[php/gd] output html pagina naar plaatje dmv gd

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Momenteel staat er een banner van mijn website (site a) op een andere website (size b), in deze banner staat in het hoekje de laatste updates van mijn website, site a.

Mijn idee is dat er na iedere update weer een nieuwe banner wordt gegenereerd. Op de onderstaande manier kan ik simpel een html output opslaan en later weer ergens gebruiken.

Nu is het mij idee om gewoon een html pagina te bouwen met hierin plaatjes/foto's voor de banner te plaatsen. Ik denk als ik nu de laatste updates (dat zijn gewoon aanklikbare links) in een plaatje kan proppen met gd, dan kan ik daarna de hele banner wegschrijven ook met gd.

Is het een goed idee of heeft er iemand een beter idee?

Dit is de ik nu soms wel eens gebruik om een php output in een html bestand op te slaan en later weer ergens voor te gebruiken.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
ob_start();

echo "bla bla bla";

$output = ob_get_contents();
ob_end_clean();

$file = fopen($path."/inc_cache/blabla.html", "w");
fputs($file, $output);
fclose($file);

//edit; het is geen script request, want ik verwacht niet dat iemand een script voor me gaat maken, ik vraag alleen om tips en ideeen.

[ Voor 6% gewijzigd door Martine op 22-11-2007 03:08 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hoe wou je 'aanklikbare links' in een plaatje stoppen? :?
Verder kan ik weinig hout snijden van je post; maar is een IFrame niet wat je zoekt dan?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Martine
  • Niet online
Nee, nee, het moet eruit zien als aanklikbare links.

De bedoeling is om gewoon een printscreen te maken van de website en daarvan een stukje in een banner te proppen.

Er is wel een functie imagegrabscreen(); alleen heb ik daar weinig aan..

[ Voor 22% gewijzigd door Martine op 22-11-2007 03:29 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En je wil dus links in je plaatjes links hebben? Forget it. Of wil je een link "over/om" je plaatje hebben?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Martine
  • Niet online
Vergeet die links maar, ik bedoelde meer als de aanklikbare links er niet als tekst uit moet zien, maar ook net als de links op het scherm. Wat ik zelf nu op het scherm zie, daar wil ik een plaatje van hebben.

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:35

djiwie

Wie?

Je kunt toch text laten zien in blauw (of wat dan ook je linkkleur is) en onderstrepen? Het lijken net echte links, als je goed je best doet. ;)

Als je een screenshot wilt maken van je website ben je denk ik wel wat langer bezig, aangezien je dan de site in een browser moet openen (1), daar een screenshot van moet maken (2), die uit moet gaan snijden (3) en vervolgens weer invoegen in je banner (4). Het kan wel, maar het is erg veel werk.

• Martine
  • Niet online
Net als je zegt 'als je goed je best doet' lijkt het net echt, dat vindt ik het nadeel van tekst maken met gd, het ziet er altijd zo nep uit. Is hier geen andere oplossing voor?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:07

TeeDee

CQB 241

AntiAliasing aan / uit zetten. (Kan dat in GD?)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Misschien moet je eens kijken naar een html to gif conversie programmas. Er zijn er diverse op de markt.

Om dit via GD te doen lijkt me niet echt simpel haalbaar.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:26
RobIII schreef op donderdag 22 november 2007 @ 03:31:
En je wil dus links in je plaatjes links hebben? Forget it. Of wil je een link "over/om" je plaatje hebben?
imagemap :)

Misschien kan de TS het wat voor ons visualiseren?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:07

TeeDee

CQB 241

Ik denk dat TS de indruk wil wekken dat het een Link is. Dus niet zozeer een daadwerkelijke (ja, het hele plaatje is 1 link naar een site) link.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Martine
  • Niet online
TeeDee schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:45:
Ik denk dat TS de indruk wil wekken dat het een Link is. Dus niet zozeer een daadwerkelijke (ja, het hele plaatje is 1 link naar een site) link.
Correct! Het moet er gewoon echt uitzien zoals het ook op het scherm wordt getoond.

[ Voor 11% gewijzigd door Martine op 22-11-2007 13:54 ]

• djiwie

djiwie

Wie?

TeeDee schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:50:
AntiAliasing aan / uit zetten. (Kan dat in GD?)
Ja, dat kan. (tekstkleur op -1 zetten en geen true color image creëren). De mooiste resultaten krijg je als je libfreetype zelf compileert en gebruik maakt van de (gepatenteerde) hinting engine. (Zie deze pagina voor meer details daarover, het komt er op neer dat je #define TT_CONFIG_OPTION_BYTECODE_INTERPRETER wegcomentarieert in include/config/ftoption.h om nette letters te krijgen.)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Beetje lastig om de HTML die bij een imagemap hoort mee te sturen in een afbeelding ("banner") he? ;)

Over mij

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:58

voodooless

Sound is no voodoo!

djiwie schreef op donderdag 22 november 2007 @ 08:03:
Als je een screenshot wilt maken van je website ben je denk ik wel wat langer bezig, aangezien je dan de site in een browser moet openen (1), daar een screenshot van moet maken (2), die uit moet gaan snijden (3) en vervolgens weer invoegen in je banner (4). Het kan wel, maar het is erg veel werk.
Ik zou me daarop concentreren i.p.v die andere meuk want dit is verre van voor de hand liggend. Een stukje tekst maken in GD is een ding, een complete html pagina renderen is toch echt heel wat anders...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 18:24

TheBorg

Resistance is futile.

Je moet inderdaad een screenshot van een webbrowser maken, omdat het nogal veel werk is om dat op te zetten zou ik gewoon de tools gebruiken van de mensen die dit al hebben gedaan:

www.websitethumbnails.net
www.websnapr.com
www.webshotspro.com

• Martine
  • Niet online
Bedankt voor alle reacties, ik zal eens kijken wat de mogelijkheden allemaal zijn. Het is zo te horen niet 1,2,3 klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Ik zou gewoon een afbeelding maken met GD met tekst die op links lijkt en ingevoerde afbeeldingen, lijkt mij een stuk eenvoudiger dan een programma te schrijven die een browser opent, screenshots maakt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Die tekst die GD afdrukt hoeft toch helemaal niet "nep" uit te zien? Je kan toch ook TrueType fonts gebruiken? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

Volgens mij wordt bedoeld dat de tekstuitvoer van GD met truetype lettertype i.c.m. kleine lettergrootte niet erg geweldig is (de hinting engine werkt niet zo goed, waardoor je allerlei rafelige letters krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dan schrijf je op groot formaat en verklein je het plaat je later. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1