• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-03 20:06
Jongens, ik sta op het punt om een klacht in te dienen bij ABN AMRO.
Ik weet niet wie van jullie handelt in turbo's van ABN AMRO, maar ik snap helemaal niet hoe ze de waarde bepalen van een geeindigde turbo!

Normaal gesproken wordt dit formule gebruikt.

(Stop loss-niveau - Financieringsniveau) / ratio

gisteren is AEX turbo long 484 beeindigd. de gegevens van deze turbo zijn :

Onderliggende waarde AEX
Onderliggende waarde type Indices
Financieringsniveau 470,28
Stop loss-niveau 484,00
Stop loss reset datum 15e van de maand
Hefboom 33,39
Ratio 10

Ze hebben de stoploss waarde berekend op 1,20 terwijl de AEX gister toch op 483.53 is gesloten.

Volgens mijn berekening zouden ze moeten uitkeren op zn minst

483.53 - 470 / 10 = 1,35 en eigenlijk zelfs 1.37 want dat is wat de turbo waard is op moment dat AEX 484 punten passeert.
Maar nu gaan ze dus 1.20 uitkeren. Ik snap er helemaal niks van en vind dit echt onzin.

Kan iemand mijn vertellen hoe ABN aan zijn stoploss waarde komt , want ik voel me opgelicht.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07 18:57

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Heb je al eens contact opgenomen met je account manager? Hij kan je waarschijnlijk wel vertellen hoe dit berekend wordt.

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-03 20:06
Ik heb geen accountmanager, ik handel zelf via de binck bank.

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Waarom voelen mensen zich toch altijd meteen 'opgelicht' en willen ze 'klachten' indienen als ze zelf iets niet begrijpen? Het lijkt me logisch dat je dan gewoon eerst even contact opneemt met je eigen tussenpersoon, heb je die niet dan neem je rechtstreeks contact op met ABN Amro en daar leg je je 'probleem' gewoon keurig uit.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik neem aan dat de ABN-AMRO al langer in turbo's handelt dan de TS, dus ze zullen ook wel weten hoe het werkt. Bel ze eens en vraag het eens na. In het ergste geval heb je een serieus probleem met hun waardeberekening ontdekt. Dan kun je eens kijken hoe ze je schadeloos kunnen stellen.

[ Voor 0% gewijzigd door Maasluip op 23-11-2007 09:11 . Reden: Polio aan me fingers ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 17:35

vinnie1908

Appel != peer

Ik gok dat de kans dat een vrij eenvoudige berekening fout wordt uigevoerd na een bouw, test en implementatie ronde bij bedrijven als deze niet echt groot is hoor. De miljoenen die uitgegeven worden dekken tot 99,999% van deze basis dingen wel. Hier en daar kan er misschien wel iets gemist worden bij rare combinatie's van taken echter schat ik de kans in deze op 0% in.

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-07 21:49

Nic

Vrij

Het staat in de brochure:
http://www.abnamromarkets...nts/66/Turbo_brochure.pdf
Een Turbo kent geen afloopdatum, maar elke Turbo kent wel een stop loss-niveau. Het
stop loss-niveau is er om te garanderen dat u nooit meer kan verliezen dan uw inleg.
Als de onderliggende waarde dit niveau bereikt of overschrijdt, zal de Turbo worden
afgewikkeld en wordt de restwaarde aan u terugbetaald. De hoogte van de restwaarde
is afhankelijk van de koers waarop de onderliggende positie kan worden afgewikkeld.

De minimale restwaarde bij Turbo’s Long (Short) is gebaseerd op de laagste (hoogste)
koers van de onderliggende waarde op de dag dat het stop loss-niveau wordt bereikt
en de daaropvolgende handelsdag. In het slechtste geval is de restwaarde 0 euro
Zodra het stop-loss niveau bereikt wordt, wil het nog niet zeggen dat de ABN de aandelen die onder je Turbo liggen ook meteen voor die prijs kan verkopen. De koers waarvoor ze die uiteindelijk kunnen verkopen, zal de restwaarde van je Turbo bepalen.
Pagina: 1