Toon posts:

Geen Nederlands model geleverd, wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb in juli 2007 via internet een panasonic LCD gekocht. Deze winkel adverteert ermee dat het om Nederlandse modellen gaat. Nu ben ik dat op aanraden van een vriend gaan controleren.
Ik heb naar Panasonic Nederland gebeld, en daar het serienummer gecontroleerd.
Panasonic Nederland zegt dat zij deze LCD niet hebben uitgeleverd, en dat het dus niet om een Nederlands model gaat.

Ik heb dus vorige week contact opgenomen met die internetwinkel.
Zij zeggen mij tot nu toe steeds het zelfde. Zelfs na een bevestigingsmail van Panasonic dat het niet om een Nederlands model gaat, blijven ze mij terugmailen dat hun fabrikant toendertijd een Nederlands produkt heeft geleverd.
Panasonic bewijst het tegendeel.

Ik heb de LCD eind juli gekocht.
Wat kan ik nu doen? Ik wil waar ik recht op heb. Ze hebben mij een Nederlands model verkocht, maar ik heb dus geen Nederlands model gekregen.

Alvast bedankt!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Boeit jou dat nou of het een NL model is of niet, dat is de zorg van de internetwinkel. Gaat er iets stuk aan de tv, breng je het ding bij hun, en zij moeten dan maar kijken hoe ze het op gaan lossen / garantie claimen. Toch?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat zijn de verschillen tussen het Nederlandse model en het model dat je nu hebt?
Als ze ook met die verschillen geadverteerd hebben heb je dus niet gekregen wat je bestelde. :)
Want om nou alleen om een naampje moeilijk doen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Satch op 22-11-2007 08:14 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:26

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb bij mijn Panasonic plasma 2 jaar aan huis garantie van Panasonic. Garantie heb je natuurlijk altijd, dat moet de leverancier voor je organiseren als Panasonic weigert. Maar ik zou er niet veel voor voelen om mijn plasma op te gaan sturen als er iets mis is. Ik zie me al staan op het postkantoor... ;) En dat is wel iets waar je mee moet rekenen als je een product hebt dat niet op deze markt thuishoort.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Het grote verschil is dat de TS nu, indien de internetwinkel moeilijk gaat doen, niet kan aankloppen bij Panasonic Nederland voor eventuele garantie.
Alles MOET dus via zijn leverancier op dat moment. Niet iets om echt vrolijk van te worden.

Systemspecs

Verwijderd

Topicstarter
Dat is precies het probleem.
Bij Panasonic Nederland vertelde ze mij, dat het een lastig verhaal wordt wanneer er stukken aan de LCD zijn. Dan kan het een hele rompslomp worden voordat je scherm gemaakt wordt.

Dus wie kan me nu verder helpen?
Hoe kan ik de internetshop aanpakken, dat ze alsnog het nederlandse model gaan leveren waar ik voor betaald heb? Of ben ik daar nu na een paar maanden te laat mee?
Ik heb al eens de bevestigingsmail van panasonic naar hen toe gestuurd, maar daar blijken ze niet zo van onder de indruk te zijn.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Is de webshop toevallig aangelsoten bij een thuiswinkel-geschillencommissie? Dat zou het makkelijkste zijn...
Je kan denk ik wel eisen de koop te ontbinden, maar daar zal je aardig werk aan kunnen hebben.

Verwijderd

Over wat je in het algemeen kan doen, consumentenrecht en tips, is reeds veel geschreven in Stuffis Generalis

Helaas heb jij nog geen toegang tot dat forum, aangezien het een van de fora is die beschikbaar komt als er in de "core" tweakerfora voldoende activiteit is geweest. Om deze reden doe ik dit topic op slot. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.