[ADSL] aanvragen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Ik heb 30-10 telfort adsl aangevraagd. Na 3 weken werd gezegd dat hij niet geleverd kon worden. Hier zat een standaard brief bij (isdn ipv analoog, adsl nog actief, multilijn, etc.)
Telfort kan mij niet zeggen wat er is.

KPN gebeld (gisteren). KPN zegt dat er een aanbieder op de lijn zit, maar kan niet achterhalen welke. Ik de multimeter gepakt en gemeten: 0,0v op de lijn; hoezo aangesloten?

KPN zegt voor mij niets te kunnen betekenen en ik met de aanbiueder moet gaan bellen. Alleen wie is dat. Ik ben nu bezig de vorige bewoner te achterhalen en het via hem te doen.

Zijn er andere opties of wegen die ik moet bewandelen om toch ADSL aangesloten te krijgen. Ik ga er namelijk vanuit dat het bij andere ook zo is, vandaar dat ik niets aanvraag.

if broken it is, fix it you should

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Als er alleen ADSL op de lijn zit meet je geen stroom op de lijn, dat is alleen bij ouderwetse telefonie of ISDN telefonie van KPN dat er spanning op staat.

Het kan zijn dat de vorige bewoner/eigenaar nog wat heeft laten liggen wat nog niet weg is of was, of dat je zelf ergens een keer iets hebt aanvraagt wat er toch is geleverd maar misschien is maar je had geannuleerd?

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 22-11-2007 08:23 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• elgringo
bjck schreef op donderdag 22 november 2007 @ 08:20:
Als er alleen ADSL op de lijn zit meet je geen stroom op de lijn, dat is alleen bij ouderwetse telefonie of ISDN telefonie van KPN dat er spanning op staat.

Het kan zijn dat de vorige bewoner/eigenaar nog wat heeft laten liggen wat nog niet weg is of was, of dat je zelf ergens een keer iets hebt aanvraagt wat er toch is geleverd maar misschien is maar je had geannuleerd?
Ik dacht dat er altijd wel iets van sapnning op moest staan.
Ikzelf heb een ding aangevraagd wat geweigerd is. Vorige bewonen zal dan de schuldige zijn, alleen weet ik niet wie.

• elgringo
Het blijkt tele2 te zijn (na elke adsl aanbieder te vragen). Tele2 beweerd dat de lijn vrij is. KPN niet. Nu weet ik zeker dat KPN de waarheid spreekt ;) Wat kan ik nog doen om tele2 weg te krijgen?

(of heeft iemand instellingen van tele2? dan knal ik hem er wel via tele2 op ;) )

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
elgringo schreef op donderdag 22 november 2007 @ 08:52:
[...]

Ik dacht dat er altijd wel iets van sapnning op moest staan.
Uiteraard staat dat erop, alleen is ADSL een hoogfrequent signaal die je gamma/praxis multimetertje niet kan oppikken.
elgringo schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:35:
Het blijkt tele2 te zijn (na elke adsl aanbieder te vragen). Tele2 beweerd dat de lijn vrij is. KPN niet. Nu weet ik zeker dat KPN de waarheid spreekt ;) Wat kan ik nog doen om tele2 weg te krijgen?

(of heeft iemand instellingen van tele2? dan knal ik hem er wel via tele2 op ;) )
Tele2 gebruikt eigen modems en je kunt geen andere modems aansluiten, staan ze niet toe had ik gehoord/gelezen. Vraag bij de nieuwe provider een overname aan. (Dus aangeven dat 'je' als ADSL hebt.)

• PositiveCreep
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2023
Je kan inderdaad bij telfort een telco-telco overname / migratie aanvragen, dat betekent dat telfort de bestaande lijn van tele2 overneemt. DIt gebeurt onafhankelijk van het feit of er een abo al is bij tele2. De lijn zal zoiezo overgenomen worden. (Dat is in ieder geval tot nu toe mijn ervaring(Werk op een ADSL helpdesk). Eventuele kosten van het tele2 abo zullen doorlopen bij diegene die hem aangevraagd heeft.
Pagina: 1