Welke cardreader te gebruiken icm M2 Memory Sticks?

Pagina: 1
Acties:
  • 771 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:50
Een hele simpele vraag eigenlijk...

Het probleem is begonnen sinds ik een telefoon heb die die M2 sticks gebruikt. Mijn vorige cardreader (apacer 15 in 1 ER151) herkende het stickje 9 van de 10 keer niet (dit was met gebruiken van de verschillende adapter stukjes).

Nu heb ik een MSI Starreader 2 die ook al problemen heeft. Het M2 stickje direct erin stoppen geeft regelmatig problemen dat het stickje niet wordt gezien/herkend, het gebruik maken van de verloopstukjes lost DAT probleem wel op maar zo snel ik veel data ga kopieren (bijvoorbeeld een aantal cds) dan lijkt het kopieren vast te lopen. Ik krijg geen melding, het duurt alleen eindeloos lang en het geheel reageert amper tot niet meer (het geheel is dan de cardreader en geheugenstickje).

Wanneer ik de stick in mijn telefoon heb werkt hte zonder problemen (alleen is dat gewoon minder snel).

Dus basically... hebben mensen hier goede ervaringen met 4GB M2 sticks en cardreaders? Welke kunnen jullie aanraden? Wat kunnen andere oorzaken zijn van dit probleem?

Het probleem deed zich trouwens zowel op mijn vorige pc (X2-3800+, Abit KN8 SLI moederbord) als op mijn huidige (Q6600, Asus P5K) voor. Ook bij het proberen van andere usb poorten. OS is windows XP SP2.

• m0ridin
Kleine *kick*... Toevallig geen mensen die met succes een 4GB M2 stickje met hun cardreader gebruiken (en zo wel, welke cardreader is dat dan?)

Verwijderd

Sharkoon heeft een USB reader die M2 sticks kan lezen. De Sharkoon Flexi-Drive XC-Micro

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-02 22:46

SalimRMAF

SpaceX - 4K

1: Het is een 4GB Memorystick. Dan heb je een High Capacity-Reader nodig.
2: Het is een M2, dus adapter (Maar dat weet je al)

Er zijn niet zoveel interne adapters die je kaart kunnen lezen. 1 Ervan is de Scythe 8-in-1 Cardreader + Floppy. De meeste USB-sticks met cardreader-slot zien wel de volledige 4GB. Je kan toch ook je telefoon via USB aansluiten? :?

Gulfstream G650

• m0ridin
salimrmaf schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 20:48:
1: Het is een 4GB Memorystick. Dan heb je een High Capacity-Reader nodig.
2: Het is een M2, dus adapter (Maar dat weet je al)

Er zijn niet zoveel interne adapters die je kaart kunnen lezen. 1 Ervan is de Scythe 8-in-1 Cardreader + Floppy. De meeste USB-sticks met cardreader-slot zien wel de volledige 4GB. Je kan toch ook je telefoon via USB aansluiten? :?
Is ook, maar data transfer gaat dan simpelweg een stuk langzamer... Een enkele cardreader ondersteunt de M2 ook 'native' (zoals die MSI Starreader 2) maar ja, niet zonder problemen dus.

Ik zal eens die Sharkoon en die Scythe bekijken! Tnx voor de tips allebei.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-02 11:04
Ik heb zelf en SE K800i hier heb ik 4GB m2 gheugen inzitten. als ik die flink vullen wil doe ik dit vaak door even het geheugenkaartje in een standaard geheugenkaartlezer te doen met ondersteuning van memory stick. Bij M2 geheugen zit ook een convertor en dat werkt prima.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
De Transcend M3 ondersteunt M2 zonder adapter.

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 09:14
Ik heb ook Sony K800i telefoon icm Sony m2 kaartjes en ben hiervoor opzoek naar een cardreader die werkt zonderadapter.

Volgens mij is de transcend m3 niet in nederland leverbaar. Ik kan hem niet vinden op de tweakers.net pricewatch.

Heb daarnet even gebeld met transcend en die geven aan dat ik altijd een adapter moet gebruiken.

Even verder gezocht bij productspecs:
http://shop.transcend.nl/...etail.asp?ItemID=TS-RDM3K

Ondersteunt RS-MMC, MMCmobile, MMCmicro, Memory Stick Micro wanneer gebruikt in combinatie met hun adapter

Adapter is dus toch nodig?
UPDATE:
volgens transcend ondersteunt de M5 hem WEL zonder adapter.

Nogmaals update:
weer gebeld, de M5 is nog niet in Nederland leverbaar, dit gebeurt waarschijnlijk binnen 1-2 weken.
Je kan hem nog niet bestellen

[ Voor 41% gewijzigd door krn176 op 24-01-2008 15:29 ]

Pagina: 1