Toon posts:

nv4_disp en 8600GT

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb flink gezocht, zowel op google as hier op de Got echter ik kon geen antwoord op mijn vraag vinden.

Allereerst mijn specs:

Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2
System Manufacturer: Dell Inc.
System Model: OptiPlex GX620
BIOS: Phoenix ROM BIOS PLUS Version 1.10 A11
Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.40GHz
Memory: 3070MB RAM
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)

ForceWare 163.75
Card name: NVIDIA GeForce 8600 GT
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce 8600 GT
DAC type: Integrated RAMDAC
Display Memory: 256.0 MB
Driver Name: nv4_disp.dll

Mijn vraag is:
Als ik Crysis of een ander spel ga spelen krijg ik al vrij snel de nv4_disp driver error voor mijn neus, echter eerst ontstaan er allemaal artefacts (zo noem je die dingen toch?) in het spel zelf. Ik heb geen last van de nv4 infinite loop maar echt specifiek als ik een game draai.

Zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/4704/artefactsgn7.jpg

Als ik dan switch naar mijn task manager dan en weer terug flip naar Crysis dan is het even voorbij maar komt het al snel weer terug.

Nou ik heb al eerder met een andere video kaart last gehad van artefacts, toen was het overhitting. Ik heb ditmaal mijn temperatuur bekeken tijdens het spelen maar deze bleef netjes rond de 70 met een max van 77 graden.

Dus ik ben bang dat mijn kaart kapot is echter zeker ben ik hier niet van.
Ik heb inderdaad verschillende driver versies van de Nvidia website geprobeerd, maar heel veel zeiden dat ze incompatibel met mijn kaart waren. Dus ik heb in principe 2 drivers geprobeerd, die van mijn installatie disk die bij mijn kaart kwam en de nieuwste die ik nu dus heb.

Ik meerdere malen al terug gegaan naar een kale versie van mijn systeem maar de error blijft opkomen en deze artefacts blijven ook op komen. Het is zelfs zo dat deze artefacts ook voor kwamen bij een ander spel namelijk bij world in conflict tijdens de in game animaties.

Ik heb ook een paar keer het BSOD voor me gekregen met een mooie nv4_disp error, maar dat is sinds de laatste keer niet meer gebeurd dat ik terug gegaan ben naar een kale image en alles weer heb geinstalleerd. Verder heeft de nv4 zich nog maar 1 of 2 keer gemeld toen ik normaal bezig was met mijn computer; browsen, 3D-modelling, Photoshop versta ik daaronder.

Elke vorm van hulp is welkom, en als ik dit topic op de verkeerde plaats heb gestart of verkeerd heb gestart alvast mijn verontschuldigingen.

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 05:34
Tja naar mijn mening ligt dit toch of aan de temperatuur, of je videokaart staat op punt te overlijden. Een temperatuur sensortje is ook niet altijd zaligmakend. Leg je vinger eens op het koelblok van je videokaart en kijk of die erg warm is. Zo ja, schoonblazen. Perslucht is daar ideaal voor. Als dat niet helpt probeer hem in een andere PC te doen, en kijken of het probleem dan nogsteeds voorkomt. Zo ja, kans is groot dat je videokaart op punt staat te overlijden.

Zover ik weet onstaan artifacts alleen door te veel warmte / hardware problemen en niet zo zeer door drivers. Maar ik ben geen expert op dit gebied, dus ik kan daar weinig verder over zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, ik was er al bang voor, met betrekking tot de kaart in een andere pc, dat kan ik op het moment nog niet proberen maar ik zal het koelblok maar even voelen voor de zekerheid. Uitblazen doe ik periodiek om de week. Maar het ding dat me dwars zit is dat deze kaart nog relatief nieuw is, nog niet zo lang geleden gekocht. Maar in ieder geval bedankt voor je hulp!

Ik hoop eigenlijk nog steeds dat het een driver probleem is, en dat mn kaart niet aan het doodgaan is.