit>virtual network settings, tabblad Host virtual networks mapping
stel achter vmnet0 je wifi kaart in en gebruik dan als ethernet setting: Custom - Vmnet0
Wat werkt er niet? Kan je je wireless niet kiezen, kan je de opties niet vinden, krijg je geen ip meer, etc?
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
Ik heb vmware draaien op mijn laptopje en wifi bridging werkt ook prima (Atheros onboard), MITS ik de Hamachi netwerk interface uitschakel...indien geen Hamachi is het misschien een andere (virtuele) interface die loopt te bokken.
Op de host-machine heb je wel nog gewoon internet?
☻/
/▌
/ \